Savutestiin riittää tupakoiva henkilö tai sitten 12v rengaskompurasta tekemällä eikä maksa montaa euroa. Ei ole kauaa kun kaverin autosta imuvuotoja tutkittiin savun avulla ja on kyllä aivan ehdoton. Tuossa kaverin tapauksessa suuttimen o-rengas vuoti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523iA Aaltoileva kiihtyvyys ja liiallinen kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostSavutestiin riittää tupakoiva henkilö tai sitten 12v rengaskompurasta tekemällä eikä maksa montaa euroa. Ei ole kauaa kun kaverin autosta imuvuotoja tutkittiin savun avulla ja on kyllä aivan ehdoton. Tuossa kaverin tapauksessa suuttimen o-rengas vuoti.
Tai ammatti vehje: http://www.youtube.com/watch?v=G9vEU9_zv2wLast edited by janke; 06-07-2013, 14:55.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNäinhän se juuri pienessä imuvuototapauksessakin tekee, eli 85:lla humppaus yleensä loppuu.
Mutta, jos siellä ei imuvuotoa kerran 100% varmuudella ole, niin melkoinen mysteeri tämäkin siinä tapauksessa?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostIhan puhtaasta mielenkiinnosta ja jos vaikka jotain uuttakin oppisi. Pystytkö hieman tarkemmin selittämään mitä tossa siis tapahtui kun bensalaatu vaihtui ja moottori alkoi vetämään paremmin. Miten imuvuoto tähän vaikuttaa?
Syitä en ole funtsinut, mutta seuraukset tuolla RE85:lla olen kyllä omakohtaisilla tapauksilla havainnut.
Eli minulle mm.jokin aika sitten tuli e39 523i vaihdokki jolla oli jo hetki ajettu R85:lla, koska sillä se toimi yleistä tehottomuutta lukuunottamatta ok.
Imuvuotoa tässäkään ei kuulemma 100% varmuudella ollut ja osaa oli vaihdettu ja vikaa haettu kohta tuhansilla.
Otin kuitenkin ko.auton vaihdossa "vikaisena" ja kun vaihdetun takavalot hävisivät, vaihdettiin imusarjan päällä olevan suojan alta löytyvä letku ja venttiilikopan tiiviste+kumiprikat/kiristimet uuteen/ehjään...ja pelasihan se sen jälkeen 100%:sti ihan 95:kin.
Tosin, näitähän nyt tulee jatkuvasti vaihdokkeina...vikaisina ja kuitenkin viimeisen kymmenen vuoden aikana joka ainut on korjaantunut korjaamalla olemassa oleva imuvuoto(nämä "vikaiset" bensa e39:it ovat siis taloudellisesti kaiken parhaita vaihdokkeja).
Siis ihan riippumatta siitä onko edellinen omistaja tai huoltoliikkeet vaihdelleet tuhansilla tulppia, vanoksen tiivisteitä, maffeja, ym epäoleellista, aina se sylttytehdas ainakin vielä tätä kirjoittaessa on sitten meillä löytynyt näistä "löytymättömästä" imuvuodosta.
Eri variaatioita on toki paljon mistä vuoto/vuodot ovat lopulta löytyneet.
Comment
-
-
Mielenkiintoinen ongelma :think itsellä ollut joku 3kk tollanen 523i -00 200tkm ajettu suomiauto,ja tuntuu myös edelliseen 523 verrattuna todella vedottomalta tässäkin kuitenkin ilmamassa mittarikin uusittu 2v sitten ja orkkis osa.
Ja itse olen vaihtanut pakonokan anturin,myös ja tilalle tuli orkkis osa.
Esim kun kyseinen auto on manuaali laatikolla, ja sammuu todella helposti kun lähtee liikkeelle,jostain 3000 kierroksen jälkeen vasta alkaa vetämään mutta tuntuu kyllä silloinkin vedottomalta.:thinknyk. e36 325i "pappacoupe" and E46 330i M-SPORT II '02 MESSING METALLIC
Ex e38 735ia , e39 523i m-sport -00 ,e34 m5 .e28 m535 -85, e30 316i 5kpl, e34 525ia touring,e39 523ia, e28 528i,e34 535 2kpl,e32 735i.
Comment
-
-
Noniin nyt on taas oikeaa bensaa tankissa, hieman tuntui taas laantuvan tehot, vaikkei RE85 nyt mitään räjähtävää tuonutkaan. Ja kulutusmittarin lukemat palasivat takaisin 12l/100km arvoihin.
Loggausta en saanut mitään järkevää, jostain syystä ei testosta tuo MS41D3 Serial toiminut, näytti tyhjää kun klikkasin sen auki, normaaliversio toimi, mutten jaksanut niitä sen suuremmin tutkia, kun on niin hidas.
Kun pitäis päästä koittamaan toista 523iA:ta että pystyis sanomaan että onko tossa jotain vikaa vai olenko vain liian tottunut manuaalivaihteisten kevyempien autojen kiihtymiseen pienemmillä kierroksilla tai dieseleiden alavääntöön.
Alan jo kallistua siihen, että jätän sen suuremmin enää tutkimatta, koska mitään vikaa ei tunnut missään olevan ja rahaakin mennyt ihan liikaa sen metsästämiseen niin kai minulla vaan persdyno huijaa. Rupean jo säästelemään rahoja seuraavaan bemariin, tällä kertaa vaihteeksi dieseliin.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Raw View PostMielenkiintoinen ongelma :think itsellä ollut joku 3kk tollanen 523i -00 200tkm ajettu suomiauto,ja tuntuu myös edelliseen 523 verrattuna todella vedottomalta tässäkin kuitenkin ilmamassa mittarikin uusittu 2v sitten ja orkkis osa.
Ja itse olen vaihtanut pakonokan anturin,myös ja tilalle tuli orkkis osa.
Esim kun kyseinen auto on manuaali laatikolla, ja sammuu todella helposti kun lähtee liikkeelle,jostain 3000 kierroksen jälkeen vasta alkaa vetämään mutta tuntuu kyllä silloinkin vedottomalta.:think
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostLoggausta en saanut mitään järkevää, jostain syystä ei testosta tuo MS41D3 Serial toiminut, näytti tyhjää kun klikkasin sen auki, normaaliversio toimi, mutten jaksanut niitä sen suuremmin tutkia, kun on niin hidas.
Alan jo kallistua siihen, että jätän sen suuremmin enää tutkimatta, koska mitään vikaa ei tunnut missään olevan ja rahaakin mennyt ihan liikaa sen metsästämiseen niin kai minulla vaan persdyno huijaa. Rupean jo säästelemään rahoja seuraavaan bemariin, tällä kertaa vaihteeksi dieseliin.
Comment
-
-
En koskaan saanut selville, että onko oikeasti olemassa ongelma vai eikö vain tuntunut oikealta. Kun funtsin sit jälkeenpäin että kai ton kuuluu olla tollainen, tietenkin kilometrit ehkä jotain tuonut ettei ihan tasaisesti kiihdy. Mutta kiihtyy suurinpiirtein niinkuin tehtaalta lähtiessä pitää kelloa vastaan eli 0-100 n. 10sek mutta tossa 4trpm saa selkeästi enemmän tehoa käyttöön, ääni muuttuu teräväksi ja tehonlisäyksen tuntee. Sitten tossa 5-6trpm tulee ihan pieni notko tehoon.
Ei siis välttämättä jokainen ihminen edes huomaisi, mutta mä tunnetusti ajan autoja pikkurillillä ja herneet tuntuu patjojen lävitse.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
528 vm.97 alko suunnilleen tankkauksen ja ilmojen kylmenemisen jälkeen, tekemään samaa mitä separaattori vikaisena ja kun tankkasin aromit hukannutta bensaa. Elikkäs liikkeelle lähdössä nykäsee, saa olla sen 1400rpm että hyvin lähtee, tyhjäkäynnillä kun polkasee, hörähtää ennenku alkaa kierroksia nostaa. Liikennevaloihin kun valuu ykkösellä veto päällä, ennen veti tasasesti tyhjäkäynnillä, nyt alkaa rytkyttää, joskus kun heittää vapaalle vauhdista arpoo tyhjäkäyntiä hetken. Vedot ja kulutus tuntuu olevan normaalit 8,47l taajamaa ja matkaa. Haitariputki käsissä pyöritelty ja seuraavana kattos onko tulpan koloissa öljyä ja ompa neki minun aikana 40tkm ollu ja paljo lie edellisellä...Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 22:54.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View Post528 vm.97 alko suunnilleen tankkauksen ja ilmojen kylmenemisen jälkeen, tekemään samaa mitä separaattori vikaisena ja kun tankkasin aromit hukannutta bensaa. Elikkäs liikkeelle lähdössä nykäsee, saa olla sen 1400rpm että hyvin lähtee, tyhjäkäynnillä kun polkasee, hörähtää ennenku alkaa kierroksia nostaa. Liikennevaloihin kun valuu ykkösellä veto päällä, ennen veti tasasesti tyhjäkäynnillä, nyt alkaa rytkyttää, joskus kun heittää vapaalle vauhdista arpoo tyhjäkäyntiä hetken. Vedot ja kulutus tuntuu olevan normaalit 8,47l taajamaa ja matkaa. Haitariputki käsissä pyöritelty ja seuraavana kattos onko tulpan koloissa öljyä ja ompa neki minun aikana 40tkm ollu ja paljo lie edellisellä...
Se ei selviä vain konepellin avaamalla ja kurkkimalla konehuoneeseen, vaan irroittaen läpikäymällä nyt ihan ensin kaikki putket ja letkut mitä on massamittarin takapuolella (ensiksi tietenkin tarkastamalla se massamittarin jälkeinen iso imuputki).
Comment
-
-
Onkos tuosta engine loadista tai air use ICV arvoista kommenttia, kun huutomerkkiä perään näyttää inpa? Ilmamittarin ja kaasuläpän väliputki oli neljissä käsissä eikä siinä murtumia ollunna, samoin kannesta separaattorilätkälle putki ja lätkältä öljytikulle. Miltä nuo arvot muuten näyttää? Eipä se tietenkään kelloo kato 20vuotta vanhassa millon sieltä imuputki antautuu.
Joo ei arpomista, icv puhistus, venakopan tiivistys ja putkien tarkistus...Last edited by Hebbu ///M3; 20-09-2014, 02:58.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Noita vuotopaikkoja on siellä imupuolella niin paljon, että kyllä sieltä aika monesti joku paikka vuotaa. Mä puhaltelin vaan ICV:n letkuun ja kuuntelin mistä suhisi, öljytikun alapäästä tuli ilmaa vaikka olin vaihtanut o-renkaan. Oli vaan huonosti paikallaan koko o-rengas, ton fiksaamalla ei vuotanut enää yhtään.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostNoita vuotopaikkoja on siellä imupuolella niin paljon, että kyllä sieltä aika monesti joku paikka vuotaa. Mä puhaltelin vaan ICV:n letkuun ja kuuntelin mistä suhisi, öljytikun alapäästä tuli ilmaa vaikka olin vaihtanut o-renkaan. Oli vaan huonosti paikallaan koko o-rengas, ton fiksaamalla ei vuotanut enää yhtään.
Niitä mahdollisia imuvuotopaikkoja on hiukankin huonon tuurin iskiessä ihan tolkuttomasti ja sellaisissakin paikoissa mitä ei kyllä ihan ensimmäiseksi tule ajatelleeksi.
Comment
-
Comment