Joo elikkä tollasen koneen (2litrane bensa) hommasin vanhan tilalle ku se men täysi pillupäreiks ja tosiaan koneella on ajettu 147tkm jossa on myös huoltokirja mukana ja huoltokirjassa viimäne merkintä o 116tkm kohdalla. Olis kiva kuulla teilt konkareilta mielipidettä että millane tää kyseinen kone on ja kone on se 150 heppane ja jatkeena on manuaali laatikko ! Kiitoksi jo etukäteen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520i 147tkm ajettu -00 vuosmallia miltä kuullostaa?
Collapse
X
-
Kuten edellä jo todettiinkin niin kone ei ole kovin tehokas painavaan koriin, mutta mikäli se ei haittaa niin luottettava kone ja rauhallisella ajotyylillä pienikulutuksinen. Itse jos asennat koneen niin kannattaa harkita, että vaihdat kaikki tiivisteet. Ei tarvitse sitten etsiä öljy eikä imuvuotoja pitkään aikaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse jos asennat koneen niin kannattaa harkita, että vaihdat kaikki tiivisteet. Ei tarvitse sitten etsiä öljy eikä imuvuotoja pitkään aikaan.
Mut toki jos joku vuotaa, niin nythän se on helppo vaihtaa, ja mahdollisimman hyvillä tiivisteillä kasaa sitten. Ja miten lie liimankäyttö kaverina?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Jos tuo kone on seisonut käyttämättä edes jonkin aikaa,niin vaihtelisin suosiolla kyllä noita tiivisteitä ja mahdollisia kumiletkuja mahdollisimman paljon.Ainakin venakopan tiivisteen ja kampuran stefat.Kuten HTK12 kirjoittikin,niin irtokoneessa paljon helpompi tehdä.Vaikka kone olisi vähäisillä kilometreillä,niin ajamattumuus voi kovettaa tiivisteitä.
Myös kytkimen kunnon varmistaisin ennen asennusta,jos manuaali laitteesta on kyse.Last edited by Heguli 31; 30-06-2013, 22:45.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostTotta, ainakin ne, mitkä tuppaa olemaan vuotoherkkiä. Toisenkautta taas jos ei vuoda, niin mitä sitä "korjaamaan", ite ainakin huomannu, että älä korjaa jos toimii Yleensä jos puoliehjää alkaa korjaamaan, niin ei se parane ainakaan
Mut toki jos joku vuotaa, niin nythän se on helppo vaihtaa, ja mahdollisimman hyvillä tiivisteillä kasaa sitten. Ja miten lie liimankäyttö kaverina?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo jokainen tekee tietenkin tyylillään, mutta itse vaihtaisin kyllä vaan kaikki ellei budjetti sitä estä. Paljon vittumaisempi on sitten siellä konehuoneessa niitä vaihdella. Irto koneessa kun ottaa vaan vanhan pois, puhdistaa pinnat ja kasaa uusilla tiivisteillä. Kone on kuitenkin jo 13-vuotta vanha ja mahdollisesti seisonutkin jonkun aikaa, tiivisteet tuskin on enää parhaassa kunnossa. Samalla sitten vielä vaihtoon ainakin kaikki hankalissa paikoissa olevat kumiletkut. Liimaa laittaisin vain niihin, mihin BMW:n ohjeissa sanotaan.
Alkanu tulee sen takia tuo tapa, että jossei välttämättä vaadi korjausta, niin annetaan olla.
Kannattaisko muuten venttiilivarrenkumien vaihtoa miettiä? Sehän kait bmw:ssäkin onnistuu paineilman kera? Toki nauloja on vaan riittävästi, että kyllä siinä tuskan parkasu saattaa päästä kun jokaisen jousen painelee ja vaihtaa kumeja. Vaikka eihän Bemarit kovin herkästi ala noista pölläyttelee mielestäni? Taitaa olla niin hyviä kumeja.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Joo itse vaihdan koneen ja siihen tulee ihan ammattimies mukaan että ei tule sitten mitään virheitä tehtyä ja tietääkseni vesipumppu kannattaa vaihtaa joten sellasen uuden olen myös hommannut ja eihän tuo tiivisteitteenkä vaihto ainakaan pahitteeks olis jos näyttää et jotain vuotoa on ja kumi letkut ilman muuta vaihtoon jos vaan yhtään haperolta näyttää ja kone ollut toisessa autossa kiinni eikä ole ajettu tammikuun jälkeen elikkä on seisonut noin 5 kuukautta:o
Comment
-
-
Originally posted by PulunNussija View PostJoo itse vaihdan koneen ja siihen tulee ihan ammattimies mukaan että ei tule sitten mitään virheitä tehtyä ja tietääkseni vesipumppu kannattaa vaihtaa joten sellasen uuden olen myös hommannut ja eihän tuo tiivisteitteenkä vaihto ainakaan pahitteeks olis jos näyttää et jotain vuotoa on ja kumi letkut ilman muuta vaihtoon jos vaan yhtään haperolta näyttää ja kone ollut toisessa autossa kiinni eikä ole ajettu tammikuun jälkeen elikkä on seisonut noin 5 kuukautta:o530dA E60 -orientblau metallic
Comment
-
Comment