mikäs mahtaa olla malliltaan/merkiltään tuo 530D:n vakioturbo..? vähän katellu että se pikkasen falskaa öljyä ja tuntuu ajossa että vnt-siivet jumittelis joskus välillä... itse yhden passatin omistaneena ja siinä jumitti siivet aina välillä, moottorijarrutuksellakin nosti ahdot tappiin, ja välillä ajossa ahtoi 1.5 - 1.7 bar hetkellisesti, mutta kun sen käytti auki, oli niin paskainen ettei siivet meinannu millään liikkua, perusteellinen putsaus, noet ja karstat pois, ja kasaan, niin sai ajella taas hyvillä mielin...
miten lienee tuo 530:n kanssa, toiminnaltaan tuo vnt on varmasti ihan sama kuin esim vaggilaisissa, mutta minkä mallinen/mikä olis seuraava mahdollinen "koko" eli jos haluaa vaihtaa esim pikkasen isompaan niin mikä olis kiinnityksiltään vastaava/seuraava..?
onko joku purkanu noita bemun vnt-ahtimia, onko niissä mitään kommervenkkejä tai vinkkejä mitä kannattais tutkia tai tehdä, nuo ahtopaineensäätöletkut ajattelin vaihdella nyt ensi tilassa ja kattoa miten ne vaikuttaa, kun tuntuu että kun lyö lusikan tiskiin, ei kiihdy kunnolla ja ikäänkuin puutuu, kaasu ylös ja samantien uus polkaisu, niin saattaa olla että lähtee vetämään nii perkeleesti... myös sellasta tekee että poikkeuksetta aina täyskaasulla kickdown pohjassa parinsadan metrin kiihdytyksen jälkeen sammuu... ahtaisko sitten liikaa, ja siksi sammuttaa itsensä, voisko johtuo noista siivistä vai vuotavista letkuista..?
miten lienee tuo 530:n kanssa, toiminnaltaan tuo vnt on varmasti ihan sama kuin esim vaggilaisissa, mutta minkä mallinen/mikä olis seuraava mahdollinen "koko" eli jos haluaa vaihtaa esim pikkasen isompaan niin mikä olis kiinnityksiltään vastaava/seuraava..?
onko joku purkanu noita bemun vnt-ahtimia, onko niissä mitään kommervenkkejä tai vinkkejä mitä kannattais tutkia tai tehdä, nuo ahtopaineensäätöletkut ajattelin vaihdella nyt ensi tilassa ja kattoa miten ne vaikuttaa, kun tuntuu että kun lyö lusikan tiskiin, ei kiihdy kunnolla ja ikäänkuin puutuu, kaasu ylös ja samantien uus polkaisu, niin saattaa olla että lähtee vetämään nii perkeleesti... myös sellasta tekee että poikkeuksetta aina täyskaasulla kickdown pohjassa parinsadan metrin kiihdytyksen jälkeen sammuu... ahtaisko sitten liikaa, ja siksi sammuttaa itsensä, voisko johtuo noista siivistä vai vuotavista letkuista..?
Comment