memebuy23buy

Pakosarjan pörinä M52TU-koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #16
    Originally posted by TJJ View Post
    Nyt on auto taas toiminnassa ja pakoäänet kuuluu vain auton perästä, tuntuu melko ihmeelliseltä kun olin jo tottunut moottorinkin olevan "äänekäs". Hitaassa vauhdissa (alle 50km/h) auto tuntuu selvästi hiljaisemmalta ja kun hiukan kiihdyttää, kuuluu 6-koneen äänet hyvin selvästi . Kai ne sitten ennen katosi katalysaattorin halkeamasta kuuluneeseen pörinään?
    Entä suorituskyky:think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      #17
      Pärisikö sulla sattumalta selkeästi enemmän ilman ollessa kylmä, esim. talvella, vai oliko tämä jatkuvaa pörinää tai räminää säästä riippumatta? Mulla pärähtää siinä 1000 rpm kohdalla viileillä säillä, kun lähtee esim. liikkeelle tai ajossa kuormittaa konetta noilla kierroksilla. Nykyään pärähtää vähän myös kesäsäillä. Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään, eikä kierrättäessä ilman vetoa. Uudet pakoputken, moottorin ja laatikon tukikumit vaihdettiin, ei vaikuttanut. Vaihtoa odottaa vielä uudet pakoputken kiinnitysraudat. Pärähtely alkoi viime kesänä, kun vanosrempan jälkeen piti "sisäänajaa" uusia tiivisteitä.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Hehee, tässä taas yksi tyyppivika lisää ja on niin ihana korjata. Taitaa kaikki e39:sit olla pikku hiljaa paali kunnossa.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by janke View Post
          Entä suorituskyky:think
          Samalta tuntui, ei ainakaan hurjia tehoja tullut... Täytyy tutkia/testailla vielä ja nollata moottorin adaptiot. Tuo halkeama oli kyllä niin suuri, että se saattoi johonkin vaikuttaa ja moottorinohjaus ehkä yritti korjata katin ongelmia. Tilasin muuten uudet takimmaiset lambdat, mutta en odota niiltä ihmeitä...
          E39 528iA

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Bomb5 View Post
            Pärisikö sulla sattumalta selkeästi enemmän ilman ollessa kylmä, esim. talvella, vai oliko tämä jatkuvaa pörinää tai räminää säästä riippumatta?
            Ei siihen ilma vaikuttanut vaan moottorin kylmyys. Eli kylmällä moottorilla (pakosarjalla) pörisi selvästi enemmän ja äänen kuuli ja paikallisti kun avasi konepellin ja kuunteli pakosarjan kohdalta.
            E39 528iA

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3450
              • Janakkala

              #21
              Kyllähän noita katteja on lämpösuojapeltien alta repeillyt.
              Muutamia kanssa korjaillut hitsaamalla ja hyvin ovat kestäneet.
              Iso töisiä hommia irroittaa katit pöydälle noista M52 ja M54 moottoreista.



              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Hehee, tässä taas yksi tyyppivika lisää ja on niin ihana korjata. Taitaa kaikki e39:sit olla pikku hiljaa paali kunnossa.
                Joo, tämä oli kyllä hankalin korjaus mitä tähän mennessä on tullut tehtyä. Sinänsä helppo homma, mutta tosi ahtaassa paikassa ja osat tulee pois vain juuri oikeassa asennossa. Ja kädet puutuu kun pitää kurkottaa ylös ja avata muttereita. Minulla on monttu käytössä, melkoinen akrobaatti saa olla jos tuon tekee pukkien päällä. Ekan katin ehkä vielä ottaa niin, koska siitä saa mutterit yläkautta irti, mutta takimmaisesta ne pitää ruuvata alakautta.

                Toivottavasti tuo nyt kestää... Tulee vaikea dilemma jos ongelma ilmaantuu uudestaan, siis ostaako uudet katit, jotka maksaa melkein puolet auton arvosta vai tarvikekatit jotka ei kuitenkaan sovi paikalleen vai hitsaako vanhoja lisää vai laittaako suorat putket.
                E39 528iA

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  #23
                  Paljonko menee työaikaa osaavalla pajalla tommosessa hommassa? Samalla varmaan uusi pakosarjan tiiviste ja mutterit? Miten suuri todennäköisyys on, että joutuu uusimaan noita pakosarjan pultteja?
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Paljonko menee työaikaa osaavalla pajalla tommosessa hommassa? Samalla varmaan uusi pakosarjan tiiviste ja mutterit? Miten suuri todennäköisyys on, että joutuu uusimaan noita pakosarjan pultteja?
                    Minä vaihdoin uudet tiivisteet ja mutterit. Pulttejakin ostin varalle, mutta ei niitä olisi tarvittu. Kolme pulttia irtosi ja laitoin niihin uudet, mutta olisi ne vanhatkin voinut laittaa takaisin. Ei niissä ollut ruostetta tms.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Kettunen
                      Newbiemmer
                      • Oct 2008
                      • 5

                      #25
                      Tuli tänään tehtyä tuo pakosarjojen irroitus ja hitsausoperaatio. Eli ensin etummaisesta mutterit pois, niin pääsee vähän kääntämään saaden lisää tilaa irroittaa mutterit takimmaisesta. sitten "muljauttaa" takimmaisen pakosarjan alakautta syliin ja toiselle sama homma. Anturit tietysti kannattaa irroittaa ennen pakosarjojen irroitusta! Itsellä oli ilmastointilaitteen täyttöputki edessä, niin yläkautta ei ollut mahdollista yrittää poistoa. Mitään moottorin korvallisten irroitusta tai moottorin nostoa ei tarvitse tehdä, pakosarjat sopivat tulemaan pois ilmankin!

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        #26
                        Jaahas, tulipa vaihdettua pakosarjan tiivisteet kun kylmänä pörisi mutta eihän se tiivisteiden vaihdolla mihinkään hävinnyt vaan nyt ääni kuuluu myös lämpimällä koneella..

                        eli sarjat takaisin pöydälle ja etsimään repeämiä mutta onneksi irroitus ja kasaus on tuoreessa muistissa.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • buubaa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 140
                          • Lahti

                          #27
                          Vähän vanhaa aihetta nyt nostellaan mut onko mahdollista irrottaa pelkkä etummainen pakosarja/katti? Kyseessä on kylläkin m54b25 mut lienee samanlainen :think

                          Comment

                          Working...
                          X