Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 visko hajos, rikkoi jopa konepellin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bilstein
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 48
    • Etelä-pohjanmaa

    E39 visko hajos, rikkoi jopa konepellin

    Eli kysymys kuuluu onko muilta hajonnut visko rajusti?

    Auto on 523i -00 M-sport

    10.12.2012 Tilattu ja asennettu pari päivää sen jälkeen Schmiedmann:ilta tilatut Viskokytkin 79,22€, Jäähdytin 151,86€, Tuulettajan siivet 11 lapaa D=410mm 26,86€

    Eli n. kolme kuukautta oli uudet osat käytössä kunnes normaalissa matka ajossa n.80km/h vauhdissa alkoi tapahtua, ilman edes mitään ennakoivia sivuääniä!

    Viskon siivet lenteli sen verran rajusti että teki jopa konepeltiin useita teräviä lommoja, lävisti syylärin ylävesiletkun, tuulitunneli ihan entinen, konepellin eriste matto riekaleina, myös syyläri meni vaihto kuntoon.. Joten näin hieno pääsiäisen alku.. Harmi ku rantakirppuki vielä pahasti kesken ettei voi sillä ajella Laitan huomenna kuvia niin näätte mitä tuhoa tosissaan tuli!

    Aiheen tarkoitus on se että jää nähtäväksi miten Schiedmann ottaa kantaa ansiaan.. :think
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14505
    • Oulu

    #2
    Minkä valmistajan visko? Ei kannata tuossa osassa suosiaku Sachs/Behr.

    Hinnan perusteella jonkun kiinavalmistajan visko.
    Last edited by zener; 29-03-2013, 20:17.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • bilstein
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 48
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Minkä valmistajan visko? Ei kannata tuossa osassa suosiaku Sachs/Behr.
      tarkistan asian huomenna ku alan purkamaan autoa!

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Mikä oli syy joulukuussa tapahtuneeseen osien vaihtoon? Oliko edellinenkin visko hajonnut? Ettei syyllinen olisi sitten vesipumppu, joka epätasapainossa ollessaan hajottaisi viskon ennen aikojaan...

        Jos näin, niin oikea toimenpide olisi uusia vesipumppu, koska viallisena se tullee hajottamaan muutkin viskot ennenaikaisesti.
        Last edited by Havis; 29-03-2013, 20:14.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • bilstein
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 48
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Mikä oli syy joulukuussa tapahtuneeseen osien vaihtoon? Oliko edellinenkin visko hajonnut? Ettei syyllinen olisi sitten vesipumppu, joka epätasapainossa ollessaan hajottaisi viskon ennen aikojaan...

          Jos näin, niin oikea toimenpide olisi uusia vesipumppu, koska viallisena se tullee hajottamaan muutkin viskot ennenaikaisesti.

          Autolla ajettiin nokkakolari!

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14505
            • Oulu

            #6
            Jenkkipuolella näitä tapauksia on aika paljonki, ja jos tosiaan on joku halpis visko niin niissä tahtoo olla ominaisuuten jumiutua ja pöhisee mukavasti motari nopeuksissa ja kovilla kierroksilla --> tuho on taattu jossain vaiheessa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Ihan normaalia, jos visko hirttää kiinni. Niitä tuulettimen siipiä ei ole ole suunniteltu kestämään niin korkeita kierroksia kun kone. Kuten zener jo mainitsi niin jenkkifoorumeilta näitä tapauksia on ollut paljon. Toki syyllinen voi olla myös vesipumppu tai moottorin kannatinkumit. Rikkinäiset moottorinkannatinkumit antavat moottorin liikkua liikaa ja visko osuu tuulitunneliin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • bilstein
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 48
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Ihan normaalia, jos visko hirttää kiinni. Niitä tuulettimen siipiä ei ole ole suunniteltu kestämään niin korkeita kierroksia kun kone. Kuten zener jo mainitsi niin jenkkifoorumeilta näitä tapauksia on ollut paljon. Toki syyllinen voi olla myös vesipumppu tai moottorin kannatinkumit. Rikkinäiset moottorinkannatinkumit antavat moottorin liikkua liikaa ja visko osuu tuulitunneliin.
                kannatin kumit uusittiin myös joulukuussa, ihan varmuuden vuoksi

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  #9
                  noni, sitten vaan täältä hakemaan hyvinkin luultavasti parempaa nokkapeltiä.

                  Comment

                  • Keke71
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 340
                    • Kiiminki

                    #10
                    On hajonnu muillakin, meillä meni toissaviikolla motarilla visko jumiin. Tuhoa tuli, konepelti, pohjamuovi, jarrujen jäähdytys ilmakanavat, ylä-ja alavesiletkut, paisari, imm, tuulitunneli, toki täytyy hommata uusi visko ja siivet. Ihanan halpaa.
                    E39 540iA Touring

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14505
                      • Oulu

                      #11
                      ^ Ihme ettei se ossca:n visko hajottanu mulla mitään... 2kk käytössä ja se meni totaalisen jumiin ja humisi motarillakin. Tehotkin oli M52:sta tiukilla sen kans. Takuusta sacshi tilalle ja se toimiki sitten niinku kuuluu.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • jonsered92
                        BTCF Member
                        • Jun 2012
                        • 470
                        • JKL

                        #12
                        Itselläkin visko jumissa muttei vielä ole onneksi mitää hajonnu. Pittää koputtaa puuta.. Mistä liikkeestä kannattaisi hommata uusi? Realoemista ku kattoo osanumerolla niin schiedmanista ainaki löytyy mut onko se sitte just joku rihkamatuote?
                        Nyt:e60 530xda herkuilla
                        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          #13
                          semmosesta liikkeestä mistä saa oem-viskon. Mitään muuta viskoa sinne ei missään olosuhteissa pidä laittaa. Piste.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Tome View Post
                            semmosesta liikkeestä mistä saa oem-viskon. Mitään muuta viskoa sinne ei missään olosuhteissa pidä laittaa. Piste.
                            Juuri näin!
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Tässä asiassa ei todellakaan kannata säästää, koska mahdolliset vahingot on todella suuret suhteessa osan hintaan eli vain OEM osaa tilalle. Kerta se visko on jumissa niin ota nyt se pois siksi aikaa kunnes saat uuden tai älä aja ennen uutta osaa. Toimivan ilmastoinnin flektin kanssa ei varmasti ylikuumene tähän aikaan vuodesta, ellei nyt radalla ala autoa rääkkäämään.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎