Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 1 vaihde ei pysy päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tahka-
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 76
    • Loimaa

    E39 1 vaihde ei pysy päällä

    Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa että 1 vaihde hyppää pois päältä liikkelle lähdettäessä mutta kun uudestaan laittaa 1 silmään niin ei enää ongelmia. sama toistuu sen jälkeen kun on muita vaihteita käyttänyt ja yrittää taas lähteä 1 liikkelle. Tuntuu kuin ei menisi kunnolla "perille" asti vaihde ensimmäisellä kerralla. Autolla ajettu n.240tkm ja autona siis E39 523i -96.
  • Hegul1
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 2
    • Tampere

    #2
    Itselläni oli tismalleen sama ongelma, eli liikkeelle lähdettäessä piti 1 painaa voimalla perille asti niin ei pamahtanu pihalle. Muutoin jos ei huolella takonut sitä perille asti, niin aina lävähti takaisin. Mulle auttoi paljon laatikon öljyjen vaihto. Nyt n. kuukausi ajeltu uusilla litkuilla ja ei minkäänlaista ongelmaa. Autona 520i -98 aj. 220tkm.

    Comment

    • Tahka-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 76
      • Loimaa

      #3
      Originally posted by Hegul1 View Post
      Itselläni oli tismalleen sama ongelma, eli liikkeelle lähdettäessä piti 1 painaa voimalla perille asti niin ei pamahtanu pihalle. Muutoin jos ei huolella takonut sitä perille asti, niin aina lävähti takaisin. Mulle auttoi paljon laatikon öljyjen vaihto. Nyt n. kuukausi ajeltu uusilla litkuilla ja ei minkäänlaista ongelmaa. Autona 520i -98 aj. 220tkm.
      No täytyy koittaa vaihdella kans öljyt lootaan. tiiä mitä p#skaa edellinen omistaja sinne lykännyt Sen verran huomasin että aina kun nostaa kytkinmen ja laittaa ykköstä silmään niin pitää pienen rusahduksen mutta kun nätisti laittaa niin ei mitään. Syncroon hiukan viittais tommonen mutta ei selitä kyllä tota vaihteen pomppimista.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Mulla on tehnyt -97 523i tuota aina silloin tällöin, mutta jos ykkösen kytkee käyttämällä vaihteen kakkosella, niin mitää ongelmaa ei ole. Öljyjen vaihtaminen ei ole vaikuttanut asiaan.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • opTA
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 924
          • Suomi

          #5
          Vaihteen päällä pysymiseen/pois hyppäämiseen auttaa helppo ratkaisu:
          Käynnistämisen jälkeen käyt läpi kaikki vaihteet järjestyksessä 1-2-3-4-5-4-3-2-1 & pakki. Auttaa ja helpottaa myös liikkeelle lähtöä ensi kymmenien metrien aikana (ei ilmene sitä nykimistä).

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            #6
            Jos/kun autolla on rullattu 200tkm->,niin vaihtaisin kyllä noita vaihteensiirron puslia.Jokaisessa puslassa kun on pientä väljää,niin se kertaantuu ja liike pienenee vaihteensiirtäjässä.Tällöin vaihde ei tietenkään kytkeydy ihan kunnolla.Omaani auttoi jo pelkästään vaihdekepin "kuulan" laakeriholkin vaihto.Täysin hyvä olisi tullut,jos vielä olisi nuo "alapään" puslat vielä viitsinyt vaihtaa.Kesällä sitten.

            Comment

            • Tahka-
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 76
              • Loimaa

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Jos/kun autolla on rullattu 200tkm->,niin vaihtaisin kyllä noita vaihteensiirron puslia.Jokaisessa puslassa kun on pientä väljää,niin se kertaantuu ja liike pienenee vaihteensiirtäjässä.Tällöin vaihde ei tietenkään kytkeydy ihan kunnolla.Omaani auttoi jo pelkästään vaihdekepin "kuulan" laakeriholkin vaihto.Täysin hyvä olisi tullut,jos vielä olisi nuo "alapään" puslat vielä viitsinyt vaihtaa.Kesällä sitten.
              Joo kattelin kans sitä siirtäjää kun auto oli ylhäällä et tarviipa siihen vaihdella kun öljynvaihto ei mulla auttanut asiaan mitään. Mistä ostit sen laakeriholkin ja oliko kuin arvokas?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #8
                Ihan kivijalka kaupasta,eli paikalliselta merkkarilta.Olisiko hinta ollut jossain kympin kantturoilla alennuksen kanssa,jos oikein muistan.Toki jos auto on nosturilla,niin vaihtaa samalla muutakin puslaa...

                Comment

                • Tahka-
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 76
                  • Loimaa

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ihan kivijalka kaupasta,eli paikalliselta merkkarilta.Olisiko hinta ollut jossain kympin kantturoilla alennuksen kanssa,jos oikein muistan.Toki jos auto on nosturilla,niin vaihtaa samalla muutakin puslaa...
                  Niin eli siellä on ihan normi neulalaakeri..kö? Mut samalla sen tilaa vaikka Kl:stä jos tilais ne muutkin puslat yms..

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by Tahka- View Post
                    Niin eli siellä on ihan normi neulalaakeri..kö? Mut samalla sen tilaa vaikka Kl:stä jos tilais ne muutkin puslat yms..
                    No ei.Siinä vaihdekepissä on se palluukka.Niin siihen tulee sellainen muovinen "kuppi".Sillä se on laakeroitu.Kannatta laittaa jotain rasvaa siihen muoviseen "laakeriin" ennen kasausta.Kestää sitten varmaan vähän kauemmin.



                    Se "laakeri" on osa num.3.Myös nuo kepin kehikon puslat saattaa olla väljiä.Etu- sekä takapäässä.Osat 13 ja 14.Etupää (13) ainakin.Vaikuttaa kepin sivuttaisliikkeeseen.

                    Comment

                    • Tahka-
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 76
                      • Loimaa

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      No ei.Siinä vaihdekepissä on se palluukka.Niin siihen tulee sellainen muovinen "kuppi".Sillä se on laakeroitu.Kannatta laittaa jotain rasvaa siihen muoviseen "laakeriin" ennen kasausta.Kestää sitten varmaan vähän kauemmin.



                      Se "laakeri" on osa num.3.Myös nuo kepin kehikon puslat saattaa olla väljiä.Etu- sekä takapäässä.Osat 13 ja 14.Etupää (13) ainakin.Vaikuttaa kepin sivuttaisliikkeeseen.
                      Kiitoksia täytyypä soitella Kl:ään huomenna

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Tahka- View Post
                        Kiitoksia täytyypä soitella Kl:ään huomenna
                        Myös Schmiedmann myy ns. korjaussarjaa tuohon E39:n vaihteensiirtäjän vivustoon. Itse sellaisen hankin odottamaan valmiiks, että sitten kun/jos kytkimen joutuu laittamaan, on sitten uudet puslat valmiina ja vaihtaa ne samalla ja ehkä saa keppiä napakammaksi.

                        Paketti sisälsi n. 10 osaa, muutama iso hela, pieniä muoviprikkoja yms. Hintaa oli silloin n. 60-70 egee.

                        Vaihdekepin puslasarja (13 kpl)
                        Tuotenumero: GBE396-996 (-> 9/96)
                        Tuotenumero: GBE396996- (9/96 ->)

                        Last edited by Havis; 09-04-2013, 09:21.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎