memebuy23buy

E39 visko hajos, rikkoi jopa konepellin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by bilstein View Post
    Autolla ajettiin nokkakolari!
    Vaihdettiinko vesipumppu? Jos kolarissa meni visko siipineen, on vesipumppu varmasti ottanut myös kipeää.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • bilstein
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 48
      • Etelä-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Cell View Post
      Vaihdettiinko vesipumppu? Jos kolarissa meni visko siipineen, on vesipumppu varmasti ottanut myös kipeää.
      oli sen verran kevyt pusu keulaan ettei mennyt kuin yks viskon muovi siipi silloin poikki, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi myös viskon siihen sillon kun osia tilailin!

      Comment

      • jeepster
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 127
        • uusimaa

        #18
        Originally posted by bilstein View Post
        " vaihdoin varmuuden vuoksi"
        Huonolaatuisella tarvikeosalla taidettiin taas saada lisää vikoja.

        Kai se pitäisi uskoa itsekin. harrastan itsekin varmuuden vuoksi vaihtamista.

        Comment

        • bilstein
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 48
          • Etelä-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by jeepster View Post
          Huonolaatuisella tarvikeosalla taidettiin taas saada lisää vikoja.

          Kai se pitäisi uskoa itsekin. harrastan itsekin varmuuden vuoksi vaihtamista.
          No en olis uskonu että suurelta bmw:n varaosa myyjältä kuten Schieldmannilta tulis tällästä paskaa mikä hajoo jo kolmessa kuukaudessa, visko oli merkiltään "VEMO" joten käykää tarkistamassa sielä omasta konehuoneesta että on joku muu merkkinen kun tuo

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by bilstein View Post
            No en olis uskonu että suurelta bmw:n varaosa myyjältä kuten Schieldmannilta tulis tällästä paskaa mikä hajoo jo kolmessa kuukaudessa, visko oli merkiltään "VEMO" joten käykää tarkistamassa sielä omasta konehuoneesta että on joku muu merkkinen kun tuo
            Kannattanee varmaan korjata ne luulot kerralla.. Meinaan sieltä saa tarvikkeena kyllä ihan mitä tahansa paskaa. Sieltä voi myös ostaa alkuperäisiä osia, jolloin ei tarvitse laadun kanssa arpoa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8282
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by bilstein View Post
              No en olis uskonu että suurelta bmw:n varaosa myyjältä kuten Schieldmannilta tulis tällästä paskaa mikä hajoo jo kolmessa kuukaudessa, visko oli merkiltään "VEMO" joten käykää tarkistamassa sielä omasta konehuoneesta että on joku muu merkkinen kun tuo
              se on semmonen putiikki että jos et nimenomaan tilaa alkuperäisosaa niin saat halvimmat kiinakurat (tosin puolet korkeemmalla hinnalla kuin ebay:sta) "tuote on tarvike mutta OE laatua" ...in my ass
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1122
                • Kajaani

                #22
                Mulla räjähti viskon siivet irti entisestä V8 kolminelkusta. Pari siipeä tuli läpi konepellistä, loput rikko jäähdyttimet letkut ja täytti ilmanputsarin ja konetilan muutenkin muovinpalasilla.

                Visko oli oireillu aiemmin ottamalla normaalia herkemmin kiinni, taisi ohituksessa tarrata lopullisesti kiinni ja siivet luovutti jossain 5000rpm kohdalla.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • TeeKoo
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 84
                  • Merikarvia

                  #23
                  Onko tämän viskon hajoamisen oireena "hiacemainen" ääni kiihdytettäessä??(jos siis oirii äänellä)
                  Siis hetken kun auto käy tyhjäkäyntiä, (kuten tänään, +26 lämmintä), eka kiihdytys kuulostaa joltain hikiseltä hiace/dyna dieseliltä. Ja tuntuu, että tehot katoaa myös.Sit ku ajoviima jäähdyttää, niin ääni katoaa... Autona 528, -99.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8282
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by TeeKoo View Post
                    Onko tämän viskon hajoamisen oireena "hiacemainen" ääni kiihdytettäessä??(jos siis oirii äänellä)
                    Siis hetken kun auto käy tyhjäkäyntiä, (kuten tänään, +26 lämmintä), eka kiihdytys kuulostaa joltain hikiseltä hiace/dyna dieseliltä. Ja tuntuu, että tehot katoaa myös.Sit ku ajoviima jäähdyttää, niin ääni katoaa... Autona 528, -99.
                    kuulostaisi toimivan täysin oikein
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • TeeKoo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 84
                      • Merikarvia

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      kuulostaisi toimivan täysin oikein
                      Sitähän mä vähän pelkäsin

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #26
                        Milläs kilometreillä teillä on nuo viskot hajoilleet? Onko joku hyvä nyrkkisääntö, missä vaiheessa kannattais vaihtaa? Itellä vielä alkuperäinen. Mielestäni ei jää vielä jumiin. Auto ollessa sammutettuna kun pyörittelee siipiä, tuntuu visko jäykältä, mutta yhdessä kohdassa kierrosta tulee semmonen vähän kevyempi kohta. Viskossa ei mielestäni ole väljää, kun siipiä vääntelee. Auton käydessä siivet voi pysäyttää käsillä ja pyöräyttää vaikka vastakarvaankin. Vesipumpun uusin viime kesänä ennakkoon 130 tkm ajettuna, ei ollut väljää vielä.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by TeeKoo View Post
                          Onko tämän viskon hajoamisen oireena "hiacemainen" ääni kiihdytettäessä??(jos siis oirii äänellä)
                          Siis hetken kun auto käy tyhjäkäyntiä, (kuten tänään, +26 lämmintä), eka kiihdytys kuulostaa joltain hikiseltä hiace/dyna dieseliltä. Ja tuntuu, että tehot katoaa myös.Sit ku ajoviima jäähdyttää, niin ääni katoaa... Autona 528, -99.
                          tuohon viskon toimintaan vaikuttaa myös miten tukkeessa paskasta on jäähdytin ja toimiiko ilmastoinnin flekti oikein. Uusi jäähdytin ja uusi oem-visko niin aika paljon saa kaupungissa noissa lämpötiloissa sahata ennen kuin visko tarraa, ja silloinkin vain hetkeksi eli irrottaa heti kun lähtee kiihdyttämään. Eli alkaa sinunkin visko olla elämänsä ehtoopuolella. Sitten kun se visko alkaa tarrailla aina vaan alemmissa lämpötiloissa niin sitten viimeistään vaihtoon!

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Bomb5 View Post
                            Milläs kilometreillä teillä on nuo viskot hajoilleet? Onko joku hyvä nyrkkisääntö, missä vaiheessa kannattais vaihtaa? Itellä vielä alkuperäinen. Mielestäni ei jää vielä jumiin. Auto ollessa sammutettuna kun pyörittelee siipiä, tuntuu visko jäykältä, mutta yhdessä kohdassa kierrosta tulee semmonen vähän kevyempi kohta. Viskossa ei mielestäni ole väljää, kun siipiä vääntelee. Auton käydessä siivet voi pysäyttää käsillä ja pyöräyttää vaikka vastakarvaankin. Vesipumpun uusin viime kesänä ennakkoon 130 tkm ajettuna, ei ollut väljää vielä.
                            ei näissä mitään nyrkkisääntöä ole, yhtälailla vaikuttaa ikä ja sitten ajetut kilometrit ja tuuri. Eipä siitä kannata etukäteen ressailla, alkaa oireilemaan sitten kun alkaa.

                            Comment

                            • bilstein
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 48
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #29
                              ylläri pylläri, saatana kun oli nopeeta toimintaa schmiedmannilta! yli 2kuukautta kesti asian käsittely ja tänään tuli sitten kaikki osat uusia mitä oli menny rikki (pl. konepelti joka oli b-osa)

                              kyseinen firma lupasi vielä kustantaa konepellin maalaukset ja auton korjauksesta aiheutuvat kulut! sinällään asiallista mutta taas niin vitun nussimiseks meni kun kesti asian käsittelyssä noin kauan vaikka soittelin viikottain!

                              kallista tuli halpis viskon takia... lähettivät toki taas samanlaisen "vemo" merkkisen viskon jonka toki jätin uutena hyllyyn notkumaan ja asensin paikalleen bmw original viskon ja pelaa

                              Comment

                              • Bomb5
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 726
                                • Kivijärvi

                                #30
                                Hyvä kuulla, että korvasivat. Itse ajattelin kesällä vaihtaa tuon alkuperäisen 170 tkm ajetun viskon uuteen. Lueskelin ulkomaalaisilta foorumeilta, että esim. Sachsin visko lähtee helpommin pohisemaan kuin Behr/Hella. Tämän vuoksi ajattelin hommata tuon jälkimmäisen. Näyttäisi olevan Hella, mutta valmistaja Behr: https://profiteile.de/kupplung-kuehl...-376-732-111-2

                                Onko jollain kokemusta tuosta, toimiiko hyvin? Nykyinen visko mulla pyörii kyllä mukana, mutta ei taida ikinä kytkeytyä, joten sähköflekti pyöriskelee sitten parkissa käynnissä ollessa kuumalla säällä. Toisaalta en halua viskoa, joka turhaa syö tehoa tai alentaa lämpöjä turhaan liian herkästi. Eli etsinnässä visko, joka toimii mahdollisimman lähelle alkuperäistä, joka ei kovin herkästi ilmeisesti pöhise.
                                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                                Comment

                                Working...
                                X