Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 kutittelu ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    E39 540 kutittelu ?!

    Ahtamattomaan moottoriin on vaikea saada lisätehoja, ja kaikenlaiset virilastut joita myydään viidellä kympillä voidaan nyt unohtaa. Miten saisi tuosta M51 motista kutittelemalla vähän tehoa lisää ulos. Onko vaihtoehdot vauhtipyörä, kannet, pakoputkisto yms. kikkailu keino saada 10-25hv lisää vai joillain muulla konstilla jopa enemmän ?! Mulla oli takavuosina E34 M5 josta kutiteltiin vastaavilla kevennyksillä +20hv, kun moottori oli jo tehtaalta lähtiessä ns."viritetty" ei paljon voinut turbottamatta tehdä. Noihin ebayn +40hv lastuihin en siis ota kantaa, tai onko niitä edes tähän mottiin myynissä ? Tietävät kommentoikoon.
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9988
    • KVLA

    #2
    E39 540:ssä on M51 moottori???Joku omatekoinen kone kenties?

    Minulla on tuohon helppo ja nopea konsti.Tulet meillä käymään rahanipun kanssa ja lähdet pihasta E39 M5:lla.Saat melko pienellä sijoituksella reilusti yli sata hevosta lisää.
    Last edited by Heguli 31; 30-03-2013, 12:33.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      M62B46TU X5:stä, tilavuutta ja ronskit nokat
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Hiddenemarc
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 426
        • Rovaniemi

        #4
        Remmiä kylkeen tai auto vaihtoon.

        Käsittääkseni jos alkaa vaihtelemaan noita nokkia ni voi olla tahtojen taistelut inssin kanssa päästöissä. :think
        S4 B5
        Urs4 4.2
        A8 D3 4.2 Lang

        ex. M5 e39 -99
        ex. 330 xDA e46 -03
        ex. 523 e39 -96

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by Hiddenemarc View Post
          Remmiä kylkeen tai auto vaihtoon.

          Käsittääkseni jos alkaa vaihtelemaan noita nokkia ni voi olla tahtojen taistelut inssin kanssa päästöissä. :think
          Menee tuo B46 päästöistä läpi ihan nätisti kun on tuotantokone. Jos nyt ei tullut ohimennen mitattua ihan väärin, niin noissa oli nostoa 10,5mm. En siis meinannut että noita is:n nokkia pitäisi vaihtaa, vaan että siinä on rajummat.

          Tuohan ei näy mitenkään ulospäin ja kaikki toimii kuten vakionakin. Auton vaihdosta kuitenkin samaa mieltä, M5:t on niin halpoja nykyään.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            M5:t on niin halpoja nykyään.
            Halvat M5:set taas voi käydä nopeasti kalliiksi.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Mitäs Hartge on tehny M62b44 koneelle, nokat ja iskutilavuutta kasvattanu, muuta? Lukemat tais olla 4,7l ja 340hp/490Nm. Viime syksynä tuollaisesta tein kauppaa, mutta se sitten jäi ostamatta (teknikka oli jees, mutta muuten niin aneemisen oloinen, ruostetta, hopea väri ja mustat lättänät, eikä muutenkaan varusteita). Vajaa 6000€ oli hinta hinta saksassa, ois melkein kannattanu poistaa. :think
              Last edited by bemmeri; 31-03-2013, 08:33.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 823
                • Lahti

                #8
                Ehkä kuitenkin helpoiten lisäpolleja tämmösellä:


                €uroissa vajaat 4,5k. Ja jos automaatti niin sitten porsii laatikko seuraavaksi. Hieman täytyy latistaa tunnelmaa, että ei se ihan pienellä rahalla ole kutiteltavissa

                Toki toisenlaisilla nokka-akseleilla ja kanavien hipostelulla JOTAIN saa aikaseksi mutta...
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  #9
                  minulla on 540 e34 siihen on tehty nokat,kannet,putki ja jonku sortin lastu sen vaikutusta ei sitte mitään tietoa.. päästöistä meni läpi. tosin kyllä nipin napin. nytten on m62lohko ja m60 kannet. meni nytten vasta kans läpi päästöistä vaikka oli kyllä melko suuri arvotus että meneekö. en kyllä tiiä että miten se pitäis ihan virallisesti mitata mutta kierroksia piti nostaa meleko paljo että se meni läpi siitä. en ottanu päästö mittausta katastus asemalla vaan korjaamolla.
                  Last edited by ike24; 31-03-2013, 17:09.

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    #10
                    onhan noita kohtuu mukavia lukemia noista moteista saatu vaparinakin ja leimattuna.

                    On muuten yllätävän kestäviä koneita

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #11
                      En nyt sano että tätä voi kutitteluksi sanoa, mutta vaihdoin M60/M62(ei vanos) imusarjan omaan TU-koneeseen. Alunperin piti laittaa se ensimmäisten M60:n imusarja, jossa on ne imutorvet lisänä, mutta sellaista ei löytyny tähän hätään, niin laitoin tuon ilman torvia olevan.

                      "imutorvilla" oleva M60-sarja

                      M60/M62 imusarja

                      M62TU-koneen sarja

                      M60/M62 vs. M62TU -imusarja

                      Tuosta viimeisestä kuvasta huomaa noiden "imuputkien" paksuuden eron. Tuo TU-koneen imusarja on käytössä kaikissa TU-koneissa (540/535 yms. X5, Z8 ja 7-sarjan kasit) ja M60B30:ssä... Ulkomaisten foorumeiden mukaan, jopa tuohon vanhaan 3litran kasiin saa lisää vetoja kun vaihtaa tuon avaramman sarjan.



                      Ihan kannattava modi hintaisekseen omasta mielestä. Vetää selkeästi paremmin yläpäässä ja alavääntöä ei juurikaan kadonnu.
                      Alunperin piti käyttää penkissä "vakiona" ja sitten uudella sarjalla vertailun vuoksi. Kiitos kuopion findieselin ohareiden, joten ensimmäinen penkkiveto jäi tekemättä, joten luovuin koko ajatuksesta ja säästypähän 120€ (kaksi käyntiä penkissä). Tyydyin sitten gtx:llä mittaamaan kiihtyvyyttä (samassa paikassa toki) ja vetojen keskiarvojen mukaan reilu puoli sekuntia nopeemmin menee 60-150km/h 3.:lla, sekä matka on jonkin verran lyhempi. Alkuosa kiihdytyksestä meni jonkun kymmenyksen nopeemmin "vakiona", mutta 100km/h paikkeilla M60-sarjalla menee "vakion" ajan ja alle loppua kohti ero kasvaa.

                      Pakosarjat myös ahistaa näissä vanoskoneissa, mutta vaikuttaa aika työläälle vaihtaa ei vanos / M5 pakosarjoja näiden nykyisten tilalle ja tuskin hyöty tulisi vastaamaan työmäärää/hintaa. :think
                      Kyllähän näistä ehkä saisi karvan yli 300hp kampuralta ilman nokkien, tms. vaihtoa, jos laittaa ko imusarjan + pakosarjat + säätö ja kenties isompi kaasuläppä (Dinan tarjoaa 83mm:stä vakion 80mm tilalle). Tulee vaan kalliita hepoja.
                      Joo, no e39 M5 ois valmiiksi tehokkaampi. Mutta sellainen on ollu myös aikasemmin ja tykkään tästä nykyisestä. Kunhan harrastellaan...
                      Last edited by bemmeri; 03-05-2013, 20:04.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎