Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e39 tärinä- ja sammumisvika JATKUU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J00N4
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 42
    • Turku

    #16
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Käyppä ihan uteliaisuuttasi vilkaisemassa niitä puolia ja mieti miten ne voidaan laittaa vääriin paikkoihin
    Itse en siis yhtään tiedä miten ne siellä on, mutta näin luki Autokeskukselta saadussa kuitissa huollon jälkeen

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      Siellä on kuusi keskenään identtistä puolaa joilla ei ole merkitystä mille sylinterille ne laitetaan, siksi sen korjaamon toiminta ihmetyttää.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • J00N4
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 42
        • Turku

        #18
        Jaahas.. Täytyykin pyytää selvitystä tästä! Kiitti paljon

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          #19
          Originally posted by J00N4 View Post
          Itse en siis yhtään tiedä miten ne siellä on, mutta näin luki Autokeskukselta saadussa kuitissa huollon jälkeen
          Puola menee sinne koloonsa vain yhdessä asennossa,jos se laitetaan paikoilleen kiinnitysruuveihinsa.Ja puolan pistoke käy vain yhdessä asennossa.Ja mikäli puolien johdot olsi pystyneet vaihtamaan paikkaa,niin olisi paljon muutakin ongelmaa,kuin joutokäynti.Joten kyllä sinua on kusetettu.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #20
            Kun tuossa on käsillä se puolien johtosarja niin avasin sen kotelon ja totesin ettei niitä johtoja oikein saa vaihdettuakaan väärille puolille niin että 1 ja 6 menisi sekaisin. Avatahan sitä koteloa ei tarvitse missään tulppien vaihdossa.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • J00N4
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 42
              • Turku

              #21
              Tämä selvä! Pistän infoa faijalle. Mitenköhän pitäisi nyt sitten suhtautua tohon huoltoon, hakea auto pois ja viedä Laakkoselle vai? Ärsyttävää kun iskä on 1000km päässä ja ei voi vaikuttaa asioihin juurikaan sieltä käsin nyt.

              Jurgen_: Mä oon siis elänyt siinä ymmärryksessä, että ne Haagassa on napannu tulpanhatut irti ja asentaessa laittanut 1 sylinterin tulpan päässä olleen hatun 6 sylinterin tulppaan ja 6 sylinterin tulpan päässä olleen hatun 1 sylinterin tulppaan.
              Last edited by J00N4; 08-04-2013, 16:40.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #22
                Mikäli on kyseessä 523ia -97 niin siinä ei ole tulpanhattuja vaan puolat ovat suoraan siinä sytytystulpan päällä ilman mitään tulpan johtoja.

                Siis tuollaiset kun tuossa kuvassa.





                Puolien johtosarja taas on tuollainen

                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • J00N4
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 42
                  • Turku

                  #23
                  Okei, juu auto on 523i -97

                  Te ootte siis vahvasti sitä mieltä, että meitä on kusetettu ja kovaa?

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #24
                    Ainakin tuo puolahomma lyö hampaille aika pahasti. Muusta niiden tekemisistä en voi sanoa mitään.
                    Kuten tuosta kuvasta näet, mitään tulpanhattuja jotka voi mennä vääriin paikkoihin, ei ole ja puolille tulevat johdotkin tulevat aika tarkasti omille paikoilleen.

                    Jottei ruveta ketään syyttämään mistään kusetuksesta niin kannattaa kuitenkin varmistaa että asiat ovat ymmärretty oikein. Ei se eka kerta olisi jos joku selvittää asian epäselvästi ja toinen ymmärtää väärin.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • J00N4
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 42
                      • Turku

                      #25
                      Juu! Kiitoksia sulle paljon ja palaillaan asiaan kun jotain kuuluu huollosta

                      Comment

                      • ämsport
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 118
                        • Pori

                        #26
                        Originally posted by J00N4 View Post
                        Lisää kakkaa sataa taas taivaalta.. Soittelin äskön Autokeskukseen ja olivat bensapumpun saaneet vaihdettua. Sen jälkeen olivat käyneet koeajolla ja oli toiminut hyvin. Päättivät kuitenkin vielä koeajaa toiseen kertaan (kenties sen vuoksi että isänä painotti sitä, viime huollon huolimattomuuden vuoksi ;D) ja oli alkanut taas tyhjäkäynti temppuilla.

                        Sanoivat mulle puhelimessa, että mittasivat puristuksia ja ne oli hyvät, mutta että ne välillä aina tipahtivat. Tällä hetkellä tutkivat kuulemma onko vanoksessa jotain vikaa.

                        Mitä mieltä täällä ollaan, missä vika ja paljonko on mahdolliset kustannukset tuon 580€ lisäksi?
                        Mielestäni tuo pumpunvaihto pitäisi olla huollon moka,eikä siitä pitäisi mitään veloittaa väärästä diagnoosista vanha takasin ja piste.Ja sen oikeen ongelman kimppuun,en ainakaan itse maksaisi penniäkään.ei muuta kuin riitautat asian ja yhteys kuluttajasuojaan jos alkaa mutina,rahaa pyydetään vasta oikeasta korjauksesta ja sen sisältämistä osista.Ei ne jumalauta voi siellä vaan vaihdella osia asiakkaan laskuun tietämättä yhtään mitään loppu tuloksesta.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by ämsport View Post
                          Mielestäni tuo pumpunvaihto pitäisi olla huollon moka,eikä siitä pitäisi mitään veloittaa väärästä diagnoosista vanha takasin ja piste.Ja sen oikeen ongelman kimppuun,en ainakaan itse maksaisi penniäkään.ei muuta kuin riitautat asian ja yhteys kuluttajasuojaan jos alkaa mutina,rahaa pyydetään vasta oikeasta korjauksesta ja sen sisältämistä osista.Ei ne jumalauta voi siellä vaan vaihdella osia asiakkaan laskuun tietämättä yhtään mitään loppu tuloksesta.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • J00N4
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 42
                            • Turku

                            #28
                            Haha juu! Eiköhän asiasta päästä sopimukseen. Kirjoitan tänne jatkoa kun soittelevat sieltä! Tod. näk./toivottavasti huomenna!

                            Comment

                            • Tahka-
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 76
                              • Loimaa

                              #29
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Kyllä niiden puolien väärinpäin kytkeminen on aikamoinen suoritus
                              Samaa mieltä kyllä onnollu oikeen mestarit asialla

                              Comment

                              • Bomb5
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 726
                                • Kivijärvi

                                #30
                                Niin onhan noissa puolissa tulpan hatut, engl. spark plug boot/cap/socket, bmwfans käyttää nimeä spark plug socket. Ne on nuo pitkät mustat tötteröt, jotka lähtee itse puolasta ja niitä saa kyllä erikseenkin ostettua, vaikka tulevatkin uusien puolien mukana ns. pakettina. Niiden tai puolien keskenään vaihtelu ei kyllä vaikuta mihinkään, ellei joku osista ole rikki, jolloin vika siirtyy pytyltä toiselle. Tuossa kuvassa muuten kolmannen puolan (vasemmalta lukien) hatun kärki on revennyt, mikä voi tapahtua irroittaessa puolaa, jos on tiukassa. Jos näin on käynyt, niin voi tulla misfireä, jos lyö läpi kanteen tulpan ohi. Noita johtoja ei voi oikein mitenkään sekoittaa eri pyttyjen välillä. http://www.youtube.com/watch?v=h4oedQU8fHE
                                Last edited by Bomb5; 08-04-2013, 18:04.
                                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎