Jepjep, katoin itekkin just videon miten ne vaihdetaan ja näyttää kyllä aika mahdottomalta kytkeä ne väärin Oletin siis auksi, että meiän autossa on samanlainen tulpanjohtosysteemi kun vanhassa corollassani http://aijaa.com/gkuRt6
Johtosarjassa ne puoliin tulevat liittimet on niin lyhyiden johtojen päässä, että väärin kytkentä on teoriassa mahdollista vain jos koko johtosarja on laitettu väärin päin niihin kannen päällä oleviin klipseihin. En kyllä näin ulkoa muista että onko sen edes mahdollista mennä paikoilleen myös väärin päin, ikäänkuin ylösalaisin. Mutta silloinhan kaikki pytyt olisi väärin, siis 1->6, 2->5 jne eikä kone kävisi lainkaan.
Itse liittimiä ei saa puoliin kuin yhdessä asennossa, on sen verran epäsymmetrinen.
Varsinaiset puolat pitäisi olla identtisiä keskenään joten tosiaan niiden keskinäisellä sijainnilla ei kai ole merkitystä.
Minusta tämä vian arpominen ja oikeiden korjausmenetelmien opettelun maksaminen ei oikein kuulu asiakkaalle, tai summan pitäisi ainakin olla kohtuullinen pelkästään oikean vian korjaukseen nähden. Mutta ainahan nämä on vähän hankalia juttuja jos pajan mallitieto on rajallista.
Toivottavasti saat autosi pian kuntoon kohtuukustannuksin.
En tiedä vielä mitä kaikkea ovat huollossa tarkistaneet, kokoan näistä teiän kaikkien esittämistä ideoista pikku listan ja esitän kysymykset kun ottavat yhteyttä huollosta Tänään nimittäin olivat vasta saaneet bensapumpun, ja aloittivat siitä. Soittaessani olivat saaneet sen vaihdettua ja testilenkit heitettyä - vika ei ollut korjaantunut. Sanoivat jatkavansa tutkimalla vanoksen ja soittavansa heti kun vika löytyy.
Havis: Auto on huollossa Autokeskus Konalassa, elikkä BMW:n merkkihuollossa. Ei pitäisi olla pajan rajallisesta mallitiedosta kiinni, ainakaan toivottavasti, koska jos on niin ei hyvin mene
En tiedä vielä mitä kaikkea ovat huollossa tarkistaneet, kokoan näistä teiän kaikkien esittämistä ideoista pikku listan ja esitän kysymykset kun ottavat yhteyttä huollosta Tänään nimittäin olivat vasta saaneet bensapumpun, ja aloittivat siitä. Soittaessani olivat saaneet sen vaihdettua ja testilenkit heitettyä - vika ei ollut korjaantunut. Sanoivat jatkavansa tutkimalla vanoksen ja soittavansa heti kun vika löytyy.
Havis: Auto on huollossa Autokeskus Konalassa, elikkä BMW:n merkkihuollossa. Ei pitäisi olla pajan rajallisesta mallitiedosta kiinni, ainakaan toivottavasti, koska jos on niin ei hyvin mene
Mutta hei,ota nyt vaikka kirjallisena se,että kaikki mitä vaihdatte tai kokeilette ei ole sun pussista,pusseista
Auto on huollossa Autokeskus Konalassa, elikkä BMW:n merkkihuollossa. Ei pitäisi olla pajan rajallisesta mallitiedosta kiinni, ainakaan toivottavasti, koska jos on niin ei hyvin mene
Tämä ei todellakaan ole takuu merkin tietotaidosta.Se on usein merkkiliikkeiden kohdalla nähty.Myös minä taannoin omalla kohdallani.
Täällä kans alkoi E39 540 vm.96 temppuilemaan elikkäs on parikertaa nykässyt tasakaasulla ajettaessa ja nyt sit sammahti parikertaa kun hidastin risteyksiin, mutta lähtee kuitenkin hyvin aina sen jälkeen käyntiin.
On myös starttaamisen kans ollut ongelmia välillä et ei lähe starttaan kun tuossa se automaatti startti on siel vaan napahtaa jokin tosin laitoin sen pakkasten ja huonon akun syyksi mut en sit tiedä nyt taas lähten käyntiin ihan hyvin.
Vikakoodit siit ajattelin lukasta kun saan läppärin iskuun mut varmaankin toi kampiakselin asentotunnistin siel on rikki ainakin oireet siihen viittaisi?
Missäs päin konetilaa toi anturi muuten on?
Auto on BMW 523i -97 automaatti laatikolla. Noin kuukausi sitten ilmeni seuraavanlainen vika: Muun muassa valoihin pysähdyttäessä auto alkoi satunnaisesti tärisyttämään ja tuntui tukehtuvan D ja R-asennossa. Myös kovassa kiihdytyksessä tuntui tukehtuvan. Auto vietiin Autokeskukseen huoltoon, jonka jälkeen se tuntui toimivan, kunnes pääsiäis torstaina vika jatkui ja se sammui valoihin edellämainittujen oireiden jälkeen eikä käynnistynyt enää. Iskä tilasi hinurin ja hinurin saapuessa paikalle auton starttasi normaalisti. Auto kuitenkin hinattiin Autokeskukseen huoltoon, jossa se oli siis jo ollut n. 1kk aikaisemmin samasta viasta johtuen.
Täällä käytiin kovaa keskustelua siitä, että puolia ei voi asentaa väärinpäin/ristiin, mutta eikös tossa aika selkeästi lue, että 6. ja 1. sylinterin puolat on vaihdettu ristiin? Olisiko vihainen puhelu paikallaan kyseiseen huoltoliikkeeseen?
Noh pääsiäisen jälkeen tiistaina soittivat huollosta, että bensapumppu pitää uusia. Se uusittiin ja kun viikon jälkeen soitin ja kysyin auton tilannetta, sanoi jannu puhelimen toisessa päässä, että bensapumpun vaihdon jälkeen teki vielä kertaalleen tärinäongelman, mutta sen jälkeen ei enää. Sanoivat, että jatkavat vian tutkimista.
Viimein prjantaina soittivat ja sanoivat, että auton voi tulla hakemaan. Olivat 4 päivää etsineet vikoja, mutta eivät olleet löytäneet mitään. Sanoivat vain, että bensapumpun vaihdon jälkeen kun teki vielä kerran tuon ongelman, niin se saattoi johtua siitä, että järjestelmässä oli vielä ilmaa tai jotain, että nyt koeajoilla on toiminut normaalisti ja että jos vikaa ilmenee niin auton voi tuoda suoraan takaisin heille ja sitten sitä vikaa etsitään niin kauan että löytyy.
Perjantaina tosiaan sitten hain auton ja rullailin sillä noin 150km, eilen vielä 50km ja on kyllä toiminut moitteettomasti. Ja ei sitä bensapumppua kaiketi kokeilemalla pelkästään ollut vaihdettu, puhui jotain, että sytytyksessä oli häikkää sen vuoksi ettei saanut tarpeeksi bensaa (olivat mitanneet sen kuulemma).
Tuo tarkoittaa, että huoltomies vaihtoi puolien 1 ja 6 paikkoja testatakseen niiden toimintaa, esim. siirtyykö vika pytyltä toiselle. Puola 6 oli aiemmin ilmeisesti asennettu väärin, mutta ei kerrota miten, oliko maadoitus jäänyt irti tms?
Comment