Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i 147tkm ajettu -00 vuosmallia miltä kuullostaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PulunNussija
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 3
    • Rauma

    520i 147tkm ajettu -00 vuosmallia miltä kuullostaa?

    Joo elikkä tollasen koneen (2litrane bensa) hommasin vanhan tilalle ku se men täysi pillupäreiks ja tosiaan koneella on ajettu 147tkm jossa on myös huoltokirja mukana ja huoltokirjassa viimäne merkintä o 116tkm kohdalla. Olis kiva kuulla teilt konkareilta mielipidettä että millane tää kyseinen kone on ja kone on se 150 heppane ja jatkeena on manuaali laatikko ! Kiitoksi jo etukäteen
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3571
    • Raisio

    #2
    Vasta sisäänajettu kilsojen perusteella, kaipaa vaan kovaa ajoa ja kilsoja kestää pitkälti. Sellainen pienitehoinen ja ylävireinen pikkukutonen.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • 6power
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 254
      • Tampere

      #3
      500-sarjan korissa hieman alitehoinen mutta vastapainona taas pienemmät bensa kulut

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kuten edellä jo todettiinkin niin kone ei ole kovin tehokas painavaan koriin, mutta mikäli se ei haittaa niin luottettava kone ja rauhallisella ajotyylillä pienikulutuksinen. Itse jos asennat koneen niin kannattaa harkita, että vaihdat kaikki tiivisteet. Ei tarvitse sitten etsiä öljy eikä imuvuotoja pitkään aikaan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Itse jos asennat koneen niin kannattaa harkita, että vaihdat kaikki tiivisteet. Ei tarvitse sitten etsiä öljy eikä imuvuotoja pitkään aikaan.
          Totta, ainakin ne, mitkä tuppaa olemaan vuotoherkkiä. Toisenkautta taas jos ei vuoda, niin mitä sitä "korjaamaan", ite ainakin huomannu, että älä korjaa jos toimii Yleensä jos puoliehjää alkaa korjaamaan, niin ei se parane ainakaan
          Mut toki jos joku vuotaa, niin nythän se on helppo vaihtaa, ja mahdollisimman hyvillä tiivisteillä kasaa sitten. Ja miten lie liimankäyttö kaverina?
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Jos tuo kone on seisonut käyttämättä edes jonkin aikaa,niin vaihtelisin suosiolla kyllä noita tiivisteitä ja mahdollisia kumiletkuja mahdollisimman paljon.Ainakin venakopan tiivisteen ja kampuran stefat.Kuten HTK12 kirjoittikin,niin irtokoneessa paljon helpompi tehdä.Vaikka kone olisi vähäisillä kilometreillä,niin ajamattumuus voi kovettaa tiivisteitä.

            Myös kytkimen kunnon varmistaisin ennen asennusta,jos manuaali laitteesta on kyse.
            Last edited by Heguli 31; 30-06-2013, 22:45.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Totta, ainakin ne, mitkä tuppaa olemaan vuotoherkkiä. Toisenkautta taas jos ei vuoda, niin mitä sitä "korjaamaan", ite ainakin huomannu, että älä korjaa jos toimii Yleensä jos puoliehjää alkaa korjaamaan, niin ei se parane ainakaan
              Mut toki jos joku vuotaa, niin nythän se on helppo vaihtaa, ja mahdollisimman hyvillä tiivisteillä kasaa sitten. Ja miten lie liimankäyttö kaverina?
              No jokainen tekee tietenkin tyylillään, mutta itse vaihtaisin kyllä vaan kaikki ellei budjetti sitä estä. Paljon vittumaisempi on sitten siellä konehuoneessa niitä vaihdella. Irto koneessa kun ottaa vaan vanhan pois, puhdistaa pinnat ja kasaa uusilla tiivisteillä. Kone on kuitenkin jo 13-vuotta vanha ja mahdollisesti seisonutkin jonkun aikaa, tiivisteet tuskin on enää parhaassa kunnossa. Samalla sitten vielä vaihtoon ainakin kaikki hankalissa paikoissa olevat kumiletkut. Liimaa laittaisin vain niihin, mihin BMW:n ohjeissa sanotaan. Itsellä on M62tu, joten en osaa tuosta 2-litraisesta sanoa sen tarkemmin. Tuollaisen kunnostuksen kun tekee koneeseen niin on paljon huolettomia kilometrejä tiedossa, koska tuo kone on vasta sisäänajettu.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                No jokainen tekee tietenkin tyylillään, mutta itse vaihtaisin kyllä vaan kaikki ellei budjetti sitä estä. Paljon vittumaisempi on sitten siellä konehuoneessa niitä vaihdella. Irto koneessa kun ottaa vaan vanhan pois, puhdistaa pinnat ja kasaa uusilla tiivisteillä. Kone on kuitenkin jo 13-vuotta vanha ja mahdollisesti seisonutkin jonkun aikaa, tiivisteet tuskin on enää parhaassa kunnossa. Samalla sitten vielä vaihtoon ainakin kaikki hankalissa paikoissa olevat kumiletkut. Liimaa laittaisin vain niihin, mihin BMW:n ohjeissa sanotaan.
                Tottakai näin. Itellä vaan tuppanu menemään niin, että joku tiiviste vaikka hikoilee pienesti, haet siihen uuden, teet kaiken mahdollisimman kunnolla, niin se saatana vuotaa vuoden sisällä ku seula, ja vanha "12 vuotta siinä ollut" tiiviste ois edelleen vaan hikoillu...
                Alkanu tulee sen takia tuo tapa, että jossei välttämättä vaadi korjausta, niin annetaan olla.

                Kannattaisko muuten venttiilivarrenkumien vaihtoa miettiä? Sehän kait bmw:ssäkin onnistuu paineilman kera? Toki nauloja on vaan riittävästi, että kyllä siinä tuskan parkasu saattaa päästä kun jokaisen jousen painelee ja vaihtaa kumeja. Vaikka eihän Bemarit kovin herkästi ala noista pölläyttelee mielestäni? Taitaa olla niin hyviä kumeja.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • PulunNussija
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 3
                  • Rauma

                  #9
                  Joo itse vaihdan koneen ja siihen tulee ihan ammattimies mukaan että ei tule sitten mitään virheitä tehtyä ja tietääkseni vesipumppu kannattaa vaihtaa joten sellasen uuden olen myös hommannut ja eihän tuo tiivisteitteenkä vaihto ainakaan pahitteeks olis jos näyttää et jotain vuotoa on ja kumi letkut ilman muuta vaihtoon jos vaan yhtään haperolta näyttää ja kone ollut toisessa autossa kiinni eikä ole ajettu tammikuun jälkeen elikkä on seisonut noin 5 kuukautta:o

                  Comment

                  • foursquare
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 76
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by PulunNussija View Post
                    Joo itse vaihdan koneen ja siihen tulee ihan ammattimies mukaan että ei tule sitten mitään virheitä tehtyä ja tietääkseni vesipumppu kannattaa vaihtaa joten sellasen uuden olen myös hommannut ja eihän tuo tiivisteitteenkä vaihto ainakaan pahitteeks olis jos näyttää et jotain vuotoa on ja kumi letkut ilman muuta vaihtoon jos vaan yhtään haperolta näyttää ja kone ollut toisessa autossa kiinni eikä ole ajettu tammikuun jälkeen elikkä on seisonut noin 5 kuukautta:o
                    Jollain taas järkevää asiaa?
                    530dA E60 -orientblau metallic

                    Comment

                    • BMWoneandonly
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 20
                      • Rauma

                      #11
                      Kyllä itelle kelpais tollane yhdistelmä ja varmasti hyviä kilometrejä edessä ja muutenkin hyvä kone !
                      Jos ei aja bemarilla, ni kannattaa olla kokonaan ajamatta

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎