Mistä testeri bemariin jolla voi lukea vikakoodeja, ja kuitata turvatyynyn vikavalon ? Motonetissä ei näytä olevan kuin OBD II testereitä.-98 528 on auto !
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Testeri bemariin ?!
Collapse
X
-
Originally posted by m5bimmeri View PostMistä testeri bemariin jolla voi lukea vikakoodeja, ja kuitata turvatyynyn vikavalon ? Motonetissä ei näytä olevan kuin OBD II testereitä.-98 528 on auto !- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
jartsa02:lla löytyy laitteita, parit sellaiset häneltä ostaneena voin suositella.
INPAa suosittelen.
ps. opi käyttämään hakua stnaLast edited by MGUarto; 11-04-2013, 10:22.
Comment
-
-
Helpoimmalla pääset vikakoodin lukuun kun pistät tilaten bmw-skannerin, versio taitaa olla 1.4 näihin e39:ihin. Sitten tarvitset vielä oikean kaapelin, sitä voi kysellä foorumilta tai ebaysta. Softan asennus on helppoa.
Inpalla voi lukea vikakoodeja ja sillä voi lukea vähän muutakin, mitä skannerilla ei voi lukea sekä tehdä testejä, resetointeja yms. Inpan asennus ei kuitenkaan ole ihan yhtä helppoa kuin skannerin.
Mikäli autossasi ei ole OBD2-porttia, löytyy konehuoneesta 20-pinninen liitin. Siitä niitä koodeja luetaan.
Autosi voi olla myös sekasikiö, kuten omani. Siinä on sekä OBD että 20-pinninen nastoitus, mutta OBD:sta en ole vielä onnistunut saamaan mitään.
Mikäli lontoon murre taittuu ja asia oikein kiinnostaa, on tuossa kaksi hyvää foorumia koodailuun:
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View Posthttp://ww.w.btcf.fi/forum/member.php?u=1727
jartsa02:lla löytyy laitteita, parit sellaiset häneltä ostaneena voin suositella.
INPAa suosittelen.
ps. opi käyttämään hakua stnaKöyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by Jaanis View PostHelpoimmalla pääset vikakoodin lukuun kun pistät tilaten bmw-skannerin, versio taitaa olla 1.4 näihin e39:ihin. Sitten tarvitset vielä oikean kaapelin, sitä voi kysellä foorumilta tai ebaysta. Softan asennus on helppoa.
Inpalla voi lukea vikakoodeja ja sillä voi lukea vähän muutakin, mitä skannerilla ei voi lukea sekä tehdä testejä, resetointeja yms. Inpan asennus ei kuitenkaan ole ihan yhtä helppoa kuin skannerin.
Mikäli autossasi ei ole OBD2-porttia, löytyy konehuoneesta 20-pinninen liitin. Siitä niitä koodeja luetaan.
Autosi voi olla myös sekasikiö, kuten omani. Siinä on sekä OBD että 20-pinninen nastoitus, mutta OBD:sta en ole vielä onnistunut saamaan mitään.
Mikäli lontoon murre taittuu ja asia oikein kiinnostaa, on tuossa kaksi hyvää foorumia koodailuun:
http://bmwcoders.com/forum/Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by Jaanis View PostMikäli autossasi ei ole OBD2-porttia, löytyy konehuoneesta 20-pinninen liitin. Siitä niitä koodeja luetaan.
Autosi voi olla myös sekasikiö, kuten omani. Siinä on sekä OBD että 20-pinninen nastoitus, mutta OBD:sta en ole vielä onnistunut saamaan mitään.
Sopivat hyppylangat 20pin töpseliin niin voi sieltäkin lukea sitten jotain.
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostKerro sinä stna miten haku toimii !!!!!!!!
Tuossa ylhäällähän on haku kenttä. Ei ollut tarkoitus vittuilla. Itsekkin oli vähän hakusessa noiden hakujen suhteen, mutta googlella jos ei muuten.
Tai esim. loogisesti ajateltuna, löytyy ilman hakuakin tuolta "tekniikka" osastolta jonne tämäkin kuuluu.
Olenhan minäkin täällä suhteellisen uusi, itse asiassa uusi, itse vaan hakua käyttäneenä huomannut, että turhaan joutuu noita aiheita lukemaan kun kaikissa onkin sitten samaa asiaa.
Mitä noihin inpa ja bmw scanner kokemuksiin voisin sanoa, niin aluksi BMW scanner on loistava softa, maksaa sen 40-80e, riippuen tarviiko adapteria ja sillä saa koodattua autoa ihan tarpeeksi paljon. Mutta sitten kun halutaan vielä syvemmälle mennä, niin INPA se on otettava (tätä ei tosin läheskään jokainen tarvitse). INPA mulla ei sitten asennukkaan win7 koneelle, vaan on käytettävä vmwarea ja siellä xp:tä.
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostMitä noihin inpa ja bmw scanner kokemuksiin voisin sanoa, niin aluksi BMW scanner on loistava softa, maksaa sen 40-80e, riippuen tarviiko adapteria ja sillä saa koodattua autoa ihan tarpeeksi paljon. Mutta sitten kun halutaan vielä syvemmälle mennä, niin INPA se on otettava (tätä ei tosin läheskään jokainen tarvitse). INPA mulla ei sitten asennukkaan win7 koneelle, vaan on käytettävä vmwarea ja siellä xp:tä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuossa sinun obd2 portissa ei ole ihan kaikki letkut kytkettynä loppuun asti.
Sopivat hyppylangat 20pin töpseliin niin voi sieltäkin lukea sitten jotain.
Miten 20-pinninen kytketään tuohon OBD-porttiin ja läppäriin? Tarkoitat varmaan, että hyppylankoja pitäisi rakennella OBD-piuhaan?
Konepellin alta siitä 20-pinnisestä olen saanut yhteyden moduuleihin, mutta tuolta pelkästä OBD;sta ei tule mitään. Skanneriakin piti vähän tinailla ensin ennen kuin suostui toimimaan.
Mutta eipä ole tarvetta tuota OBD:ta ronkkia, kun dataa saa kuitenkin pellin alta.
Comment
-
-
Originally posted by Jaanis View PostNyt en ihan täysin ymmärtänyt.
Miten 20-pinninen kytketään tuohon OBD-porttiin ja läppäriin? Tarkoitat varmaan, että hyppylankoja pitäisi rakennella OBD-piuhaan?
Konepellin alta siitä 20-pinnisestä olen saanut yhteyden moduuleihin, mutta tuolta pelkästä OBD;sta ei tule mitään. Skanneriakin piti vähän tinailla ensin ennen kuin suostui toimimaan.
Mutta eipä ole tarvetta tuota OBD:ta ronkkia, kun dataa saa kuitenkin pellin alta.
Sen jälkeen obd2 töpselistäkin saa saman tiedon.
Tosin jos sinulla on 20pin adapteri ei tuo maksa vaivaa.
Comment
-
Comment