Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - Hammastankoasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1590
    • Vähäkyrö

    Noniin. Hammastanko vaihdettu. Kolinat loppu. Samalla purkaessa paljastu reaktiotangon nupit väljiks molemmin puolen. Samaten iskarin yläpään laakerit uusin. Mutta yhtäkaikki, ei kolise enää.

    Vaihto sujui suht kivasti, ku ensin keksi keinon. Moottorin tukikumit irti apurungosta ja moottoria ylös sen verta, että hammastanko muljahti pois.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1590
      • Vähäkyrö

      Kauanhan sitä iloa kesti. Nykynen tanko alko paukkumaan n. 1kk sitte. Eilen tutkin pauketta ja syyksi paljastu hammastanko. Perkele, ei muuta ku taas vaihtoon sitte. Tällä kertaa en kyllä osta ebaysta käytettyä vaan pitää metästää korjattu jossa on takuu.

      Comment

      • Korpraali
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 524
        • Turku

        Onkohan vika autoni hammastangossa, kun ratti on suorassa, niin on vähän välystä kumpaankin suuntaan. Nostin auton ilmaan ja renkaissa ei ollut välystä juuri yhtään. Eli missä se välys sitten on? :think
        BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

        Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1590
          • Vähäkyrö

          Nyt olis taas "uusi" hammastanko paikoillaan. Saaa nähä kauanko tuo toimii. Jotenki tahmean olonen on kurvailla. Jospa se paranis, ku saa kulmat kohalleen. Alkaa sujumaan tuo vaihto jo ku muutaman kuukauden välein vaihtaa

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Nyt olis taas "uusi" hammastanko paikoillaan. Saaa nähä kauanko tuo toimii. Jotenki tahmean olonen on kurvailla. Jospa se paranis, ku saa kulmat kohalleen. Alkaa sujumaan tuo vaihto jo ku muutaman kuukauden välein vaihtaa
            Toivottavasti sulla asettuu kolinat tuohon.. omassa romussa kesti n. puolivuotta(n.7000km) ja kolinat palasi. (tehdaskunnostettu hammastanko) Alustaankin on saanut jatkuvasti vaihtaa osaa (orkkis osat) ja nyt alkaa olla pipo sen verran täynnä, että koliskoon ja vedelköön..
            Kai se jossain vaiheessa jostain pettää lopullisesti.. Oon ollu kyllä tosi pettyny oman auton alustaan. Reilu kolme vuotta taistellu että sais toimimaan sen niin kuin kuuluisi, mutta kun ei..

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by janne1974 View Post
              Toivottavasti sulla asettuu kolinat tuohon.. omassa romussa kesti n. puolivuotta(n.7000km) ja kolinat palasi. (tehdaskunnostettu hammastanko) Alustaankin on saanut jatkuvasti vaihtaa osaa (orkkis osat) ja nyt alkaa olla pipo sen verran täynnä, että koliskoon ja vedelköön..
              Mistä tuo hammastanko oli ostettu/minkä fiman kunnostama? Minusta tuntuu, että vain ZF:n tehdaskunnostama on oikeasti kunnostettu ja nuo loput (eBayssa myytävät) ovat laadultaan/toleransseiltaan/kestoltaan jotain ihan muuta.
              E39 528iA

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                Originally posted by TJJ View Post
                Mistä tuo hammastanko oli ostettu/minkä fiman kunnostama? Minusta tuntuu, että vain ZF:n tehdaskunnostama on oikeasti kunnostettu ja nuo loput (eBayssa myytävät) ovat laadultaan/toleransseiltaan/kestoltaan jotain ihan muuta.
                Schmiedmannilta tilasin, tiedä sitten missä kunnostettu... Mulla muutenkin alusta ollu yhtä paskaa.. vaikka orkkis osista kasattu. Ja aivan ohjeitten mukaan asennettu osat. En ymmärrä miten ei osat kestä kuin max vuoden verran ja sitten pitäs taas olla vaihtamassa, takuuseen en enää jaksa valittaa.. huoh..

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • Uniq
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 15
                  • Oulu

                  Onko kellään kokemusta Motonetistä saatavilla oleviin hammastankoihin?
                  Noita oli näköjään ilmestynyt myyntiin n. 350€ hintaan, mikä ei mielestäni ole kuitenkaan kovin kallis kun uutta ajatellaan.
                  Olis tarvis itellä vaihtaa/vaihdattaa uus tanko että sais välyksen pois, mutta arvaako tuohon motonetin tarvikkeeseen luottaa..

                  Kyseessä siis ainaki E39 normi ja servotronic hammastangot..
                  Last edited by Uniq; 17-10-2011, 11:40.

                  Comment

                  • Uniq
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 15
                    • Oulu

                    Niin ja kertokaa joku viisaampana että mistä tiedän onko servotronicki vai normi?:think

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      oottahan muuten tietosia siitä että noita hammastankoja tulis aika-ajoin rasvata.. Vois aika moni tanko jäähä vaihtamatta välyksien takia jos ois aikanaan rasvailtu.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Uniq View Post
                        Onko kellään kokemusta Motonetistä saatavilla oleviin hammastankoihin?
                        Noita oli näköjään ilmestynyt myyntiin n. 350€ hintaan, mikä ei mielestäni ole kuitenkaan kovin kallis kun uutta ajatellaan.
                        Olis tarvis itellä vaihtaa/vaihdattaa uus tanko että sais välyksen pois, mutta arvaako tuohon motonetin tarvikkeeseen luottaa..

                        Kyseessä siis ainaki E39 normi ja servotronic hammastangot..
                        Kunnostettuja tankoja ne on nuo motonetinkin. Ootko muuten ihan varma, että välys on hammastangossa, eikä esim raidetangon sisäpäässä?

                        Comment

                        • Pe-te
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 198
                          • Ylöjärvi

                          Itse kun taannoin painin noiden tutinaongelmien kanssa, tilasin kunnostetun (servotronic) takuulla varustettuna täältä: http://www.lenkgetriebe-service.de/. Vanha meni vaihdossa, uusi tuli varustettuna raidetangon päillä (orkkis BMW). Taisi jopa tulla ohjeet vaihtamiseen sähköpostilla.

                          Hyvälaatuiselta vaikutti. Useamman kymmenentuhatta meni alla mun ajossa ja toiminee edelleen uudella omistajalla.
                          F11 520dA (N47N) -13
                          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                          Comment

                          • Uniq
                            Newbiemmer
                            • Oct 2010
                            • 15
                            • Oulu

                            Originally posted by Antsah View Post
                            Kunnostettuja tankoja ne on nuo motonetinkin. Ootko muuten ihan varma, että välys on hammastangossa, eikä esim raidetangon sisäpäässä?
                            Raidetangot uusittu kumpiki eikä välyksiä löydy mistään, ratti kääntyy 'suorassa' n. 1,5cm kumpaanki suuntaan ilman että renkaat liikkuu.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by Uniq View Post
                              Raidetangot uusittu kumpiki eikä välyksiä löydy mistään, ratti kääntyy 'suorassa' n. 1,5cm kumpaanki suuntaan ilman että renkaat liikkuu.
                              Onko rattiakselin nivelet tarkastettu?
                              Last edited by Antsah; 20-10-2011, 21:29.

                              Comment

                              • Uniq
                                Newbiemmer
                                • Oct 2010
                                • 15
                                • Oulu

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Onko rattiakselin nivelet tarkastettu?
                                On joo, ottaa nivelestä kiinni ennen hammastankoa ni ratista häviää välys. Vai voiko sitä muute testata? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎