Eli ks. autoon tehtiin jakopään remontti ja oli käytössä ajoitus työkalut jne.. ja vanoksen säätöpalikat oli oikeilla kohdillaan ja nokka-akseleiden työkalut sekä kampiakselille tuleva tappi mikä jouduttiin tekemään itse koska tuo 540 tarkoitettu kampiakselin lukitus tappi oli liian pitkä tuohon X5 4.4 V8:iin.
Remontti kun oli valmis kaikinpuolin oli hetki laittaa auto käyntiin.
Auto lähti hienosti käyntiin ja kävi alkuunsa tosi hienosti ja tasaisesti , kunnes jonkin ajan päästä alkoi kuulumaan sellaista satunnaista "tikitys" ääntä, ensin keulasta päin katsottuna vasemmalta puolen konetta ja välillä tikitys ääni muuttui oikealle puolelle. Välillä se taas hävisi kokonaan ja taas se tuli uudestaan.
Kone annettiin siinä käydä rauhassa ja vähän kaasuteltiin ja sitten ääni alkoi jäämään pitemmäksi aikaa kunnes painoi kierroksia enempi niin jossain +2000rpm jälkeen ääni taas hävisi.
Kävin testilenki heittämässä ja tulin takaisin niin tämä ääni kuuluikin jo ihan koko ajan ja ääni seurasi kierrosten mukana loppuun asti. Liekkö lämpes ihan kunnolla niin alkoi koko ajan tikittämään.
Tässä ohessa linkki tuohon ääneen niin voi tieto miehet alkaa auttamaan missä nyt on vika mahdollisesti ?
[IMG]http://aijaa.com/Pw2h9m[/IMG]
remontissa uusittiin siis kaikki laahaimet ja kiristin sekä ketju.
Ja tämmöinen asia vielä että kun ajotustyökalut oli asennettu paikoilleen ja ketju oli paikallaan ja kun kiristin oli asennettu oli aika ottaa tietenkin nuo lukitustyökalut pois. siinä vaiheessa kun keulastapäin katsottuna vasemman puoleisen nokka-akselin lukitustyökalun otti pois niin akseli pääsi samantien vähän liikahtamaan?? kuuluuko näin tehdä? mutta jos olis halunnut takaisin sen ajoitustyökalun laittaa niin kampiakselia vähän liikuttamalla olisi saanut sen toki takaisinkin. vastaavasti kun oikealta puolen konetta otti tuon lukitustyökalun pois kampiakseli ei liikkunut minnekkään.
Sekavaa tekstiä, mutta kuunnelkaa tuota ääntä ja aletaan sitten setvimään mistä johtuu tuo ääni.
Remontti kun oli valmis kaikinpuolin oli hetki laittaa auto käyntiin.
Auto lähti hienosti käyntiin ja kävi alkuunsa tosi hienosti ja tasaisesti , kunnes jonkin ajan päästä alkoi kuulumaan sellaista satunnaista "tikitys" ääntä, ensin keulasta päin katsottuna vasemmalta puolen konetta ja välillä tikitys ääni muuttui oikealle puolelle. Välillä se taas hävisi kokonaan ja taas se tuli uudestaan.
Kone annettiin siinä käydä rauhassa ja vähän kaasuteltiin ja sitten ääni alkoi jäämään pitemmäksi aikaa kunnes painoi kierroksia enempi niin jossain +2000rpm jälkeen ääni taas hävisi.
Kävin testilenki heittämässä ja tulin takaisin niin tämä ääni kuuluikin jo ihan koko ajan ja ääni seurasi kierrosten mukana loppuun asti. Liekkö lämpes ihan kunnolla niin alkoi koko ajan tikittämään.
Tässä ohessa linkki tuohon ääneen niin voi tieto miehet alkaa auttamaan missä nyt on vika mahdollisesti ?
[IMG]http://aijaa.com/Pw2h9m[/IMG]
remontissa uusittiin siis kaikki laahaimet ja kiristin sekä ketju.
Ja tämmöinen asia vielä että kun ajotustyökalut oli asennettu paikoilleen ja ketju oli paikallaan ja kun kiristin oli asennettu oli aika ottaa tietenkin nuo lukitustyökalut pois. siinä vaiheessa kun keulastapäin katsottuna vasemman puoleisen nokka-akselin lukitustyökalun otti pois niin akseli pääsi samantien vähän liikahtamaan?? kuuluuko näin tehdä? mutta jos olis halunnut takaisin sen ajoitustyökalun laittaa niin kampiakselia vähän liikuttamalla olisi saanut sen toki takaisinkin. vastaavasti kun oikealta puolen konetta otti tuon lukitustyökalun pois kampiakseli ei liikkunut minnekkään.
Sekavaa tekstiä, mutta kuunnelkaa tuota ääntä ja aletaan sitten setvimään mistä johtuu tuo ääni.
Comment