Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39, kaikissa lukkoperä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bavaria:39
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 323
    • Kotka

    E39, kaikissa lukkoperä?

    Onko kaikissa E39:ssä vakiona lukkoperä? 25% ?
  • qwe
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 133
    • espoo

    #2
    kysy ennemminkin: onko yhdessäkään e39:ssä lukkoperä niin ollaan lähempänä totuutta.
    vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

    Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

    Comment

    • bavaria:39
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 323
      • Kotka

      #3
      Originally posted by qwe
      kysy ennemminkin: onko yhdessäkään e39:ssä lukkoperä niin ollaan lähempänä totuutta.
      Damn...............

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        #4
        vakiona vain m5, muihin lisävaruste!
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Laud
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 335
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Juhis
          vakiona vain m5, muihin lisävaruste!
          Onko muka E39:iin tosiaan saanut lukkoperän lisävarusteena? Ihanko jokaiseen moottoriin/malliin/vuosimalliin, tai edes mihinkään?
          E36 320i coupé (M50TU)

          Comment

          • bavaria:39
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 323
            • Kotka

            #6
            Miten on muuten E60:n kanssa, edelleenkin lisävarusteena ?

            Comment

            • Laud
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 335
              • Espoo

              #7
              Eiköhän E60:n kanssa ole sama juttu, eli M5:ta lukuun ottamatta ei ole vakiona eikä myöskään lisävarusteena.
              E36 320i coupé (M50TU)

              Comment

              • bavaria:39
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 323
                • Kotka

                #8
                Originally posted by Laud
                Eiköhän E60:n kanssa ole sama juttu, eli M5:ta lukuun ottamatta ei ole vakiona eikä myöskään lisävarusteena.
                Harmi, mieluummin lukkoperä vakioksi kuin joku mukinpidin tms...

                Comment

                • Vonsaku
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 109

                  #9
                  Voikos tohon orginaali arseen lisätä lukkoyksikön semmosesta missä se on (eli ovatko yhteen sopivia)?
                  Lähinnä kun tuo kiisselin (E39 525tds) perävälitys on niin sopivan pitkä omaan käyttöön ja kiisselien lukkolliset perät on piilotettu korpikuusen kannon alle...

                  Comment

                  • pommi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 100
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    E39:ssähän tuo lukko on hoidettu elektroniikalla.
                    Eli luistavaa pyörää jarrutetaan, jotta saadaan veto pysymään molemmilla renkailla.
                    Tämänhän on siis se toinen osa tätä ASC+T systeemiä (Anti Slip Control + Traction), eikä lähde mielestäni pois nappia painamallakaan.

                    Jos vetävät pyörät uhkaavat luistaa liikkeellelähtiessä tai kaarteesta ulos kiihdyttäessä, säätää moottorin ohjausjärjestelmä pyörien vetovoimaa.
                    Jos tämä säätötoimenpide ei ole riittävä, niin järjestelmä jarruttaa luistavaa pyörää tai pyöriä automaattisesti niin kaun, että saavutetaan jälleen pito.
                    nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

                    Comment

                    • jeps
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1986
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by pommi
                      E39:ssähän tuo lukko on hoidettu elektroniikalla.
                      Eli luistavaa pyörää jarrutetaan, jotta saadaan veto pysymään molemmilla renkailla.
                      Tämänhän on siis se toinen osa tätä ASC+T systeemiä (Anti Slip Control + Traction), eikä lähde mielestäni pois nappia painamallakaan.

                      Jos vetävät pyörät uhkaavat luistaa liikkeellelähtiessä tai kaarteesta ulos kiihdyttäessä, säätää moottorin ohjausjärjestelmä pyörien vetovoimaa.
                      Jos tämä säätötoimenpide ei ole riittävä, niin järjestelmä jarruttaa luistavaa pyörää tai pyöriä automaattisesti niin kaun, että saavutetaan jälleen pito.
                      Eikö tätä saa mitenkään kytkettyä päältä? Ite kävin koeajamassa e46 -01:stä ja siinä oli se ettei saanu sladiin vaikka otti "luistoneston" pois päältä. Ite en tosta syystä autoa ostais :(
                      Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                      Comment

                      • Laud
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 335
                        • Espoo

                        #12
                        Siis silloinhan sen juuri saa hienosti sladiin, jos tuo "lukkoperäefekti" on päällä, mutta muu elektroniikka pois päältä. Ainakin DSC:n voi kytkeä tuohon "lukkoperäefektimoodiin" painamalla siitä napista. Käsittääkseni senkin saa halutessa pois päältä, jos sitä nappia pitää muutaman sekunnin pohjassa? Jos on pelkkä ASC+T, niin sitä ei siis taida saada kokonaan pois päältä mitenkään? Mutta en tiedä, miksi pitäiskään, jos haluaa "sladittaa".
                        E36 320i coupé (M50TU)

                        Comment

                        • Susi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 473
                          • Kuopio, Suomi

                          #13
                          ASC+T:n saa kyllä kokonaan pois päältä, ainakin E36:ssa. Mutta osittain sitä ei saa pois päältä. Eli siis ON/OFF.

                          Comment

                          • Vonsaku
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 109

                            #14
                            Ei tunnu kauheesti jäävän systeemejä päälle kun painaa luistoneston pois,
                            ainaskin mulla käyttäytyy ihan samanlailla kuin muut lukottomat takatuupparit, eikä kyllä siellä mikään ainakaan jarruttele/ pätki moottoria.
                            Lukkoa kaipailin kun on vähän epävarmaa välillä että lykkääkö luistoon vai ei, kun en nääs osaa suoraan ajaa.

                            Comment

                            • Hunni
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 621
                              • Toijala

                              #15
                              Originally posted by jeps
                              Eikö tätä saa mitenkään kytkettyä päältä? Ite kävin koeajamassa e46 -01:stä ja siinä oli se ettei saanu sladiin vaikka otti "luistoneston" pois päältä. Ite en tosta syystä autoa ostais :(
                              Se ajonvakautus lähtee pois kun painaa sitä nappulaa oisko se ny sit 10 sekuntia. Sit luisuttaa ihan samalla lailla kun muutkin :P
                              BMW 330e Touring -21
                              Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎