e39 ilmastoinnin rele

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rixi
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 21

    #1

    e39 ilmastoinnin rele

    Eli aineet kunnossa ja valo/nappi toimii. Paineanturi vaihdettu. Ei vaan ota kompuran magneettia kiinni. Suoraan kun antaa virtaa kompuraan niin toimii moitteettomasti ja kylmää lykkää sisälle. Oliskohan jossain joku rele mikä ohjaa tuota sähköä tuolle kompuralle?? Niin ja molemmat sulakkeet on ehjät.
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Mikä malli ja vuosi? Ei ole relettä. Kompuraa ohjaa ilmastoinnin paneeli. Pitäisi tutkia diagnostiikalla (INPA) millaisia arvoja paineanturi näyttää (jos on riittävän uusi vuosimalli) ja mitä höyrystimen lämpöanturi näyttää. Noissa väärät arvot, siis anturivika/katkennut johto, estää kompuran käynnistymisen. Toki voihan tuo paneelikin olla rikki. Onhan ulkolämpötilan anturi kunnossa, siis mittaristo näyttää oikean lämpötilan?
    E39 528iA

    Comment

    • rixi
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 21

      #3
      vm 01 nappula toimii normaalisisti ja paineanturi vaihdettu.. Ja kokeiltiin suoraa sähköä kompuraan ni jo pelas.. Mitäs muita antureita siel olis vaihdettavana tai testattavana? Ulkolämpötila näyttää/ toimii ihan oikein..
      Last edited by rixi; 19-06-2013, 21:03.

      Comment

      • Heksa76
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 18
        • Lappeenranta

        #4
        Tossahan just eräällä oli sama vika, ja oli lämmitettävien pesunestesuuttimien sulake palanu (sulake 9, 15A).

        Comment

        • rixi
          Newbiemmer
          • Feb 2008
          • 21

          #5
          No juu ja merkkipajalla koneessa käyty.. Lämmönsäätö paneeli ilmeisesti hajalla.. Aikas tyyris oli merkki tiskillä, mutta varaosa numerolla löytyi käytetty. Mitenköhän tuo paneeli lähtee irti?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by rixi View Post
            Mitenköhän tuo paneeli lähtee irti?
            Työnnät paneelin päädyn rakoon muoviliuskan ja vedät paneelin irti. Liuskamateriaaliksi käy hienosti esim. vanha luottokortti.
            E39 528iA

            Comment

            • rixi
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 21

              #7
              Paneelihan lähti hienosti irti ja töpselit vaihtelin toiseen, mut eihän se perskele toiminutkaan.. Mut hei se etu ropelli ei myöskään toimi! Vissiin yleinen vika tuossa mallissa ja voisko sen takia et ei anna ohjausvirtaa kompuralle???

              Comment

              • 6power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 254
                • Tampere

                #8
                onko ohjauspaneelissa varmasti samat numerosarjat kuin vanhassa...jos on eri niin ei varmasti toimi. Päällepäin ne ovat ihan samannäkösiä. Kyllä sen kompressorin pitäis lähtee päälle vaikka ei "etupropelli" toimiskaan.
                Last edited by 6power; 29-06-2013, 15:07.

                Comment

                • rixi
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 21

                  #9
                  Okei.. Sain autosalvasta 2 eri numeroo ja molemmat pitäis toimia tuossa autossa..

                  Comment

                  • rixi
                    Newbiemmer
                    • Feb 2008
                    • 21

                    #10
                    No nyt on samalla numerosarjallakin oleva paneeli testattu ja pikkuhiljaa jo meinaan et se ei oo rikki :think Oliskos siel muita antureita viel jäljellä kuin se paineanturi? Tai sit se etupropelli ku ei pyöri ni ei sit anna ohjausvirtaa kompuralle.. Ja kyseessähän on manuaali ilmastointi. Löytyykö kenelläkään vastaavasta sulakkeen nro 23 kohdalta mitään? ja autohan on e39 520 -01

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by rixi View Post
                      Oliskos siel muita antureita viel jäljellä kuin se paineanturi?
                      Onko se höyrystimen lämpöanturi ja johdotus jo tutkittu? Anturi on kuskin jalkatilan oikeassa reunassa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • rixi
                        Newbiemmer
                        • Feb 2008
                        • 21

                        #12
                        Jännite tuolle höyrystimelle tulee.. Oli virrat päällä tai ei niin kompuralle tulevaan piuhaan tulee 4-4,5v jännite koko ajan.. Mitäköhän mahtaa laitteisto tykkää jos sinne kompuralle laittais jatkuvan virran koko ajaksi.. Tulis ainakin kylmää näillä helteillä :think

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by rixi View Post
                          Jännite tuolle höyrystimelle tulee.. Oli virrat päällä tai ei niin kompuralle tulevaan piuhaan tulee 4-4,5v jännite koko ajan.. Mitäköhän mahtaa laitteisto tykkää jos sinne kompuralle laittais jatkuvan virran koko ajaksi.. Tulis ainakin kylmää näillä helteillä :think
                          Jännite joo, mutta mitä lämpöä se anturi näyttää? Se pitäisi INPA:lla katsoa, samoin myös mitä jännitettä paineanturi näyttää. Siis jos nuo manuaali-ilmastoinnista edes on nähtävissä.

                          Suora jännite kompuralle ohittaa kaikki ylipaine- ja jäätymissuojaukset, joten hyvällä tuurilla voi toimia, mutta huonolla tuurilla kuuluu jossain vaiheessa kova pamaus ja voi tulla kallis remontti... Kyllä se todellinen syy pitäisi selvittää. Tuo on vähän sama kuin korvaisit sulakkeen rautanaulalla.
                          E39 528iA

                          Comment

                          Working...
                          X