Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lataus loppu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasunautti
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 19
    • Tampere

    Lataus loppu...

    Eli töihin piti lähteä ja kas laturin merkki valo ei sammu perkele....

    Aamulla kun pääsen töistä niin vähän unta kuulaan ja ropuaan..
    pitää mitata lataus onko sitä, luutavasti ei. onko siä mahdollisesti joku sulake mikä olis voinu kyrvähtää vai onko vika suorilta laturissa säädin/hiilet?
    Eli onko hiilien vaihto paha homma? malli on e39 520d vm02
    Jos vähän vinkkiä niin ei mene ihan käpy kun silmät ristissä ruuvaa
    [email protected]
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Latausjännitteen (jonka voit mitata vaikkapa niin että yleismittarin toinen piikki latauspistokkeeseen ja toinen maihin) lisäksi kannattaa mitata myös latausvirta. Tähän tosin tarvitset pihtivirtamittarin.

    Mutta jos siellä hihna on paikallaan niin eiköhän se ole laturi kaput..
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • Tabu
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 486
      • Ääsjoki

      #3
      Uutta laturia vaan kehiiin. 250e oli täälä Sjoella autotarvikkeella valeo 150A vaihtokampe.
      Duo Osmo
      Kehonliikuttimena Passat
      E39 530dA -01 sedan ex.
      E39 530dA -02 sedan ex.
      Pari volvoa 240 & 740 ex.

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 876
        • Keski-Suomi und Sawo

        #4
        Originally posted by jasunautti View Post
        Eli töihin piti lähteä ja kas laturin merkki valo ei sammu perkele....

        Aamulla kun pääsen töistä niin vähän unta kuulaan ja ropuaan..
        pitää mitata lataus onko sitä, luutavasti ei. onko siä mahdollisesti joku sulake mikä olis voinu kyrvähtää vai onko vika suorilta laturissa säädin/hiilet?
        Eli onko hiilien vaihto paha homma? malli on e39 520d vm02
        Jos vähän vinkkiä niin ei mene ihan käpy kun silmät ristissä ruuvaa
        Itellä meni kerran reissussa jännitteensäädin Boschin 140A laturista. Ohituksen jälkeen syttyi vaan yhtäkkiä latauksen merkkivalo.. Kylläpä hävetti ajaa tienposkeen bussipysäkille heti ohituksen jälkeen.

        Korjautu uudella jännitteensäätimellä mutta samalla tuli myös ostettua halvalla vaihtolaturi jonka kunnostin ja laitoin myöhemmin kiinni. (laakerit & liukurengas jne.).

        Yksi vika myös ainakin prefacelifteissä on öljytasonanturi. Se kuulemma saattaa särkyessään (oikosulussa?) polttaa laturin sulaketta. Itellä ollu vuodenpäivät irtaallaan liittimestä kun ei muutenkaan toimi. En tiedä onko sitten uudemmissa samaa vikaa.

        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • mapa
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 518
          • Turku

          #5
          Originally posted by Tabu View Post
          Uutta laturia vaan kehiiin. 250e oli täälä Sjoella autotarvikkeella valeo 150A vaihtokampe.
          Siis nestejäähdytetty 150A:n laturi vain 250€, se on jo halpa. Kuinka paljon tulee panttia tuon hinnan päälle? Turussa pantti oli 180€, ja laturin hinta n.600. Aikamoisia eroja hinnoissa...
          Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
          Tig hitsausta, myös alumiini

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by mapa View Post
            Siis nestejäähdytetty 150A:n laturi vain 250€, se on jo halpa. Kuinka paljon tulee panttia tuon hinnan päälle? Turussa pantti oli 180€, ja laturin hinta n.600. Aikamoisia eroja hinnoissa...
            Tuskin kun vesijäähdytetyä on vain kasissa ja Tabu:lla näkyy olevan kutonen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • mapa
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 518
              • Turku

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Tuskin kun vesijäähdytetyä on vain kasissa ja Tabu:lla näkyy olevan kutonen.
              Kyllä, kasi kyseessä. Tarkemmin tutkimatta, oletin noiden 150 amppeeristen laturien olevan kaikki vesijäähdytettyjä.
              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
              Tig hitsausta, myös alumiini

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by mapa View Post
                Kyllä, kasi kyseessä. Tarkemmin tutkimatta, oletin noiden 150 amppeeristen laturien olevan kaikki vesijäähdytettyjä.
                Taisi olla BMW:llä vain lyhyt kokeilu tuo vesijäähdytetty laturi. Muistaakseni käytettiin vain e39, e38, X5 99-2003 vuosimallin kasikoneissa sekä M73N moottorissa.

                Saksan Ebay:stä saa 150A vesijäähdytettyä laturia ~350€ uutena, eikä tarvitse mitään lähetellä takaisin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Tabu
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 486
                  • Ääsjoki

                  #9
                  Joo eli ihan perus ilmajäähy malli kyseessä

                  Meinasin ite kans vaihtaa hiilet ja liukurenkaan, mutta paikallinen autosähkökorjaaja sanoi jotta Valeon laturiin olis huono vaihtaa rengasta:think Tiedä sitte mitä horisi, mut ei ainakaan ottanut työn alle vaan sanoi jotta hae liikkeestä uusi

                  Edit: Ja niin tuosta öljyntasoanturista vielä sen verran että mulla INPA näyttäny aina että rikki on... mutta sulaketta ei oo polttanu kertaakaan, facelift kyseessä.
                  Last edited by Tabu; 02-04-2013, 22:17.
                  Duo Osmo
                  Kehonliikuttimena Passat
                  E39 530dA -01 sedan ex.
                  E39 530dA -02 sedan ex.
                  Pari volvoa 240 & 740 ex.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎