Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 Tds ahtopaineen nosto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ysikaks
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 6
    • Jyväskylä

    525 Tds ahtopaineen nosto?

    Olisiko kellään yksinkertaisia vinkkejä E39 525 Tds:n ahtopaineiden nostamiseksi,
    tai jotain muuta konstia millä saisi alavääntöä enemmän?
    Hukkaportin säätöä,turboruuvia ym...?
    Egr-venttiili on jo otettu pois ja Karalan softa asennettuna...
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by Ysikaks View Post
    Olisiko kellään yksinkertaisia vinkkejä E39 525 Tds:n ahtopaineiden nostamiseksi,
    tai jotain muuta konstia millä saisi alavääntöä enemmän?
    Hukkaportin säätöä,turboruuvia ym...?
    Egr-venttiili on jo otettu pois ja Karalan softa asennettuna...
    Ei pelkkä ahtojen nosto tuo lisää voimaan vaan lisää ruokaa tarvitaan ja tietty sopivassa suhteessa ilmaa. Jos K ei pysty parempaan niin laita evry, sillä saat huijattua lisää ruokaa koneeseen ja joka auttaa kyllä alapäätä ja saa turbonkin hereille ehkä hieman aikaisemmin! Evry tosin aiheuttaa käryä ilmaan, koska ei nosta ahtoja, mutta bleedi turbon paineiden nostoon.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Ei pelkkä ahtojen nosto tuo lisää voimaan vaan lisää ruokaa tarvitaan ja tietty sopivassa suhteessa ilmaa. Jos K ei pysty parempaan niin laita evry, sillä saat huijattua lisää ruokaa koneeseen ja joka auttaa kyllä alapäätä ja saa turbonkin hereille ehkä hieman aikaisemmin! Evry tosin aiheuttaa käryä ilmaan, koska ei nosta ahtoja, mutta bleedi turbon paineiden nostoon.
      Samantien myös ostoilmoitus ehjästä kannesta...

      Ei ahtoja, ei voimaa. Sitä se dieselin alavääntö on
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • FbonE
        BTCF Member
        • Jun 2006
        • 878
        • Pori

        #4
        Aihetta viitaten...
        Mistä ahtomittarille ohjaus ja läpivienti sekä miten tähän malliin laitetaan evry?
        Mikali kyseessä on M51D25 pata eikä uudempi.
        Kulkineet:E61 525döö
        ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
        -Pori Connection-
        bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Ei ahtoja, ei voimaa.
          Syötöillä ahtoa ja ahdoilla voimaa. Evry-modilla sitä polttoainetta kyllä sinne palotilaan saa. Mulla oli joskus e34 Schwitcherin turbolla, suoralla putkella, evryllä ja isolla coolerilla. Se oli vaan aika raastava ajaa kun oli evry-nappula päällä, rynkytti niin perkeleesti.. Ja ilman ei kulkenu mihinkään

          Tuo evry oli kyllä edellisen omistajan asentama ja kehui että jossain tuhkakupin takana olis ollu potikka josta sitä ois vissiinki saanu vähän miedommaksi säädettyä.. Kyseinen yksilö kävi tyhjäkäyntiä evry-nappula päällä samalla tavalla ku pullinkirattorit.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by Ysikaks View Post
            Olisiko kellään yksinkertaisia vinkkejä E39 525 Tds:n ahtopaineiden nostamiseksi,
            tai jotain muuta konstia millä saisi alavääntöä enemmän?
            Hukkaportin säätöä,turboruuvia ym...?
            Egr-venttiili on jo otettu pois ja Karalan softa asennettuna...
            Se vakio mandariinin kokoinen ahdin on nyt jo tulppana siellä.
            Et siitä tule millään konstia enempää irti saamaan, fyysiset rajat tulee vastaan tai on jo tullut.
            Eli isompaa puhallinta tilalle, pienellä sovituksella vaikka 3.0D ahdin.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Mikko123
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 11
              • Pohjanmaa

              #7
              Täälä kanssa sama probleema että ahtimen tuotto jää pieneksi.
              Asensin eileen onnistuneesti evry modin e39 525tds vm97. Saa kyllä menemään paljon soppaa tuolla evryllä. Toimii hienosti kun n.2000rpm kohdas napsauttaa potikan päälle. Mutta asiaan, onko jotain väkevämpää turboa mikä menis suoraan vanhan tilalle. Isompi cooleri olisi varmaan myös hyvä.

              Comment

              • BMW323
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 994
                • kempele

                #8
                onkos e39 tds:ssä jo vnt ahdin?
                ainakaan e34:ssa ei oo vielä

                sehän vois vaikuttaa aika paljon jos sinne semmosen laittaa. jos vain siis ei alunperin oo :think
                Nissan Stagea NM35 -01
                2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                harrastepohjalta E21 316

                Comment

                • Mikko123
                  Newbiemmer
                  • May 2010
                  • 11
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Ei taida olla vielä vnt ahdinta vm97. Oliskohan tullu silloon kun e39 25d muuttu 163heppaiseksi?

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Oisko vnt tullu ku tds -> d? :think
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Rantakirppu
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 504
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Mikko123 View Post
                      Täälä kanssa sama probleema että ahtimen tuotto jää pieneksi.
                      Asensin eileen onnistuneesti evry modin e39 525tds vm97. Saa kyllä menemään paljon soppaa tuolla evryllä. Toimii hienosti kun n.2000rpm kohdas napsauttaa potikan päälle. Mutta asiaan, onko jotain väkevämpää turboa mikä menis suoraan vanhan tilalle. Isompi cooleri olisi varmaan myös hyvä.
                      Itse laitoin aikoinaan tämmöisen.

                      Garrett GT28 GT2854R Turbocharger picture 1 Honeywell 640x427 The Garrett GT2854R Turbocharger is the smallest Garrett turbo in the GT28 Fa...


                      Eihän tuokaan mikään järin suuri ole, mut sai jo kilon paineella 200hp.
                      Heräs pitkästi alle 2000rmp, mikä oli itselle tärkeä kriteeri.

                      Niin ja sen vakiocoolerin saa heittää roskiin, tai kannattaa ainakin katsoa meneekö
                      Siitä mitään enään läpi.
                      Kun on niin tyhmässä paikassa, että kaikki eturenkaan paska lentää siihen.
                      Last edited by Rantakirppu; 12-12-2013, 19:40.
                      Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                      Comment

                      • eiskalt
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 836
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Rantakirppu View Post
                        Itse laitoin aikoinaan tämmöisen.

                        Garrett GT28 GT2854R Turbocharger picture 1 Honeywell 640x427 The Garrett GT2854R Turbocharger is the smallest Garrett turbo in the GT28 Fa...


                        Eihän tuokaan mikään järin suuri ole, mut sai jo kilon paineella 200hp.
                        Heräs pitkästi alle 2000rmp, mikä oli itselle tärkeä kriteeri.

                        Niin ja sen vakiocoolerin saa heittää roskiin, tai kannattaa ainakin katsoa meneekö
                        Siitä mitään enään läpi.
                        Kun on niin tyhmässä paikassa, että kaikki eturenkaan paska lentää siihen.
                        m51 vai? oliko millanen homma laittaa paikalleen?

                        Comment

                        • Rantakirppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 504
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by eiskalt View Post
                          m51 vai? oliko millanen homma laittaa paikalleen?
                          Juu M51.
                          Ei siinä muuten, mut pakosarjan tekeminen oli vähän hankalaa,kun oli nii ahdas väli.
                          Halusin turbon pakosarjan alapuolelle "piiloon" , ettei konttorilla tuu sanomista.
                          On se kumminkin kolme kertaa vakion kokoinen.
                          Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Rantakirppu View Post
                            Juu M51.
                            Ei siinä muuten, mut pakosarjan tekeminen oli vähän hankalaa,kun oli nii ahdas väli.
                            Halusin turbon pakosarjan alapuolelle "piiloon" , ettei konttorilla tuu sanomista.
                            On se kumminkin kolme kertaa vakion kokoinen.
                            jaa, että senkin sai kunnolla piiloon. onko tästä kuvaa nähtävillä jossain? olis kiva nähdä minkänäköseks sen sai.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎