Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530i -01 ei edes yritä startata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #16
    Originally posted by Stiffi View Post
    ...Nyt mulla alkaa heräämään iso kysymysmerkki mikä tuon osan rikkoo?? jos vanhat merkit paikkansa pitää tuo auto on parkissa viikon sisään :think
    Tai sitten se varsinainen vika onkin vielä jossain muualla.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Stiffi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 181

      #17
      Kyllä sitä minäkin epäilen. Jos asuisin etelämpänä alkasin harkitteen jo kiikuttamista pajalle missä puretaan/ohitetaan ajonesto. Ainakin autoalarm mainostaa kyseistä toimintaa e39 bmw:hen.
      Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

      Comment

      • Vesku123
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 84
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Stiffi View Post
        http://www.ebay.co.uk/itm/bmw-523i-e...-/261218043754

        Tuossa avaimessa oleva musta mötikkä. Makso marmorilla 12e. Minulla vedettiin uutta johtoa siitä tuonne transmitterille asti mikä on siinä kuskin jalkatilassa vasemmalla valkoinen laatikko.

        Mutta mutta tänään teki taas ensinmäisen kerraan oireen ettei lähteny laakista käyntiin, toimi moitteetta muutaman päivän. Nyt mulla alkaa heräämään iso kysymysmerkki mikä tuon osan rikkoo?? jos vanhat merkit paikkansa pitää tuo auto on parkissa viikon sisään :think
        Kokeiles seuraavan kerran kun ei lähde käyntiin ottaa EWS purkki (se valkoinen kuskin jalkatilassa) esille ja vähän vedät johtonipusta joka menee purkille. Sammuta vielä radio ennen toimenpidettä niin kuulet napsahtaako purkin sisälle rele kun nyit johtoja. Jos tällä kikkailulla saat auton käyntiin voi suunnan ottaa lähimpään bmw liikkeeseen ja tilata uuden EWS purkin. Hintaa reilu satanen.

        Kuten jo aikaisemmissa viesteissä mainittu ei olisi ensimmäinen moduli joka menee paskaksi...
        MB
        ex. BMW X3 30d F25 -12
        ex. BMW 520dA F11 -12
        ex. BMW 120d E87 -05
        ex. BMW 520dA e61 -08
        ex. BMW 528iA Touring -99
        ex. BWM 320i coupe -93

        Comment

        • Stiffi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 181

          #19
          Eilen tuossa purkasinki kaikki ylimääräiset suojamuovit pois että pääsee roplaan kun seuraavan kerran iskee vika päälle. Onkos siitä tietoa tarviiko tuota ews laatikkoa mitenkään koodata jos menee vaihtaan itse? Ois aika nätti homma eikä mitenkään hirmu kalliskaan seuraavaks kokeiltavaks.
          Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Stiffi View Post
            Eilen tuossa purkasinki kaikki ylimääräiset suojamuovit pois että pääsee roplaan kun seuraavan kerran iskee vika päälle. Onkos siitä tietoa tarviiko tuota ews laatikkoa mitenkään koodata jos menee vaihtaan itse? Ois aika nätti homma eikä mitenkään hirmu kalliskaan seuraavaks kokeiltavaks.
            Purkin vaihtamiseen ei tarvitse mitään speciaalia. EWS vain pitää olla valmiiksi koodattu(helpoin tapa on merkkiliikkeen kautta), että sen saa toimimaan.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #21
              Originally posted by BreeZi View Post
              Purkin vaihtamiseen ei tarvitse mitään speciaalia. EWS vain pitää olla valmiiksi koodattu(helpoin tapa on merkkiliikkeen kautta), että sen saa toimimaan.
              Helpoin ja ainut tapa (jos ei halua alkaa pintaliitos e-prommia irti kolvailemaan ja hexaa koodaamaan) . Niin ja sitten synkkaus vielä EWS-DME...
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #22
                Ymmärsinkö oikein että #1 on ews joka kuskin jalkatilassa ja #3 löytyy virtalukon läheltä? Onko #3 nimenomaan se joka tunnistaa avaimen?

                Comment

                • Vesku123
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 84
                  • Kotka

                  #23
                  Originally posted by sonikk View Post
                  Ymmärsinkö oikein että #1 on ews joka kuskin jalkatilassa ja #3 löytyy virtalukon läheltä? Onko #3 nimenomaan se joka tunnistaa avaimen?

                  #1 On EWS

                  Ja osa #7 tästä on se joka tunnistaa avaimen.
                  MB
                  ex. BMW X3 30d F25 -12
                  ex. BMW 520dA F11 -12
                  ex. BMW 120d E87 -05
                  ex. BMW 520dA e61 -08
                  ex. BMW 528iA Touring -99
                  ex. BWM 320i coupe -93

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    #24
                    Ok kiitos. Tässä vielä vikakoodit jos joku osaa niiden perusteella sanoa jotain:

                    15 power on reset
                    Error frequency : 21
                    Static error
                    -------------------------------------------------------------
                    14 DME-changing code XOR-error
                    Error frequency : 1
                    Sporadic error
                    -------------------------------------------------------------
                    19 toleration of changing code increased with key # 1
                    Error frequency : 3
                    Sporadic error
                    -------------------------------------------------------------
                    3 toleration of changing code increased with key # 0
                    Error frequency : 3
                    Static error
                    -------------------------------------------------------------
                    1 key number 0 not valid because of wrong password
                    Error frequency : 1
                    Sporadic error
                    -------------------------------------------------------------
                    17 key number 1 not valid because of wrong password
                    Error frequency : 2
                    Sporadic error
                    ================================================== ===========

                    Hiukan pistää keljuttamaan kun vehkeet seisoo ja töihinkin pitäisi kulkea.

                    EDIT: lähti tulille kun ropasin EWS:n liitintä joten lienee se boksi antautumassa.
                    Last edited by sonikk; 22-05-2013, 20:52.

                    Comment

                    • Vesku123
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 84
                      • Kotka

                      #25
                      Itselläni vanha boksi tutkimuksissa Dunky:lla, jos vaikka jossain vaiheessa selviää mikä sieltä boksista antautuu. Jos vaikka olisi korjattavissa...
                      Itse en paljaalla silmällä tai suurennuslasilla löytänyt missä vika voisi olla.
                      MB
                      ex. BMW X3 30d F25 -12
                      ex. BMW 520dA F11 -12
                      ex. BMW 120d E87 -05
                      ex. BMW 520dA e61 -08
                      ex. BMW 528iA Touring -99
                      ex. BWM 320i coupe -93

                      Comment

                      • Stiffi
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2005
                        • 181

                        #26
                        Noniin nyt vaikuttas että ollaan vähän viisaampia ongelman kans, elikkä tekee vielä sitä että silloin tälllöin ei starttaa. Ratkaisu on purkaa siitä ews poksista kuoret pois(valkoinen) jalkatilassa ja laittaa liitin takaisin paikalleen. Tämän jälkeen kun vääntää virrat päälle jos ei satu starttaamaan kopauttaa vaikka ruuvimeisselillä sitä relettä muutaman kerran kunnes kuluu naksaus ja relee vetää kiinni niin johan alkaa tuleen käynnistin virtaa. Elikkä ews poksista on sisäinen rele sökö. Maanantaina uusi boksi tilaukseen marmorilta niin uskon että ongelma on poissa.
                        Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                        Comment

                        • Stiffi
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 181

                          #27
                          Mielen kiintoiset jutut jatkuu. Soittivat tänään paikalliselta marmorilta. Pitäisi kuulemma jotain johtosarja muutoksia tehdä autoon kun tulee uusi poksi ja vaihtaa jopa dme yksikkö siis ei vittu...taidetaan apinaa koijata tai tieto/taito hukassa kyseisessä yksikössä!! Mutta huomenna selviää löytyykö kyseiseen piirilevyyn oikeanlaista reletta ja 2kpl kondensaattoria kokeillaan niita kolvata autosähköliikkeessä, jos ei auta asionti jatkuu oulun yksikössä siellä tuntu olevan ihan erisävelet mitä olin jo yhteydessä sinne Ainut miinus että saksan varastot oli jotenki tönkissä uuden osan saapumisessa voi kestää jopa 1kk.
                          Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            #28
                            Jaahas, toivottavasti puhuvat omiaan. Mun boksi on jo saapunut Laakkoselle mutta en vielä noutanut kun ei tietoa tarviiko sitä koodata ja kuka sen tekisi inhimilliseen hintaan.

                            Comment

                            • Hebbu ///M3
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 1627
                              • Dallas

                              #29
                              Meillä kun teki ekan kerran tämän tempun 98 tds, nii lähti käyntiin sillä että otti öljypinnan anturin liittimen irti, Sitten kyrsi taas ja saatiin silleen että liittimen uloimmat pinnit käytti kopukynällä yhessä. Joku viikko tuota ja ei sekään enää toimi, purin ews purkin näkyville, puristin sitä virrat päällä, niin se naksahti ja auto käymään.

                              Tälleen puristamalla se nyt kohta vuoden on startannut. Oisko siinä kortilla joku turva ettei ilman öljyä voi käynnistää ja siellä menee bitti poikittaen vanhetessa?

                              Ainakin vuos sitten kun guuglettelin nii ulkomailta löyty useempiki topikki, että bmw dont crank because faulty oil level sensor.

                              Ainiin öljytason haistelija uusittiin ennen ews tutkailuja, silti ei lähteny joskus starttaamaan.

                              Kokeile piruillessas ottaa öljytason liitin irti seuraavan kerran kun tekee tämän, kai se halvempaa ku johtosarja jumppa on ja vaikkei se meillä ratkassu mitään, eli uus ews boksi jossain välissä vaihellaan, nii mielen kiinnosta oliko tuo jotain taikaa että meillä toimi sen pari viikkoo...
                              Sotkamo Connection

                              Comment

                              • Stiffi
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 181

                                #30
                                Mallia tee se itse korjaus => tilasin ebaysta 19e vastaavan poksin ja kolvasin siitä releen ja yhden kondensaattorin irti ja nyt ainaski näyttää lupaavalta että alko toimimaan, mutta kylläpä tuon taas käytössä näkee. Mutta tässä vinkki joka painiin vastaavan ongelman kanssa budjetti luokan korjaus. Piti vaan "vähän" nähdä vaivaa
                                Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎