Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D Turboasiaa..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWfreak
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 391
    • hyvinkää

    E39 530D Turboasiaa..?

    mikäs mahtaa olla malliltaan/merkiltään tuo 530D:n vakioturbo..? vähän katellu että se pikkasen falskaa öljyä ja tuntuu ajossa että vnt-siivet jumittelis joskus välillä... itse yhden passatin omistaneena ja siinä jumitti siivet aina välillä, moottorijarrutuksellakin nosti ahdot tappiin, ja välillä ajossa ahtoi 1.5 - 1.7 bar hetkellisesti, mutta kun sen käytti auki, oli niin paskainen ettei siivet meinannu millään liikkua, perusteellinen putsaus, noet ja karstat pois, ja kasaan, niin sai ajella taas hyvillä mielin...

    miten lienee tuo 530:n kanssa, toiminnaltaan tuo vnt on varmasti ihan sama kuin esim vaggilaisissa, mutta minkä mallinen/mikä olis seuraava mahdollinen "koko" eli jos haluaa vaihtaa esim pikkasen isompaan niin mikä olis kiinnityksiltään vastaava/seuraava..?

    onko joku purkanu noita bemun vnt-ahtimia, onko niissä mitään kommervenkkejä tai vinkkejä mitä kannattais tutkia tai tehdä, nuo ahtopaineensäätöletkut ajattelin vaihdella nyt ensi tilassa ja kattoa miten ne vaikuttaa, kun tuntuu että kun lyö lusikan tiskiin, ei kiihdy kunnolla ja ikäänkuin puutuu, kaasu ylös ja samantien uus polkaisu, niin saattaa olla että lähtee vetämään nii perkeleesti... myös sellasta tekee että poikkeuksetta aina täyskaasulla kickdown pohjassa parinsadan metrin kiihdytyksen jälkeen sammuu... ahtaisko sitten liikaa, ja siksi sammuttaa itsensä, voisko johtuo noista siivistä vai vuotavista letkuista..?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

    ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 997

    #2
    Originally posted by BMWfreak View Post
    mikäs mahtaa olla malliltaan/merkiltään tuo 530D:n vakioturbo..? vähän katellu että se pikkasen falskaa öljyä ja tuntuu ajossa että vnt-siivet jumittelis joskus välillä... itse yhden passatin omistaneena ja siinä jumitti siivet aina välillä, moottorijarrutuksellakin nosti ahdot tappiin, ja välillä ajossa ahtoi 1.5 - 1.7 bar hetkellisesti, mutta kun sen käytti auki, oli niin paskainen ettei siivet meinannu millään liikkua, perusteellinen putsaus, noet ja karstat pois, ja kasaan, niin sai ajella taas hyvillä mielin...

    miten lienee tuo 530:n kanssa, toiminnaltaan tuo vnt on varmasti ihan sama kuin esim vaggilaisissa, mutta minkä mallinen/mikä olis seuraava mahdollinen "koko" eli jos haluaa vaihtaa esim pikkasen isompaan niin mikä olis kiinnityksiltään vastaava/seuraava..?

    onko joku purkanu noita bemun vnt-ahtimia, onko niissä mitään kommervenkkejä tai vinkkejä mitä kannattais tutkia tai tehdä, nuo ahtopaineensäätöletkut ajattelin vaihdella nyt ensi tilassa ja kattoa miten ne vaikuttaa, kun tuntuu että kun lyö lusikan tiskiin, ei kiihdy kunnolla ja ikäänkuin puutuu, kaasu ylös ja samantien uus polkaisu, niin saattaa olla että lähtee vetämään nii perkeleesti... myös sellasta tekee että poikkeuksetta aina täyskaasulla kickdown pohjassa parinsadan metrin kiihdytyksen jälkeen sammuu... ahtaisko sitten liikaa, ja siksi sammuttaa itsensä, voisko johtuo noista siivistä vai vuotavista letkuista..?
    Passatissa (2.0tdi) on muistaakseni garret ja samoin on myös bmw:ssä. Rakenne on samanlainen. Pykällää isompi ahdin on e60 530d:n ahdin ja ymmärtääkseni passaa paikalleen suht helposti. Vielä isompaa mikäli haluat niin audin 3.0tdin ahdin 240hp versiosta. Näillä eväillä päästäänkin jo pitkälle. Tosin Automaatti kestää oikeastaan sen mitä vakioahtimella saa. Manuaali hieman enemmän, tosin vauhtipyörä on siinäkin heikoin lenkki. Eli uudeman 530d:n ahdin on yksinkertaisin päivitysvaihtoehto. Turbon purku ei ole mitenkään erikoinen homma, mikäli olet sen volkkarin ahtimen purkanut niin samaa kaavaa noudattaa.

    Vian kuvaus viittaa juurikin jumittaviin vnt siipiin. Letkuja voi kokeilla vaihtaa, mutta katso säätimen liikettä, kun alipaineletkun irroittaa tyhjäkäynnillä. Tangon pitää liikkua sulavasti ja yhtenäisesti laidasta laitaan.
    Last edited by |parsakaali|; 03-05-2013, 14:23.

    Comment

    • BMWfreak
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 391
      • hyvinkää

      #3
      sitä itsekkin mietin että liekkö 530D:ssä ja 530D:ssä eli e39 ja e60 ahtimissa kokoeroa/kiinnityseroa, kaverilla on -05 e60 530D mistä on pelkällä ohjelmoinnilla penkitetty pyörätehoa tasan 300hp eli aika pitkälle riittää ainakin siinä tuo vakioahdin... ja se ohjelmointikin on toteutettu sillai ettei täyskaasulla ota heti tehoja kuin joku 60-70% vaan tietyn nopeuden/kierrosten jälkeen vasta nappaa kaiken tehon irti juurikin laatikon säästämiseksi...

      en minä itse ihan samoja tehoja havittele mutta jos jonnekkin 250 - 260hp nurkille pääsisi suht vakio-osilla, eli 260 - 184 = 76hp lisää löylyä olis varmaan ihan realistinen toive ilman erillisiä koneenrakennus/vahvisteluhommia ja selviäis ihan vain ahtimella, kenties isommalla coolerilla ja ohjelmoinnilla... tässä mallissa kun on sekin etu että tässä ei ole sitä partikkelifiltteriä ahistamassa putkessa, kaverin autosta sekin on auki rälläköity ja tyhjennetty, se ahistaa muutoin niin paljon...


      Liekkös muita ketkä olis avannu nimenomaan tuota bemarin turboa, eihän se ole juurkaan kuin tunnin kahen homma kun se on pöydällä ja auki, ja miltei kasassakin menossa jo takaisin, passatissa puoli tuntia irroitus, ja eka kertalaisella meni pari tuntia varoen purkaessa ja tutustuessa vnt-tekniikkaan, kuvatessa vaihe vaiheelta ettei sekoile ja kasatessa takaisin kiinni putsauksen jälkeen. puhdistukseen käytin kemiallista lämmityskattiloihin tarkoitettua karstanpoisto"pesuainetta", ja perus saavissa perus tiskiharjalla pesin tuon vnt-koneiston, kuivasin kuumailmapuhaltimella, rasvasin 1800c jarrurasvalla ne vnt-siipien vastakappaleet, ja kasasin, ja 2v mitä minulla oli sen jälkeen se auto, ei enää kertaakaan temppuillut!

      itsellä ei vaan ole oikein mestaa missä tehä kun rivarissa asuu...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

      ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Garrett GT2556V löytyy e39 530d:stä ja GT2260V e60 530d:stä. Tuolta voi hieman visualisoida eroja rakenteessa: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/turboahtimet/

        Käytännössä GT2260 vaatii custom letkulähtölaipan kompuran lähtöön et saa sovitettua e39:in ahtoletkuun sen. Jotta täyden hyödyn tosta 2260:sta sais irti niin vaatii tietty custom softauksen. Suuttimet voi myös joutua vaihtamaan jos 260-270 tehoille haluaa päästä. Jos suutinhommaan lähdet niin multa löytyis käytetty 530d(e39) suuttimien johtosarja ja e60:n suuttimiin sopivat liittimet pinneineen.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Tässä vähän infoa tuosta M57 tehojen ottamisesta:

          Moottorin ohjelmamuutoksella M57:sta saadaan noin 230 hv ja 530 Nm. Vääntöä on mahdollista saada alakierroksilla enemmänkin mutta suuttimien koko ja ahtimen pieni pesä rajoittavat tehonkasvun kierroksilla. Ohjelmamuutoksella moottorin luonne säilyy alkuperäisen kaltaisena lukuun ottamatta huomattavaa väännönkasvua noin 2000-2500 alueella.

          M57 moottorin turboahtimen (vakio Garrett GT2556V) vaihtaminen M57N-moottorin ahtimeen (Garrett GT2260V) parantaa moottorin "hengitystä" laajemmalla kierrosalueella. Moottori kiertää paremmin ja tuottaa tasaisemmin tehoa koko kierrosalueella. Teho ei kasva ahtimen vaihdolla mutta se mahdollistaa ohjelmoinnilla saatavan korkeamman hv-lukeman kun vääntökäyrä jatkuu pidemmälle.

          Seuraava askel M57 virityksessä on vaihtaa commonrail-suuttimet isompiin (esim. 535d/335d-mallista). Näiden ja GT2260V-ahtimen avulla teho saadaan ohjelmoitua yli 250 hv tasolle ja moottori vetää hyvin yli 4000 asti.

          Vakiopakoputkisto katalysaattoreineen alkaa rajoittaa tehoa vasta tässä vaiheessa. Pakoputkiston vaihto helpommin virtaavaan helpottaa jatkovirittelyä. Vakio välijäähdytin on erittäin heikkotehoinen mutta sen toimintaa voi tehostaa muuttamalla ilmanvirtausreittejä välijäähdyttimen takana. Välijäähdyttimen voi myös vaihtaa isompaan mutta tällöin joutuu yleensä luopumaan ilmastoinnin puhaltimesta. Tehonnosto yli 265 hv tason vaatii suuria muutoksia moottorin hengityksen parantamiseksi. M57 ja M57N eroavat toisistaan monelta osin, mm puristussuhde on uudemmassa matalampi. Sylinterinkansi, pakosarja ja korkeapainepumpun toiminta eroavat paljon vanhaan malliin verrattaessa.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #6
            Originally posted by BreeZi View Post
            Tässä vähän infoa tuosta M57 tehojen ottamisesta:

            Moottorin ohjelmamuutoksella M57:sta saadaan noin 230 hv ja 530 Nm. Vääntöä on mahdollista saada alakierroksilla enemmänkin mutta suuttimien koko ja ahtimen pieni pesä rajoittavat tehonkasvun kierroksilla. Ohjelmamuutoksella moottorin luonne säilyy alkuperäisen kaltaisena lukuun ottamatta huomattavaa väännönkasvua noin 2000-2500 alueella.

            M57 moottorin turboahtimen (vakio Garrett GT2556V) vaihtaminen M57N-moottorin ahtimeen (Garrett GT2260V) parantaa moottorin "hengitystä" laajemmalla kierrosalueella. Moottori kiertää paremmin ja tuottaa tasaisemmin tehoa koko kierrosalueella. Teho ei kasva ahtimen vaihdolla mutta se mahdollistaa ohjelmoinnilla saatavan korkeamman hv-lukeman kun vääntökäyrä jatkuu pidemmälle.

            Seuraava askel M57 virityksessä on vaihtaa commonrail-suuttimet isompiin (esim. 535d/335d-mallista). Näiden ja GT2260V-ahtimen avulla teho saadaan ohjelmoitua yli 250 hv tasolle ja moottori vetää hyvin yli 4000 asti.

            Vakiopakoputkisto katalysaattoreineen alkaa rajoittaa tehoa vasta tässä vaiheessa. Pakoputkiston vaihto helpommin virtaavaan helpottaa jatkovirittelyä. Vakio välijäähdytin on erittäin heikkotehoinen mutta sen toimintaa voi tehostaa muuttamalla ilmanvirtausreittejä välijäähdyttimen takana. Välijäähdyttimen voi myös vaihtaa isompaan mutta tällöin joutuu yleensä luopumaan ilmastoinnin puhaltimesta. Tehonnosto yli 265 hv tason vaatii suuria muutoksia moottorin hengityksen parantamiseksi. M57 ja M57N eroavat toisistaan monelta osin, mm puristussuhde on uudemmassa matalampi. Sylinterinkansi, pakosarja ja korkeapainepumpun toiminta eroavat paljon vanhaan malliin verrattaessa.
            Kerroppas tuosta pakosarjan ja korkeapainepumpun toiminta eroista vähän tarkemmin.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by exautisti View Post
              Kerroppas tuosta pakosarjan ja korkeapainepumpun toiminta eroista vähän tarkemmin.
              Tuohon KP-pumpun toimintaan on paha mennä sanomaan, sillä sehän on muistaakseni vielä perinteinen 3-pumppu. Tuohon pakosarjaan liittyen uudemmissahan on peltipakosarja eikä valurautanen. Myös tuolla partikkelisuodattimella ja katalysaattoreilla on aivan varmasti tekemistä tuon ilman virtauksen kanssa.

              Edelliseen postaukseeni viitaten, kun unohtui lähde mainita:
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by BreeZi View Post
                Tuohon KP-pumpun toimintaan on paha mennä sanomaan, sillä sehän on muistaakseni vielä perinteinen 3-pumppu. Tuohon pakosarjaan liittyen uudemmissahan on peltipakosarja eikä valurautanen. Myös tuolla partikkelisuodattimella ja katalysaattoreilla on aivan varmasti tekemistä tuon ilman virtauksen kanssa.

                Edelliseen postaukseeni viitaten, kun unohtui lähde mainita:
                http://www.hestec.fi/etusivu/bmw/3.0d_moottori.php
                Veikkaisin että tuo sivu ei ole ihan ajan tasalla, vai olenko itse väärässä, jos väitän että M550d:ssä olis isommat suuttimet kuin x35d malleissa?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Veikkaisin että tuo sivu ei ole ihan ajan tasalla, vai olenko itse väärässä, jos väitän että M550d:ssä olis isommat suuttimet kuin x35d malleissa?
                  Niin no 09 päivitetty, et mitä siitä voi päätellä? Tosin se miten piezosuuttimet soveltuu perus M57:aan on eri asia..?
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Niin no 09 päivitetty, et mitä siitä voi päätellä? Tosin se miten piezosuuttimet soveltuu perus M57:aan on eri asia..?
                    Piezot ei varmaan kovinkaan helposti sinne mene, mutta solenoidiohjatut alkupään 535D:stä ilmeisesti menee.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by BreeZi View Post
                      Piezot ei varmaan kovinkaan helposti sinne mene, mutta solenoidiohjatut alkupään 535D:stä ilmeisesti menee.
                      Ne menee kyllä, mut vaatii johtosarjan liittimien vaihdon ja polttoaineputkien pientä uudelleen muotoilemista.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Ne menee kyllä, mut vaatii johtosarjan liittimien vaihdon ja polttoaineputkien pientä uudelleen muotoilemista.
                        Mielenkiintoista:think Entäs tuo tuleva ohjaussignaali DDE:ltä?
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Ne pitäis toimia ihan heittämällä kun vain liittimet vaihtaa. Tietysti softaus pitää suorittaa et annostelevat kakkua oikein.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • BMWfreak
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 391
                            • hyvinkää

                            #14
                            Palataampas tähän alkuperäiseen turboasiaan... 60:ssähän on joku sähköhäsmäkkä ahtimen yhteydessä mitä 39 ei ole. Sitähän ei siis 39 tartte vissiin edes mihkään kytkeä jos meinaa vaan ahtimen päivittää jostakin purku e60stä..? 39 ahdin on varmaankin kooltaan pienempi kuin 60 vastaava mutta kiinnityksiltään vissiin muutoin bolt on. ?

                            Partikkelifiltteriäkään ei 39 ole kiusaamassa ja jos tahtoo niin kai noi orkkiskatit vois jollain yhellä isommalla race katilla korvata jos tahtoo että putki hengittää... liekkö kukaan noita 60 ahtimia sovitellut 39 pataan..? Taikka vastaavasti mietin koneswappiakin jos kivuttomasti sais nakattua e60 koko pannun 39 nokalle...
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

                            ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

                            Comment

                            • enins
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 513
                              • Rauma

                              #15
                              Originally posted by BMWfreak View Post
                              Palataampas tähän alkuperäiseen turboasiaan... 60:ssähän on joku sähköhäsmäkkä ahtimen yhteydessä mitä 39 ei ole. Sitähän ei siis 39 tartte vissiin edes mihkään kytkeä jos meinaa vaan ahtimen päivittää jostakin purku e60stä..? 39 ahdin on varmaankin kooltaan pienempi kuin 60 vastaava mutta kiinnityksiltään vissiin muutoin bolt on. ?

                              Partikkelifiltteriäkään ei 39 ole kiusaamassa ja jos tahtoo niin kai noi orkkiskatit vois jollain yhellä isommalla race katilla korvata jos tahtoo että putki hengittää... liekkö kukaan noita 60 ahtimia sovitellut 39 pataan..? Taikka vastaavasti mietin koneswappiakin jos kivuttomasti sais nakattua e60 koko pannun 39 nokalle...
                              Alkupään E60:set (EURO3:t) ovat alipaineohjattuja, uudemmat sähkötoimisia. Lci:n turbot sitten ihan erilaisia kiinnitykseltään. Jos meinaat laittaa sähköservolla olevan, niin kyllä ne sähköt pitää kytkeä. Kytkentään löytyy muistaakseni ohje tältäkin foorumilla.

                              Pre-lci ahtimen kompressoripuolen lähtö eroaa E39:n vastaavasta ja mahtoikohan tarvita modifiointia myös öljyn paluuputki.
                              Autokalusto: 320d f30

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎