Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS + luistonhallinta varoitusvalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henrimattila
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 22
    • Vantaa

    ABS + luistonhallinta varoitusvalot

    Ihme ongelma. Tauluun syttyy ABS sekä luistonvalvonta varoitusvalot. Samalla tippuu pelistä nopeusmittaus sekä dieselkulutusmittaus pois.

    Vaihdatin vasemman takarenkaan abs anturin jonka jälkeen ongelma katosi hetkeksi. Nyt ongelma on ja välillä ei. Vikakoodi lukija ilmoittaa pyörintänopeus anturin katkos olisi vika. Mistä olisi hyvä lähteä katselemaan?
    Jännä koska anturi toimii ainakin osin koska ongelma ei ole kokoaika päällä.
  • hawe
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 628
    • Pornainen

    #2
    Johdoissa ehkä vikaa, tai yksikössä on juotokset murtumaisillaan, tai alkava maadoitusongelma yksikössä jota ei sitten korjata helposti.

    Comment

    • henrimattila
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 22
      • Vantaa

      #3
      Itsellä autotietämys lähellä nollaa joten onko mitään mitä itse kykenisi tekemään.. Vituttaa viedä tollasta vanhempaa jatkuvasti johonkin huoltoon selvittelee missä vika olisi.,

      Comment

      • hawe
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 628
        • Pornainen

        #4
        Jos on ehjä yksikkö mitä voi testata niin vika paljastuu helposti.
        Toki voi heittää takaa anturit puolelta toiselle, mutta epäilen että sinun tapauksessa sillä on vaikutusta.

        Comment

        • henrimattila
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 22
          • Vantaa

          #5
          Kuis tollasta lähtee testailemaan?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #6
            Originally posted by henrimattila View Post
            Ihme ongelma. Tauluun syttyy ABS sekä luistonvalvonta varoitusvalot. Samalla tippuu pelistä nopeusmittaus sekä dieselkulutusmittaus pois.

            Vaihdatin vasemman takarenkaan abs anturin jonka jälkeen ongelma katosi hetkeksi. Nyt ongelma on ja välillä ei. Vikakoodi lukija ilmoittaa pyörintänopeus anturin katkos olisi vika. Mistä olisi hyvä lähteä katselemaan?
            Jännä koska anturi toimii ainakin osin koska ongelma ei ole kokoaika päällä.
            Vaihdettiinko autoon joku tarvikeanturi?Motonet-malli tms.?Nämä "tarvikeanturit" voi aiheuttaa vastaavia ongelmia.

            Originally posted by hawe View Post
            Jos on ehjä yksikkö mitä voi testata niin vika paljastuu helposti.
            Toki voi heittää takaa anturit puolelta toiselle, mutta epäilen että sinun tapauksessa sillä on vaikutusta.
            Ei se abs-boksi pelkällä vaihtamalla tule testattua.Kyllä se kuitenkin ensin on koodattava autoon.Eli vaikka vaihdat autoosi uuden boksin (testimielessä),niin valot jää palamaan ilman boksin koodausta.Joten piuhan perään on mentävä joka tapauksessa.

            Comment

            • henrimattila
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 22
              • Vantaa

              #7
              Vaihdettiin motonetistä saatu abs anturi

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9990
                • KVLA

                #8
                Originally posted by henrimattila View Post
                Vaihdettiin motonetistä saatu abs anturi
                Vaihda sinne oem-osa tai vastaava tarvike (Siemens,Bosch).Maksaa enemmin,mutta toimii.Foorumilta löytyy paljon kirjoituksia Motonetin kauppaamien anturien toimimattomuudesta.Niin jarruosissa,kuin moottorin antureistakin.Voihan autossa toki olla jotain muutakin vikaa,mutta tuosta aloittaisin.

                Comment

                • MinDBeaT
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 321
                  • Raahe

                  #9
                  Siskolla e39 toukassa sama vika, mutta vaatii kolahduksen että nuo valot syttyy :think Sammuvat kuitenkin auton uudelleenkäynnistyksessä. Täytyy olla jotain kosketushäikkää jossain anturissa tai johto menossa poikki
                  BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
                  Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

                  Comment

                  • henrimattila
                    Newbiemmer
                    • Jun 2013
                    • 22
                    • Vantaa

                    #10
                    Tuskin osa rikki tai toimimaton olisi koska tämä ongelma on sillointällöin, eli osan ajasta toimii ja välillä ei.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9990
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by henrimattila View Post
                      Tuskin osa rikki tai toimimaton olisi koska tämä ongelma on sillointällöin, eli osan ajasta toimii ja välillä ei.
                      Etsi haulla juttuja "Motonetin antureista",niin ne saattavat toimia juuri noin.Mutta kuten jo kirjoitin,niin vikaa voi olla muuallakin.Ehkä jopa boksissakin.Jos on alkuperäinen ABS-boksi,niin vikamahdollisuus tuon ikäisessä alkaa siinäkin lisääntymään.Anturin vaihdolla kunnolliseen kuitenkin itse aloittaisin ja puhdistaisin pyörän navasta anturin lukukehän todella huolella samalla.
                      Last edited by Heguli 31; 27-06-2013, 14:44.

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        #12
                        Originally posted by henrimattila View Post
                        Tuskin osa rikki tai toimimaton olisi koska tämä ongelma on sillointällöin, eli osan ajasta toimii ja välillä ei.
                        Signaali on heikko, ja ajoittain taso laskee alle rajan.

                        halvimmissa tarvikeantureissa voi myös ilmetä liian herkkää ABS-jarrujen toimintaa, esim. juuri ennen pysähdystä rutisee vaikka kuivalla...

                        Vaihda vaan kunnollinen sinne nyt, ja jatkossa kierrät motonet-tason tarvikeosat kaukaa (ainakin sähkö-osat).

                        Comment

                        • Pmak
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 178
                          • Lahti

                          #13
                          Menee jyrkästi OT, mutta olen varmaan se foorumin ainut jolla on motonettianturi toiminut alusta asti täysin ongelmitta. Toista kesää tällähetkellä alla ja kilsoja jotain +10k km.

                          En toki väitä, että ne toimisivat mitenkään suurella prosentilla. Luultavasti olen vain onnekas

                          Comment

                          • hawe
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 628
                            • Pornainen

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Ei se abs-boksi pelkällä vaihtamalla tule testattua.Kyllä se kuitenkin ensin on koodattava autoon.Eli vaikka vaihdat autoosi uuden boksin (testimielessä),niin valot jää palamaan ilman boksin koodausta.Joten piuhan perään on mentävä joka tapauksessa.
                            Nopeus signaalin antaa kuitenkin ilman koodausta.
                            Tottakai koodaus on suoritettava vaihtotyön jälkeen jos hankitaan uusi yksikkö.

                            Comment

                            • samve
                              Newbiemmer
                              • Jan 2012
                              • 7
                              • Äänekoski

                              #15
                              Itsellä ainakin etupäässä vika löytyi pyöränlaakerista, jossa ilmeisesti tuo pinta mistä abs anturi ottaa tietonsa.

                              E: ja joistakin tarvikeantureista saa kiinnityspintaa hio matalammaksi, että anturi saa otettua kontaktin laakerilta.
                              e91 320d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎