Originally posted by Stiffi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530i -01 ei edes yritä startata
Collapse
X
-
Originally posted by Stiffi View Posthttp://www.ebay.co.uk/itm/bmw-523i-e...-/261218043754
Tuossa avaimessa oleva musta mötikkä. Makso marmorilla 12e. Minulla vedettiin uutta johtoa siitä tuonne transmitterille asti mikä on siinä kuskin jalkatilassa vasemmalla valkoinen laatikko.
Mutta mutta tänään teki taas ensinmäisen kerraan oireen ettei lähteny laakista käyntiin, toimi moitteetta muutaman päivän. Nyt mulla alkaa heräämään iso kysymysmerkki mikä tuon osan rikkoo?? jos vanhat merkit paikkansa pitää tuo auto on parkissa viikon sisään :think
Kuten jo aikaisemmissa viesteissä mainittu ei olisi ensimmäinen moduli joka menee paskaksi...MB
ex. BMW X3 30d F25 -12
ex. BMW 520dA F11 -12
ex. BMW 120d E87 -05
ex. BMW 520dA e61 -08
ex. BMW 528iA Touring -99
ex. BWM 320i coupe -93
Comment
-
-
Eilen tuossa purkasinki kaikki ylimääräiset suojamuovit pois että pääsee roplaan kun seuraavan kerran iskee vika päälle. Onkos siitä tietoa tarviiko tuota ews laatikkoa mitenkään koodata jos menee vaihtaan itse? Ois aika nätti homma eikä mitenkään hirmu kalliskaan seuraavaks kokeiltavaks.Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport
Comment
-
-
Originally posted by Stiffi View PostEilen tuossa purkasinki kaikki ylimääräiset suojamuovit pois että pääsee roplaan kun seuraavan kerran iskee vika päälle. Onkos siitä tietoa tarviiko tuota ews laatikkoa mitenkään koodata jos menee vaihtaan itse? Ois aika nätti homma eikä mitenkään hirmu kalliskaan seuraavaks kokeiltavaks.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostPurkin vaihtamiseen ei tarvitse mitään speciaalia. EWS vain pitää olla valmiiksi koodattu(helpoin tapa on merkkiliikkeen kautta), että sen saa toimimaan.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostYmmärsinkö oikein että #1 on ews joka kuskin jalkatilassa ja #3 löytyy virtalukon läheltä? Onko #3 nimenomaan se joka tunnistaa avaimen?
Ja osa #7 tästä on se joka tunnistaa avaimen.
MB
ex. BMW X3 30d F25 -12
ex. BMW 520dA F11 -12
ex. BMW 120d E87 -05
ex. BMW 520dA e61 -08
ex. BMW 528iA Touring -99
ex. BWM 320i coupe -93
Comment
-
-
Ok kiitos. Tässä vielä vikakoodit jos joku osaa niiden perusteella sanoa jotain:
15 power on reset
Error frequency : 21
Static error
-------------------------------------------------------------
14 DME-changing code XOR-error
Error frequency : 1
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
19 toleration of changing code increased with key # 1
Error frequency : 3
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
3 toleration of changing code increased with key # 0
Error frequency : 3
Static error
-------------------------------------------------------------
1 key number 0 not valid because of wrong password
Error frequency : 1
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
17 key number 1 not valid because of wrong password
Error frequency : 2
Sporadic error
================================================== ===========
Hiukan pistää keljuttamaan kun vehkeet seisoo ja töihinkin pitäisi kulkea.
EDIT: lähti tulille kun ropasin EWS:n liitintä joten lienee se boksi antautumassa.Last edited by sonikk; 22-05-2013, 20:52.
Comment
-
-
Itselläni vanha boksi tutkimuksissa Dunky:lla, jos vaikka jossain vaiheessa selviää mikä sieltä boksista antautuu. Jos vaikka olisi korjattavissa...
Itse en paljaalla silmällä tai suurennuslasilla löytänyt missä vika voisi olla.MB
ex. BMW X3 30d F25 -12
ex. BMW 520dA F11 -12
ex. BMW 120d E87 -05
ex. BMW 520dA e61 -08
ex. BMW 528iA Touring -99
ex. BWM 320i coupe -93
Comment
-
-
Noniin nyt vaikuttas että ollaan vähän viisaampia ongelman kans, elikkä tekee vielä sitä että silloin tälllöin ei starttaa. Ratkaisu on purkaa siitä ews poksista kuoret pois(valkoinen) jalkatilassa ja laittaa liitin takaisin paikalleen. Tämän jälkeen kun vääntää virrat päälle jos ei satu starttaamaan kopauttaa vaikka ruuvimeisselillä sitä relettä muutaman kerran kunnes kuluu naksaus ja relee vetää kiinni niin johan alkaa tuleen käynnistin virtaa. Elikkä ews poksista on sisäinen rele sökö. Maanantaina uusi boksi tilaukseen marmorilta niin uskon että ongelma on poissa.Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport
Comment
-
-
Mielen kiintoiset jutut jatkuu. Soittivat tänään paikalliselta marmorilta. Pitäisi kuulemma jotain johtosarja muutoksia tehdä autoon kun tulee uusi poksi ja vaihtaa jopa dme yksikkö siis ei vittu...taidetaan apinaa koijata tai tieto/taito hukassa kyseisessä yksikössä!! Mutta huomenna selviää löytyykö kyseiseen piirilevyyn oikeanlaista reletta ja 2kpl kondensaattoria kokeillaan niita kolvata autosähköliikkeessä, jos ei auta asionti jatkuu oulun yksikössä siellä tuntu olevan ihan erisävelet mitä olin jo yhteydessä sinne Ainut miinus että saksan varastot oli jotenki tönkissä uuden osan saapumisessa voi kestää jopa 1kk.Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport
Comment
-
-
Meillä kun teki ekan kerran tämän tempun 98 tds, nii lähti käyntiin sillä että otti öljypinnan anturin liittimen irti, Sitten kyrsi taas ja saatiin silleen että liittimen uloimmat pinnit käytti kopukynällä yhessä. Joku viikko tuota ja ei sekään enää toimi, purin ews purkin näkyville, puristin sitä virrat päällä, niin se naksahti ja auto käymään.
Tälleen puristamalla se nyt kohta vuoden on startannut. Oisko siinä kortilla joku turva ettei ilman öljyä voi käynnistää ja siellä menee bitti poikittaen vanhetessa?
Ainakin vuos sitten kun guuglettelin nii ulkomailta löyty useempiki topikki, että bmw dont crank because faulty oil level sensor.
Ainiin öljytason haistelija uusittiin ennen ews tutkailuja, silti ei lähteny joskus starttaamaan.
Kokeile piruillessas ottaa öljytason liitin irti seuraavan kerran kun tekee tämän, kai se halvempaa ku johtosarja jumppa on ja vaikkei se meillä ratkassu mitään, eli uus ews boksi jossain välissä vaihellaan, nii mielen kiinnosta oliko tuo jotain taikaa että meillä toimi sen pari viikkoo...Sotkamo Connection
Comment
-
-
Mallia tee se itse korjaus => tilasin ebaysta 19e vastaavan poksin ja kolvasin siitä releen ja yhden kondensaattorin irti ja nyt ainaski näyttää lupaavalta että alko toimimaan, mutta kylläpä tuon taas käytössä näkee. Mutta tässä vinkki joka painiin vastaavan ongelman kanssa budjetti luokan korjaus. Piti vaan "vähän" nähdä vaivaaEx: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport
Comment
-
Comment