Announcement

Collapse
No announcement yet.

4.4 V8 M62B44TU koneen käyntiääni jakorempan jälkeen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    4.4 V8 M62B44TU koneen käyntiääni jakorempan jälkeen??

    Eli ks. autoon tehtiin jakopään remontti ja oli käytössä ajoitus työkalut jne.. ja vanoksen säätöpalikat oli oikeilla kohdillaan ja nokka-akseleiden työkalut sekä kampiakselille tuleva tappi mikä jouduttiin tekemään itse koska tuo 540 tarkoitettu kampiakselin lukitus tappi oli liian pitkä tuohon X5 4.4 V8:iin.
    Remontti kun oli valmis kaikinpuolin oli hetki laittaa auto käyntiin.
    Auto lähti hienosti käyntiin ja kävi alkuunsa tosi hienosti ja tasaisesti , kunnes jonkin ajan päästä alkoi kuulumaan sellaista satunnaista "tikitys" ääntä, ensin keulasta päin katsottuna vasemmalta puolen konetta ja välillä tikitys ääni muuttui oikealle puolelle. Välillä se taas hävisi kokonaan ja taas se tuli uudestaan.
    Kone annettiin siinä käydä rauhassa ja vähän kaasuteltiin ja sitten ääni alkoi jäämään pitemmäksi aikaa kunnes painoi kierroksia enempi niin jossain +2000rpm jälkeen ääni taas hävisi.
    Kävin testilenki heittämässä ja tulin takaisin niin tämä ääni kuuluikin jo ihan koko ajan ja ääni seurasi kierrosten mukana loppuun asti. Liekkö lämpes ihan kunnolla niin alkoi koko ajan tikittämään.
    Tässä ohessa linkki tuohon ääneen niin voi tieto miehet alkaa auttamaan missä nyt on vika mahdollisesti ?

    [IMG]http://aijaa.com/Pw2h9m[/IMG]

    remontissa uusittiin siis kaikki laahaimet ja kiristin sekä ketju.
    Ja tämmöinen asia vielä että kun ajotustyökalut oli asennettu paikoilleen ja ketju oli paikallaan ja kun kiristin oli asennettu oli aika ottaa tietenkin nuo lukitustyökalut pois. siinä vaiheessa kun keulastapäin katsottuna vasemman puoleisen nokka-akselin lukitustyökalun otti pois niin akseli pääsi samantien vähän liikahtamaan?? kuuluuko näin tehdä? mutta jos olis halunnut takaisin sen ajoitustyökalun laittaa niin kampiakselia vähän liikuttamalla olisi saanut sen toki takaisinkin. vastaavasti kun oikealta puolen konetta otti tuon lukitustyökalun pois kampiakseli ei liikkunut minnekkään.
    Sekavaa tekstiä, mutta kuunnelkaa tuota ääntä ja aletaan sitten setvimään mistä johtuu tuo ääni.
    Last edited by korbimotors; 01-06-2013, 20:35.
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    #2
    [IMG]http://aijaa.com/ME4V92[/IMG]

    tässäpä taas lisää tuosta äänestä:

    Kertokaa nyt omia kokemuksianne että mitä ollut vikana kun on tuollasta ääntä kone pitänyt vai onko tämä ns. normaalia tikitystä kasimyllystä??
    Ei tuo ainakaan ennen ole piettänyt tuollasta tikitystä ja raplatusta...joku tuola on nyt paskana!!

    Comment

    • ThePiko
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 1
      • Tuusula

      #3
      Toisessa videosta ääni kuulostaa naputtavan verkkaisemmin kuin kone ja kierroksia annettaessa tulevan hieman jäljessä.
      Hakuammuntana voisit katsoa ettei viskon propelli osu mihinkään. :think

      Vaikka varmaan olet sen jo katsonut.
      Last edited by ThePiko; 12-06-2013, 20:10.

      Comment

      • Keke71
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 340
        • Kiiminki

        #4
        Minun mielestä kuulostaa siltä kuin pakosarjassa olisi reikä. Ettei vaan vuotais ilmapumpulta tuleva putki, se alumiininen mikä menee pakosarjoille. Ihan vaan villi veikkaus.

        Edit: sievä tikitys tulee ruiskuista, tuo matalanpi kolkatus tulee vanoksesta.

        Tuossa videolla kun annat kaasua, niin kuulostaa kuin pakosarjat vuotais.
        Last edited by Keke71; 12-06-2013, 20:44.
        E39 540iA Touring

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Piti käydä kuuntelemassa, siltä tosiaan kuulostaa ettei alumiininen lisäilmaputki ole mennyt paikalleen.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • korbimotors
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 195
            • Salla

            #6
            Originally posted by Keke71 View Post
            Minun mielestä kuulostaa siltä kuin pakosarjassa olisi reikä. Ettei vaan vuotais ilmapumpulta tuleva putki, se alumiininen mikä menee pakosarjoille. Ihan vaan villi veikkaus.

            Edit: sievä tikitys tulee ruiskuista, tuo matalanpi kolkatus tulee vanoksesta.

            Tuossa videolla kun annat kaasua, niin kuulostaa kuin pakosarjat vuotais.
            En nyt ole aivan varma että mitä putkea te tarkoitatte?? Onko se pitänyt irroittaa sillon kun venttiilikopat on otettu pois??

            Se että pakosarjassa olisi reikä olis kyllä erikoinen homma, nimittäin aluksihan tuo auto kävi muutaman minuutin ilman mtn sivuääniä ja sitten hiljokseen alkoi satunnaisia tikahteluja tuleen ja koko ajan kasvoi se ääni tai jäi jatkuvammaksi ja lopulta se tikitteli koko ajan. mikä sen reiän olis yhtäkkiä tehny sinne pakosarjaan, toki kaikki on mahdollista.

            En tiedä tuota ilmapumppua enkä sitä putkea mitä tarkoitat mutta sen haluan kyllä ehdottomasti katsoa että olisko irti, jos se kerta saa aikaan tälläisen tikityksen joka kasvaa kaasun mukana ihan loppu kierroksille saakka.

            Comment

            • korbimotors
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 195
              • Salla

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Piti käydä kuuntelemassa, siltä tosiaan kuulostaa ettei alumiininen lisäilmaputki ole mennyt paikalleen.
              on se ainakin siinä huulilla ollut alunperin kun auto käynnistettiin koska sillon ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä vasta minuutti-pari sen jälkeen alkoi tulla satunnaisia tikahteluja ja lopulta se jäi pysyväksi..
              Ainut on että putki on ollut niin huulillä siinä ja tärinästä tms... päässyt sitten irtoamaan kokonaan irti.
              sekö piettäis nuin voimakasta tikitystä tuo kone jos tämä ks. putki olisi irronnut?

              ainaki siinä keskellä oleva 10mm kannalla oleva kannake oli kiinni sille putkelle.
              Voiko tuo putki edes mennä väärään paikkaan tai jotenkin huonosti ja sitten pääsisi vuotamaan pakosarja?
              Onko pakosarjassa siis ns. reikä tuolle putkelle tai nuille molemmille putken päille ja nyt jos ne ei olekkaan mennyt nuo putken päät niihin pakosarjassa oleviin reikiin/vastakappaleisiin niin sieltäkö se sitten pääsisi vuotamaan ja kuuluu tuo tikittävä ääni??
              Näinkö arvelette??
              Onko tuolle putkelle jotain hyvää konstia miten sen sais varmistettua että on oikeassa paikassa ja varmasti kunnolla sielä?
              Last edited by korbimotors; 17-06-2013, 18:42.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎