Ahtamattomaan moottoriin on vaikea saada lisätehoja, ja kaikenlaiset virilastut joita myydään viidellä kympillä voidaan nyt unohtaa. Miten saisi tuosta M51 motista kutittelemalla vähän tehoa lisää ulos. Onko vaihtoehdot vauhtipyörä, kannet, pakoputkisto yms. kikkailu keino saada 10-25hv lisää vai joillain muulla konstilla jopa enemmän ?! Mulla oli takavuosina E34 M5 josta kutiteltiin vastaavilla kevennyksillä +20hv, kun moottori oli jo tehtaalta lähtiessä ns."viritetty" ei paljon voinut turbottamatta tehdä. Noihin ebayn +40hv lastuihin en siis ota kantaa, tai onko niitä edes tähän mottiin myynissä ? Tietävät kommentoikoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540 kutittelu ?!
Collapse
X
-
Originally posted by Hiddenemarc View PostRemmiä kylkeen tai auto vaihtoon.
Käsittääkseni jos alkaa vaihtelemaan noita nokkia ni voi olla tahtojen taistelut inssin kanssa päästöissä. :think
Tuohan ei näy mitenkään ulospäin ja kaikki toimii kuten vakionakin. Auton vaihdosta kuitenkin samaa mieltä, M5:t on niin halpoja nykyään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Mitäs Hartge on tehny M62b44 koneelle, nokat ja iskutilavuutta kasvattanu, muuta? Lukemat tais olla 4,7l ja 340hp/490Nm. Viime syksynä tuollaisesta tein kauppaa, mutta se sitten jäi ostamatta (teknikka oli jees, mutta muuten niin aneemisen oloinen, ruostetta, hopea väri ja mustat lättänät, eikä muutenkaan varusteita). Vajaa 6000€ oli hinta hinta saksassa, ois melkein kannattanu poistaa. :thinkLast edited by bemmeri; 31-03-2013, 08:33.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Ehkä kuitenkin helpoiten lisäpolleja tämmösellä:
€uroissa vajaat 4,5k. Ja jos automaatti niin sitten porsii laatikko seuraavaksi. Hieman täytyy latistaa tunnelmaa, että ei se ihan pienellä rahalla ole kutiteltavissa
Toki toisenlaisilla nokka-akseleilla ja kanavien hipostelulla JOTAIN saa aikaseksi mutta...e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
minulla on 540 e34 siihen on tehty nokat,kannet,putki ja jonku sortin lastu sen vaikutusta ei sitte mitään tietoa.. päästöistä meni läpi. tosin kyllä nipin napin. nytten on m62lohko ja m60 kannet. meni nytten vasta kans läpi päästöistä vaikka oli kyllä melko suuri arvotus että meneekö. en kyllä tiiä että miten se pitäis ihan virallisesti mitata mutta kierroksia piti nostaa meleko paljo että se meni läpi siitä. en ottanu päästö mittausta katastus asemalla vaan korjaamolla.Last edited by ike24; 31-03-2013, 17:09.
Comment
-
-
En nyt sano että tätä voi kutitteluksi sanoa, mutta vaihdoin M60/M62(ei vanos) imusarjan omaan TU-koneeseen. Alunperin piti laittaa se ensimmäisten M60:n imusarja, jossa on ne imutorvet lisänä, mutta sellaista ei löytyny tähän hätään, niin laitoin tuon ilman torvia olevan.
"imutorvilla" oleva M60-sarja
M60/M62 imusarja
M62TU-koneen sarja
M60/M62 vs. M62TU -imusarja
Tuosta viimeisestä kuvasta huomaa noiden "imuputkien" paksuuden eron. Tuo TU-koneen imusarja on käytössä kaikissa TU-koneissa (540/535 yms. X5, Z8 ja 7-sarjan kasit) ja M60B30:ssä... Ulkomaisten foorumeiden mukaan, jopa tuohon vanhaan 3litran kasiin saa lisää vetoja kun vaihtaa tuon avaramman sarjan.
Ihan kannattava modi hintaisekseen omasta mielestä. Vetää selkeästi paremmin yläpäässä ja alavääntöä ei juurikaan kadonnu.
Alunperin piti käyttää penkissä "vakiona" ja sitten uudella sarjalla vertailun vuoksi. Kiitos kuopion findieselin ohareiden, joten ensimmäinen penkkiveto jäi tekemättä, joten luovuin koko ajatuksesta ja säästypähän 120€ (kaksi käyntiä penkissä). Tyydyin sitten gtx:llä mittaamaan kiihtyvyyttä (samassa paikassa toki) ja vetojen keskiarvojen mukaan reilu puoli sekuntia nopeemmin menee 60-150km/h 3.:lla, sekä matka on jonkin verran lyhempi. Alkuosa kiihdytyksestä meni jonkun kymmenyksen nopeemmin "vakiona", mutta 100km/h paikkeilla M60-sarjalla menee "vakion" ajan ja alle loppua kohti ero kasvaa.
Pakosarjat myös ahistaa näissä vanoskoneissa, mutta vaikuttaa aika työläälle vaihtaa ei vanos / M5 pakosarjoja näiden nykyisten tilalle ja tuskin hyöty tulisi vastaamaan työmäärää/hintaa. :think
Kyllähän näistä ehkä saisi karvan yli 300hp kampuralta ilman nokkien, tms. vaihtoa, jos laittaa ko imusarjan + pakosarjat + säätö ja kenties isompi kaasuläppä (Dinan tarjoaa 83mm:stä vakion 80mm tilalle). Tulee vaan kalliita hepoja.
Joo, no e39 M5 ois valmiiksi tehokkaampi. Mutta sellainen on ollu myös aikasemmin ja tykkään tästä nykyisestä. Kunhan harrastellaan...Last edited by bemmeri; 03-05-2013, 20:04.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment