Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d:hen kova vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    e39 530d:hen kova vauhtipyörä

    milläs kovalla vauhtipyörällä porukka on korvannut tuota surkean kuuluisaa kaksoismassavauhtipyörää?
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Miksi? Haluat väkisin laatikon rikki?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #3
      kumiahan tässä ei ole tarkoitus polttaa ja särkeä laatikkoa tahallaan..mutta suunnitelmissä hommata 535d suuttimet ja garretin 2260v ni eihän se kaksoismassa toimi enää ollenkaan.saakai niitä vauhtipyöriä tilaustyönäkin mutta kuhan kyselen halvenpaa ratkasua jos kovavauhtipyörä löytys/sopis jostan muusta moottori mallista
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #4
        up...
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #5
          Kunnossa oleva kaksoimassa ja oikeanlainen softa, niin kestää. Eli 2000rpm jälkeen vasta nostaa sitä vääntökäyrää. Itsellä on maksimi vääntö 2600 - 3000rpm matkalla 668nm. 2000rpm vain 500nm, eikä vauhtipyörä jurise ollenkaan.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • Agee-
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 594
            • Jns

            #6
            Tieto kelpais tännekkin, nykynen kaksoismassa aivan loppu ja ajattelin päivittää kovaan vauhtikseen ja vähän kestävämpään kytkimeen. Kytkinasetelmia löytys sopivia, mutta ei vauhtipyörää..
            VW T5 -08
            XC70 -05
            Superb -11

            Comment

            • lurkki3
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 657
              • ylivieska

              #7
              itsekkin illan istunut netissä ja saanut ymmärtää että m30 vauhtipyörä voisi sopia (joka on 240mm kytkinlevyllä) ja siihen kaveriksi esim e34 m5 paineasetelma sachs 765 loppunen ja jokin jousitettu kytkinlevy.siitä sitte en tiedä miten pitää noita dieselin vääntöjä
              Last edited by lurkki3; 25-06-2013, 23:32.
              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
              Bagged e32
              Ex E61 525d m-sport -06
              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Niin eikös juuri kellään ole sitten tietoa, että sopisko jostain aikasemmasta mallista kova vauhtis tilalle, edes jollain kombinaatiolla? Itellä nyt ei ainakaan vielä ole tarvetta, mutta kiinnostus toki kova tietää asioita.

                Ja missä niitä kovia vauhtipyöriä sitten on? Joku mahtais edes osata kertoa mistä asti on ollut 2-massoja? :think (Kait ne bensakoneistenkin vauhtikset mahtais käydä?)

                Vois edes alkaa osata ettiä
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • JMTN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 338
                  • Haukipudas

                  #9
                  Originally posted by lurkki3 View Post
                  itsekkin illan istunut netissä ja saanut ymmärtää että m30 vauhtipyörä voisi sopia (joka on 240mm kytkinlevyllä) ja siihen kaveriksi esim e34 m5 paineasetelma sachs 765 loppunen ja jokin jousitettu kytkinlevy.siitä sitte en tiedä miten pitää noita dieselin vääntöjä
                  -765 loppunen massalevyllä 590nm ja sintterillä 700nm.
                  -752 loppunen massalevyllä 735nm ja sintterillä 870nm, tällä asetelmalla tulee sitten tuntoa kytkimeen, sillain sopivasti (jäykkä). Ihan kokemuksesta kerron.

                  Vakio -791 kestää massalla 570nm ja sintterillä 670nm.
                  BMW e91 320d -08
                  ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                  ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                  ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                  Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Blingfactorylta saa kovan vauhtiksen mutta hintaa en tiedä..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by lurkki3 View Post
                      itsekkin illan istunut netissä ja saanut ymmärtää että m30 vauhtipyörä voisi sopia (joka on 240mm kytkinlevyllä) ja siihen kaveriksi esim e34 m5 paineasetelma sachs 765 loppunen ja jokin jousitettu kytkinlevy.siitä sitte en tiedä miten pitää noita dieselin vääntöjä
                      Koitin juuri M57 irtonaiseen moottoriin S38 kovaa teräs vauhtipyörää jossa sama jako kammessa kun M30:ssäkin ja sopii pulttijaoltaan suoraan,mutta startin hammaskehä on halkaisijaltaan isompi. Vauhtis on S38 mitoiltaan kuitenkin sama kun M30:pissäkin. Muuta mittauksia en suorittanut. Eli ei sovi suoraan ilman muutostöitä.
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by M325i View Post
                        Koitin juuri M57 irtonaiseen moottoriin S38 kovaa teräs vauhtipyörää jossa sama jako kammessa kun M30:ssäkin ja sopii pulttijaoltaan suoraan,mutta startin hammaskehä on halkaisijaltaan isompi. Vauhtis on S38 mitoiltaan kuitenkin sama kun M30:pissäkin. Muuta mittauksia en suorittanut. Eli ei sovi suoraan ilman muutostöitä.
                        Mahtaisko tuo sitten sopia jollain muulla startilla, vai onko tuo ratkaisevastikin isompi?
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                          Mahtaisko tuo sitten sopia jollain muulla startilla, vai onko tuo ratkaisevastikin isompi?
                          en mitannut paljonko on,mutta silmällä huomaa jo. Pitää sitten olla vaan dieselin startti,ei paljo pyöri bensakoneen startilla
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            #14
                            Originally posted by M325i View Post
                            mutta startin hammaskehä on halkaisijaltaan isompi.
                            tuo startinkehän vaihtohan onnistuu vaikka vanhasta kaksoismassasta...ja voihan sitä sorvissa pyöräyttää hieman pois jos todella tiukaksi menee
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #15
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              Blingfactorylta saa kovan vauhtiksen mutta hintaa en tiedä..
                              näyttäähän noita olevan eikä kauhean hintaisiakaan...
                              Moottorikelkan ja auton laadukkaat viritysosat ja varaosat edullisesti Suomesta. Euroopan suurin Billet osien valmistaja. Laaja valikoima nopealla toimituksella. Tune up your ride - We sell the parts.
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎