Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa että 1 vaihde hyppää pois päältä liikkelle lähdettäessä mutta kun uudestaan laittaa 1 silmään niin ei enää ongelmia. sama toistuu sen jälkeen kun on muita vaihteita käyttänyt ja yrittää taas lähteä 1 liikkelle. Tuntuu kuin ei menisi kunnolla "perille" asti vaihde ensimmäisellä kerralla. Autolla ajettu n.240tkm ja autona siis E39 523i -96.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 1 vaihde ei pysy päällä
Collapse
X
-
Itselläni oli tismalleen sama ongelma, eli liikkeelle lähdettäessä piti 1 painaa voimalla perille asti niin ei pamahtanu pihalle. Muutoin jos ei huolella takonut sitä perille asti, niin aina lävähti takaisin. Mulle auttoi paljon laatikon öljyjen vaihto. Nyt n. kuukausi ajeltu uusilla litkuilla ja ei minkäänlaista ongelmaa. Autona 520i -98 aj. 220tkm.
-
-
Originally posted by Hegul1 View PostItselläni oli tismalleen sama ongelma, eli liikkeelle lähdettäessä piti 1 painaa voimalla perille asti niin ei pamahtanu pihalle. Muutoin jos ei huolella takonut sitä perille asti, niin aina lävähti takaisin. Mulle auttoi paljon laatikon öljyjen vaihto. Nyt n. kuukausi ajeltu uusilla litkuilla ja ei minkäänlaista ongelmaa. Autona 520i -98 aj. 220tkm.
Comment
-
-
Jos/kun autolla on rullattu 200tkm->,niin vaihtaisin kyllä noita vaihteensiirron puslia.Jokaisessa puslassa kun on pientä väljää,niin se kertaantuu ja liike pienenee vaihteensiirtäjässä.Tällöin vaihde ei tietenkään kytkeydy ihan kunnolla.Omaani auttoi jo pelkästään vaihdekepin "kuulan" laakeriholkin vaihto.Täysin hyvä olisi tullut,jos vielä olisi nuo "alapään" puslat vielä viitsinyt vaihtaa.Kesällä sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos/kun autolla on rullattu 200tkm->,niin vaihtaisin kyllä noita vaihteensiirron puslia.Jokaisessa puslassa kun on pientä väljää,niin se kertaantuu ja liike pienenee vaihteensiirtäjässä.Tällöin vaihde ei tietenkään kytkeydy ihan kunnolla.Omaani auttoi jo pelkästään vaihdekepin "kuulan" laakeriholkin vaihto.Täysin hyvä olisi tullut,jos vielä olisi nuo "alapään" puslat vielä viitsinyt vaihtaa.Kesällä sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan kivijalka kaupasta,eli paikalliselta merkkarilta.Olisiko hinta ollut jossain kympin kantturoilla alennuksen kanssa,jos oikein muistan.Toki jos auto on nosturilla,niin vaihtaa samalla muutakin puslaa...
Comment
-
-
Originally posted by Tahka- View PostNiin eli siellä on ihan normi neulalaakeri..kö? Mut samalla sen tilaa vaikka Kl:stä jos tilais ne muutkin puslat yms..
Se "laakeri" on osa num.3.Myös nuo kepin kehikon puslat saattaa olla väljiä.Etu- sekä takapäässä.Osat 13 ja 14.Etupää (13) ainakin.Vaikuttaa kepin sivuttaisliikkeeseen.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNo ei.Siinä vaihdekepissä on se palluukka.Niin siihen tulee sellainen muovinen "kuppi".Sillä se on laakeroitu.Kannatta laittaa jotain rasvaa siihen muoviseen "laakeriin" ennen kasausta.Kestää sitten varmaan vähän kauemmin.
Se "laakeri" on osa num.3.Myös nuo kepin kehikon puslat saattaa olla väljiä.Etu- sekä takapäässä.Osat 13 ja 14.Etupää (13) ainakin.Vaikuttaa kepin sivuttaisliikkeeseen.
Comment
-
-
Originally posted by Tahka- View PostKiitoksia täytyypä soitella Kl:ään huomenna
Paketti sisälsi n. 10 osaa, muutama iso hela, pieniä muoviprikkoja yms. Hintaa oli silloin n. 60-70 egee.
Vaihdekepin puslasarja (13 kpl)
Tuotenumero: GBE396-996 (-> 9/96)
Tuotenumero: GBE396996- (9/96 ->)
Last edited by Havis; 09-04-2013, 09:21."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment