memebuy23buy

e39 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    #16
    Originally posted by EOL View Post
    No niin elikkäs täällä on taas pientä käynti ongelmaa tuossa muutaman kerran on kahdeksankympin nopeudessa auto hieman nykässyt ja nyt teki kun hiljensin ympyrään niin sammu mut lähti hyvin käyntiin ja seuraavassa ympyrässä taas sama homma.
    Nyt kun tuossa kokeilin niin auto lähtee hyvin käyntiin mut joskus saattaa sammua tyhjäkäynniltä ja sit välillä tuossa yhteydessä sytyttää luitonestonvalon palamaan ja se sammuu kyl kun antaa olla virrat pois hetken aikaa ja taas starttaa. Myös kun painaa kaasua hieman ja päästää siitä niin kierrokset tippuu tosi alas ja meinaa välillä sammua.
    Autoon vaihdettiin jokunen vuosi takaperin toi kampiakselin asento tunnistin kun teki samaa ja sen jälkeen kyl toimi hyvin.
    Osa tulpista ui öljyssä kun katsoin ja vaihdoinkin ventiilikopan tiivisteet ja tulpat uusiin kumpaankin lohkoon.
    Koitin myös kun tuossa on hieman ennen ilmansuodatinta se pyöreä nelinapainen liitin niin kiersin sen auki kun auto kävi silloin kierrokset hieman tippui mut sit nousi taas ja kävi ihan hyvin samalla myös syttyi luistonestonvalo palamaan?

    Hyvin mystistä. :think

    Siinä tuli ehkä aika sekava sepustus mut jos joku osaa sanoa mistä vois vikaa etsiä niin oisin kiitollinen. Koodeja ei ole vielä luettu se on sit seuraava operaatio soitel merkkihuoltoon ja varailla aika jos ei muuten homma selviä.
    Mites onko tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu/ testattu et toimii?

    Comment

    • EOL
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 175
      • Kankaanpää, Finland

      #17
      Originally posted by 6power View Post
      Mites onko tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu/ testattu et toimii?
      Eipä luultavammin ole mistähän päin kyseinen venttiili löytyy?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10114
        • KVLA

        #18
        Originally posted by janke View Post
        Niin niin... No onkos niitä kaksi autossasi ja vaihdettiinko molenmat?
        Kaksi kampuran asentotunnistin anturia?

        Auto pitäisi viedä koodien lukuun.Supistuisi mahdollisten vikakohteiden määrä.
        Last edited by Heguli 31; 29-06-2013, 21:26.

        Comment

        • EOL
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 175
          • Kankaanpää, Finland

          #19
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Kaksi kampuran asentotunnistin anturia?

          Auto pitäisi viedä koodien lukuun.Supistuisi mahdollisten vikakohteiden määrä.
          Joo kyllä tarkoitus on viedä rintajoupille merkkihuoltoon luetetuttavaksi jossei muu auta.
          Itse tosin tolla carsoftilla luin ja kyllähän sieltä jotain löytyi mut en siitä viisaammaksi tullut kunnei ollut tietoa mitä ne tarkoitti.
          Niin ja autoon vaihdettii kolmisenvuotta sitten toi nokkaakselien asentotunnistin.
          Ja eikös se ole se tunnistin mikä on tuossa maffille menevän ison haitariletkun takana?

          Comment

          • 6power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 254
            • Tampere

            #20
            Tuon näköinen kapistus siinä imusarjan etupuolella

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8282
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by EOL View Post
              Joo kyllä tarkoitus on viedä rintajoupille merkkihuoltoon luetetuttavaksi jossei muu auta.
              Itse tosin tolla carsoftilla luin ja kyllähän sieltä jotain löytyi mut en siitä viisaammaksi tullut kunnei ollut tietoa mitä ne tarkoitti.
              Niin ja autoon vaihdettii kolmisenvuotta sitten toi nokkaakselien asentotunnistin.
              Ja eikös se ole se tunnistin mikä on tuossa maffille menevän ison haitariletkun takana?
              jouppi on muuten aika kallis tuohon hommaan
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • EOL
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 175
                • Kankaanpää, Finland

                #22
                Originally posted by 6power View Post
                Tuon näköinen kapistus siinä imusarjan etupuolella

                http://forum.roadfly.com/threads/701...-Control-Valve
                Okei kiitoksia tiedosta ja täytyypä ottaa se siitä irti ja putsailla.

                Comment

                • EOL
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 175
                  • Kankaanpää, Finland

                  #23
                  Originally posted by peto2 View Post
                  jouppi on muuten aika kallis tuohon hommaan
                  No niin kyllähän se omansa ottaa ja vähän päälle mut löytyykös sit parempia laitteita täältä porukalta kuin tuo carsoft joka itellä jo on ja millä koitin lukasta.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10114
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by EOL View Post
                    Autoon vaihdettiin jokunen vuosi takaperin toi kampiakselin asento tunnistin kun teki samaa ja sen jälkeen kyl toimi hyvin.
                    Originally posted by EOL View Post
                    Niin ja autoon vaihdettii kolmisenvuotta sitten toi nokkaakselien asentotunnistin.
                    Ok.Ymmärsin vaan tuosta aiemmasta kirjoituksestasi,että kyse oli kampuran asentotunnistin anturista.
                    Last edited by Heguli 31; 30-06-2013, 11:27.

                    Comment

                    • EOL
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 175
                      • Kankaanpää, Finland

                      #25
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Ok.Ymmärsin vaan tuosta aiemmasta kirjoituksestasi,että kyse oli kampuran asentotunnistin anturista.
                      Joo muistin väärin tuon mut tarkistin kuitista niin nokkan tunnistin se olikin.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8282
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        Originally posted by EOL View Post
                        No niin kyllähän se omansa ottaa ja vähän päälle mut löytyykös sit parempia laitteita täältä porukalta kuin tuo carsoft joka itellä jo on ja millä koitin lukasta.
                        löytyy parempia laitteita foorumilaisilta, porin seudultakin varmaan kymmeneltä ja ainakin kahdelta, itseni mukaan lukien BMW korjaamosofta, DIS
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • EOL
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 175
                          • Kankaanpää, Finland

                          #27
                          Originally posted by EOL View Post
                          No tuota en kyllä osaa sanoa montako niitä on tässä kyseisessä autossa ja luultavasti vain yksi vaihdettii pitääpä kaivella kuitti esiin.

                          Mutta lukaisin Carsoftilla koodit ja tuollaiset tuli:
                          Dme - 139 not defined
                          Inst. Cluster - 205, 63, 195 not defined
                          Abs/Asc - 67 Can error
                          Zke/Zvm - 64 not defined
                          Hkl - 1 temperature selector wheel, Right

                          Osaako joku kertoa mitä kyseiset numerot meinaavat?
                          Hei nostetaanpas tämä esiin elikkä löytyisikö joltain tietoa mikä toi dme:n antama 139 vikakoodi on carsoft ohjelmassa?

                          Comment

                          • EOL
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 175
                            • Kankaanpää, Finland

                            #28
                            No niin nyt on vikakoodit luettu kunnonlaitteilla ja eihän sieltä ollut löytynyt mitään muuta kuin joku "tehonrajoitus läpän toiminta" ja se vaijeri mikä menee moottoriin oli liikkunut hieman nihkeästi.

                            Onko viisaimmilla tietoa voiko kyseinen vika aiheuttaa sitä että auto sammuu joskus joutokäynnillä ja myös tilanteessa kun hiljentää risteykseen auto joutokäynnillä niin se sammuu?

                            Nyt auto tuntuisi ainakin pienen testiajon jälkeen olevan kunnossa.
                            Last edited by EOL; 31-07-2013, 19:44.

                            Comment

                            • turbopuusti
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 826
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by EOL View Post
                              Hei nostetaanpas tämä esiin elikkä löytyisikö joltain tietoa mikä toi dme:n antama 139 vikakoodi on carsoft ohjelmassa?
                              Siis tuo diagnoosi tarkoittaa vaan ettei carsoft ymmärrä autoasi. Voisit muutenkin heittää seinään koko ohjelman näin vinkkinä. Kokeile semmosta ku INPA.
                              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                              Comment

                              • turbopuusti
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 826
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by EOL View Post
                                No niin nyt on vikakoodit luettu kunnonlaitteilla ja eihän sieltä ollut löytynyt mitään muuta kuin joku "tehonrajoitus läpän toiminta" ja se vaijeri mikä menee moottoriin oli liikkunut hieman nihkeästi.

                                Onko viisaimmilla tietoa voiko kyseinen vika aiheuttaa sitä että auto sammuu joskus joutokäynnillä ja myös tilanteessa kun hiljentää risteykseen auto joutokäynnillä niin se sammuu?

                                Nyt auto tuntuisi ainakin pienen testiajon jälkeen olevan kunnossa.
                                Tuo tehonrajoitus ilmeisesti liittyy luistoneston toimintaan. Eikös näissä vanhemmissa ole kaksi "kaasuläppää", toista niistä käyttää DSC kun haluaa rajoittaa tehoja luiston huomatessaan. Jos se läppä jumittaa niin tod näk pitäisi tulla myös vikakoodi luistonestosta. Toimiiko se?
                                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X