Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 pyörii tyhjää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Buickkari
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 9
    • porvoo

    M54 pyörii tyhjää

    Mitä on mahtanut tapahtua kun auto sammui pihaan ja nyt startatessa pyörii tyhjää niinkuin ei olisi lainkaa puristuksia ja ei lähde käyntiin.
    otin venakopan irti ja nokat pyörii ja ketju vaikuttais olevan ok.
    Moottori siis 2,2 M54 .
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Millaisessa tilanteessa sammui? Siirsit eilen auto metrin ja tänään porähti ja sammui?

    Comment

    • Buickkari
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 9
      • porvoo

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Millaisessa tilanteessa sammui? Siirsit eilen auto metrin ja tänään porähti ja sammui?
      Lähti käyntiin ja sammui samantien ja nyt kuulostaa siltä että ei puristuksia..

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by Buickkari View Post
        Lähti käyntiin ja sammui samantien ja nyt kuulostaa siltä että ei puristuksia..
        Oliko eilen joku pieni siirto yms. lyhyt käyttö? Kuulostaa "venttiilien liimautumiselta" tai jotkut puhuu hyrdolockista. Starttaa vaan, 20-30s jaksoissa ja 1-2min paussi välissä. Akkulaturista apua jos akku loppuu. Siitä se jossain vaiheessa lähtee (jos lähtee).

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          Eli sulla on juuri se, mitä BMW Master tuossa arvaili...

          Venttiilit liimautuneet liian lyhyestä käytöstä.

          Lähtee kyllä, kun starttaat vaan menemään. Usko voi loppua, anna pyöriä vaan, ensin lähtee vajailla ja sitten tasoittuu lopulta.

          Älä polta starttia, jäähdyttele välillä tauottamalla...

          Seos on niin rikas alkuun, että sotkee venttiilit, jotka sitten falskaa = ei puristuksia. Jatkossa ei sitten metrin siirtoja / lyhyttä käyttöä, aina ajo edes puolilämpimäksi ennen sammutusta!

          EDIT:
          Jumalattoman HIDAS!

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Risto113 View Post
            Jatkossa ei sitten metrin siirtoja / lyhyttä käyttöä, aina ajo edes puolilämpimäksi ennen sammutusta!
            Olen tehnyt kotipihassa varmaan kymmeniä ~50 metrin siirtoja ilman mitään ongelmaa kunhan on antanut käydä edes reilu 30 sekuntia. Aika hankalaa ois ajaa 2-3 km vain siirtääkseen auton parkkikselta oven eteen kotona.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Olen tehnyt kotipihassa varmaan kymmeniä ~50 metrin siirtoja ilman mitään ongelmaa kunhan on antanut käydä edes reilu 30 sekuntia. Aika hankalaa ois ajaa 2-3 km vain siirtääkseen auton parkkikselta oven eteen kotona.
              Olen saanut aikaan n.5m siirrolla, eli muutaman sekunninkäynti ja sen jälkeen yönyli seisonta. Minuutin käyttö niin ei ongelmaa.
              Last edited by Bmw Master; 07-06-2013, 09:27.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Olen saanut aikaan n.5m siirrolla, eli muutaman sekunninkäynti ja sen jälkeen yönyli seisonta. Minuutin käyttö niin ei ongelmaa.
                Noin lyhyissä siirroissa olen yrittänyt antaa käydä sen ~30 sekuntia, muistaakseni tuossa ajassa jo tyhjäkäyntikierrokset laskee siitä kylmän koneen korotetusta tyhjäkäynnistä normaaliin. Koskaan ei ole liimautunut mulla.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  #9
                  Se ei käymään lähde vaikka päivän veivaat. Rikot vaan starttimoottorin.
                  Vaihda suosiolla ne vanhat bensiinissä uineet sytytystulpat uusiin ja puhalla samalla paineilmalla pytyt kuiviksi.
                  Sen jälkeen lähtee huomattavasti paremmin starttaamalla käyntiin.
                  Toki jos on manuaalivaihteinen ja laiskottaa tulpanvaihto niin voit kokeilla hinata "mäkilähdöllä" auton tulille...
                  Oikea tulppa on NGK BKR6EK
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Buickkari
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 9
                    • porvoo

                    #10
                    On automaatti.Olikos imusarjassa jotain läppiä kun pelotteli korjaamossa (ei marmoritiski) läpän irronneen ja mennyt pyttyyn , epäilen sitä suuresti koska silloin olisi valtaosassa normi puristukset.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by Buickkari View Post
                      On automaatti.Olikos imusarjassa jotain läppiä kun pelotteli korjaamossa (ei marmoritiski) läpän irronneen ja mennyt pyttyyn , epäilen sitä suuresti koska silloin olisi valtaosassa normi puristukset.
                      Ei läppiä, starttaat sen vaan käyntiin ja kovaa ajoa.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Buickkari View Post
                        Olikos imusarjassa jotain läppiä kun pelotteli korjaamossa (ei marmoritiski) läpän irronneen ja mennyt pyttyyn , epäilen sitä suuresti koska silloin olisi valtaosassa normi puristukset.
                        Vain dieselissä on noita irtoavia läppiä.

                        EDIT: Hidas...
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Risto113 View Post
                          Seos on niin rikas alkuun, että sotkee venttiilit, jotka sitten falskaa = ei puristuksia. Jatkossa ei sitten metrin siirtoja / lyhyttä käyttöä, aina ajo edes puolilämpimäksi ennen sammutusta!
                          Onneksi ei sentään sotkeennu tai pidä ajaa puolilämpimäksi Nostajien ylitäytöstähän tuossa on kyse, venttiilit jää auki. Huonolla tuurilla sattuu lyhyessä siirrossa, muttei tuo nyt aina tapahdu niin että kannattaisi alkaa ruton lailla pelkäämään. Ikävää kyllä jos sattuu jossain kaupan parkkiksella tms, hydraulinostajien periaateongelmasta kyse ettei rajaudu edes mihinkään automerkkiin.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎