Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa että 1 vaihde hyppää pois päältä liikkelle lähdettäessä mutta kun uudestaan laittaa 1 silmään niin ei enää ongelmia. sama toistuu sen jälkeen kun on muita vaihteita käyttänyt ja yrittää taas lähteä 1 liikkelle. Tuntuu kuin ei menisi kunnolla "perille" asti vaihde ensimmäisellä kerralla. Autolla ajettu n.240tkm ja autona siis E39 523i -96.
E39 1 vaihde ei pysy päällä
Collapse
X
-
Itselläni oli tismalleen sama ongelma, eli liikkeelle lähdettäessä piti 1 painaa voimalla perille asti niin ei pamahtanu pihalle. Muutoin jos ei huolella takonut sitä perille asti, niin aina lävähti takaisin. Mulle auttoi paljon laatikon öljyjen vaihto. Nyt n. kuukausi ajeltu uusilla litkuilla ja ei minkäänlaista ongelmaa. Autona 520i -98 aj. 220tkm.
-
No täytyy koittaa vaihdella kans öljyt lootaan. tiiä mitä p#skaa edellinen omistaja sinne lykännytOriginally posted by Hegul1 View PostItselläni oli tismalleen sama ongelma, eli liikkeelle lähdettäessä piti 1 painaa voimalla perille asti niin ei pamahtanu pihalle. Muutoin jos ei huolella takonut sitä perille asti, niin aina lävähti takaisin. Mulle auttoi paljon laatikon öljyjen vaihto. Nyt n. kuukausi ajeltu uusilla litkuilla ja ei minkäänlaista ongelmaa. Autona 520i -98 aj. 220tkm.
Sen verran huomasin että aina kun nostaa kytkinmen ja laittaa ykköstä silmään niin pitää pienen rusahduksen mutta kun nätisti laittaa niin ei mitään. Syncroon hiukan viittais tommonen mutta ei selitä kyllä tota vaihteen pomppimista.
Comment
-
Vaihteen päällä pysymiseen/pois hyppäämiseen auttaa helppo ratkaisu:
Käynnistämisen jälkeen käyt läpi kaikki vaihteet järjestyksessä 1-2-3-4-5-4-3-2-1 & pakki. Auttaa ja helpottaa myös liikkeelle lähtöä ensi kymmenien metrien aikana (ei ilmene sitä nykimistä).
Comment
-
Jos/kun autolla on rullattu 200tkm->,niin vaihtaisin kyllä noita vaihteensiirron puslia.Jokaisessa puslassa kun on pientä väljää,niin se kertaantuu ja liike pienenee vaihteensiirtäjässä.Tällöin vaihde ei tietenkään kytkeydy ihan kunnolla.Omaani auttoi jo pelkästään vaihdekepin "kuulan" laakeriholkin vaihto.Täysin hyvä olisi tullut,jos vielä olisi nuo "alapään" puslat vielä viitsinyt vaihtaa.Kesällä sitten.
Comment
-
Joo kattelin kans sitä siirtäjää kun auto oli ylhäällä et tarviipa siihen vaihdella kun öljynvaihto ei mulla auttanut asiaan mitään. Mistä ostit sen laakeriholkin ja oliko kuin arvokas?Originally posted by Heguli 31 View PostJos/kun autolla on rullattu 200tkm->,niin vaihtaisin kyllä noita vaihteensiirron puslia.Jokaisessa puslassa kun on pientä väljää,niin se kertaantuu ja liike pienenee vaihteensiirtäjässä.Tällöin vaihde ei tietenkään kytkeydy ihan kunnolla.Omaani auttoi jo pelkästään vaihdekepin "kuulan" laakeriholkin vaihto.Täysin hyvä olisi tullut,jos vielä olisi nuo "alapään" puslat vielä viitsinyt vaihtaa.Kesällä sitten.
Comment
-
Niin eli siellä on ihan normi neulalaakeri..kö? Mut samalla sen tilaa vaikka Kl:stä jos tilais ne muutkin puslat yms..Originally posted by Heguli 31 View PostIhan kivijalka kaupasta,eli paikalliselta merkkarilta.Olisiko hinta ollut jossain kympin kantturoilla alennuksen kanssa,jos oikein muistan.Toki jos auto on nosturilla,niin vaihtaa samalla muutakin puslaa...
Comment
-
No ei.Siinä vaihdekepissä on se palluukka.Niin siihen tulee sellainen muovinen "kuppi".Sillä se on laakeroitu.Kannatta laittaa jotain rasvaa siihen muoviseen "laakeriin" ennen kasausta.Kestää sitten varmaan vähän kauemmin.Originally posted by Tahka- View PostNiin eli siellä on ihan normi neulalaakeri..kö? Mut samalla sen tilaa vaikka Kl:stä jos tilais ne muutkin puslat yms..
http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=25&fg=05
Se "laakeri" on osa num.3.Myös nuo kepin kehikon puslat saattaa olla väljiä.Etu- sekä takapäässä.Osat 13 ja 14.Etupää (13) ainakin.Vaikuttaa kepin sivuttaisliikkeeseen.
Comment
-
KiitoksiaOriginally posted by Heguli 31 View PostNo ei.Siinä vaihdekepissä on se palluukka.Niin siihen tulee sellainen muovinen "kuppi".Sillä se on laakeroitu.Kannatta laittaa jotain rasvaa siihen muoviseen "laakeriin" ennen kasausta.Kestää sitten varmaan vähän kauemmin.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=25&fg=05
Se "laakeri" on osa num.3.Myös nuo kepin kehikon puslat saattaa olla väljiä.Etu- sekä takapäässä.Osat 13 ja 14.Etupää (13) ainakin.Vaikuttaa kepin sivuttaisliikkeeseen.
täytyypä soitella Kl:ään huomenna
Comment
-
Myös Schmiedmann myy ns. korjaussarjaa tuohon E39:n vaihteensiirtäjän vivustoon. Itse sellaisen hankin odottamaan valmiiks, että sitten kun/jos kytkimen joutuu laittamaan, on sitten uudet puslat valmiina ja vaihtaa ne samalla ja ehkä saa keppiä napakammaksi.Originally posted by Tahka- View PostKiitoksia
täytyypä soitella Kl:ään huomenna
Paketti sisälsi n. 10 osaa, muutama iso hela, pieniä muoviprikkoja yms. Hintaa oli silloin n. 60-70 egee.
Vaihdekepin puslasarja (13 kpl)
Tuotenumero: GBE396-996 (-> 9/96)
Tuotenumero: GBE396996- (9/96 ->)
Last edited by Havis; 09-04-2013, 09:21."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
Comment