Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525D Common Rail -pumppu sökö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • /PETE/
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 430
    • Seutula City / Vantaa

    E39 525D Common Rail -pumppu sökö?

    Kulkupelinä E39 525D -04 250tkm

    Alkoi eilen haista diisseli kabiinin puolella ja illalla nopea vilkaisu konehuoneeseen ei paljastanut mitään.
    Tänä aamuna tarkempi kurkistus tuotti tuloksen:
    -Kaikki polttoaineletkut ja liitokset kuivat
    -Suuttimien ympäristöt ja paluuletkut kuivat
    -Kaikki metalliset polttoainelinjat kuivat
    -Pohjamuovi märkä diisselistä

    Pohjamuovin irroituksen jälkeen näkyy että diisseliä on vuotanut lohkon kylkeä pitkin laturin kannakkeen kohdalta.
    Diisseliä vuotaa tiputellen kun laittaa virrat päälle, mutta kun auton starttaa niin lorottaa oikeen huolella.
    Vuoto ei näy koneen päältä eikä mistään polttoaine linjoista.

    Eli onko nyt niin että Rail-pumppu on tullut tiensä päähän?
    Onnistuuko sen irroitus kotikonstein?
    Korjaus onnistuu luutavasti jossain osaavassa Diesel-huollossa?
    E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
    EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Kurkkaa tikusta öljyn määrä. Jos öljytaso noussut, niin homma on selvä. Pumpun akselitiivistys pettänyt ja vuotaa dieseliä myös jakopään kopan kautta öljypohjaan.

    Ota imusarja irti, niin pääset paremmin tutkimaan, mistä se vuotaa. Autoa voi myös käyttää imusarja irrotettuna.

    Pumpun irrotus onnistuu, kun hommaat erikoistyökalun pumpun akselin irrotukseen hammaspyörästä. Tuo työkalu pitää samalla hammaspyörän paikoillaan, kun pumppu on irrotettuna, muuten se putoaa jakopään pohjalle. Työkalu näyttää tuollaiselta. KLIK
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • /PETE/
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 430
      • Seutula City / Vantaa

      #3
      Kiitosta.

      Öljyn määrän katsoin myös, ei ollut lisääntynyt.
      Eli täytyy alkaa irroittaa imusarjaa ja katsoa tarkempaa mistä oikeen vuotaa.

      Eihän pumpulle tule kuin kolme linjaa, kaksi kumiletkua ja yksi metallinen linja suutintukille?
      E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
      EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by /PETE/ View Post
        Eihän pumpulle tule kuin kolme linjaa, kaksi kumiletkua ja yksi metallinen linja suutintukille?
        Jep, muoviputki/kumiletku tulolinja, kumiletku paluulinja, metalliputki syöttö jakotukille.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • /PETE/
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 430
          • Seutula City / Vantaa

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Jep, muoviputki/kumiletku tulolinja, kumiletku paluulinja, metalliputki syöttö jakotukille.
          Ja mikään näistä ei vuoda.... ...kele!

          Eikun pumpun irroitukseen.
          Missäs näitä oikeen voipi korjauttaa?
          E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
          EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

          Comment

          • PAPU530d
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 5
            • kerava

            #6
            pumpussahan on kai kolme ns kantta (ainakin 530d) itsellä vuosi yhden kannen alta...

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Jep!

              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • /PETE/
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 430
                • Seutula City / Vantaa

                #8
                Kunhan työkalu saapuu niin pääsen irroituspuuhiin.
                Näyttää tosissaan siltä että lohkon puoleinen kansi vuotaa koska öljy ei koneessa lisäänny.

                Originally posted by PAPU530d View Post
                pumpussahan on kai kolme ns kantta (ainakin 530d) itsellä vuosi yhden kannen alta...
                Korjattiinko pumppu vai laitoitko uutta tilalle?
                E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                Comment

                • PAPU530d
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 5
                  • kerava

                  #9
                  Originally posted by /PETE/ View Post
                  Kunhan työkalu saapuu niin pääsen irroituspuuhiin.
                  Näyttää tosissaan siltä että lohkon puoleinen kansi vuotaa koska öljy ei koneessa lisäänny.



                  Korjattiinko pumppu vai laitoitko uutta tilalle?
                  vaihdatin uuden

                  Comment

                  • deezaye
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 185
                    • Turenki Rock City

                    #10
                    Itsehän Pihi-Paavalina ostin ebaystä halvimman mahollisen käytetyn pumpun, Liettuasta. 125e maksoi toimituskuluineen ja viikossa tuli, mutta todnäk on sökö kun ei löpö kulje läpi ollenkaan. Myyjä tosin pisti toisen jo tulemaan kun otin yhteyttä ja kyselin että mitäs peliä ku risaa pumppua myydään toimivana

                    Jos haluaa pelata varman päälle niin suositeltavaa ostaa tehdaskorjattu pumppu... Hinnat pyörii Suomessa siinä jossain 600 euron hujakoilla, Ulkomailta lienee saa halvemmalla.
                    Last edited by deezaye; 05-09-2013, 04:23.
                    E53/M54B30 -04
                    E39/M57D30 -99
                    E34/M30B35 -88
                    E28/M10B18 -85

                    Comment

                    • /PETE/
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 430
                      • Seutula City / Vantaa

                      #11
                      On näköjään unohtunut vastata tähän keskusteluun.

                      Mutta pumppu tuli kuntoon Riihimäen Dieselhuollossa.

                      Kaikki tiivisteet ja stefat vaihdettuna sopivaan hintaan.


                      Suosittelen!
                      E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                      EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by /PETE/ View Post
                        On näköjään unohtunut vastata tähän keskusteluun.

                        Mutta pumppu tuli kuntoon Riihimäen Dieselhuollossa.

                        Kaikki tiivisteet ja stefat vaihdettuna sopivaan hintaan.


                        Suosittelen!
                        Onkos tämä sopiva hinta lähelläkään tätä luokkaa:
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • /PETE/
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 430
                          • Seutula City / Vantaa

                          #13
                          Riippuu lisätäänkö toi satku vai saako sen takas?
                          Ei toi saksa taivu niin hyvin.
                          E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                          EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by /PETE/ View Post
                            Riippuu lisätäänkö toi satku vai saako sen takas?
                            Ei toi saksa taivu niin hyvin.
                            Kyseessä on satasen runkopantti. Tämän saa takaisin sitten kun tuo pulju saa sinun rikki menneen pumppusi. Eli vanha pumppu pitää lähettää saksaan.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Lootax124
                              Newbiemmer
                              • May 2012
                              • 14
                              • Kymi

                              #15
                              KP-Pumppu vuotaa?

                              Siirretty kysymyspalstalle.
                              Last edited by Lootax124; 01-02-2014, 12:59.
                              ///M ex E39 530d Titansilber Top patent ///M ex E39 528i 2.9 Calypsorot "M5-look-a-like" ///M ex E34 520i 2.5 Titanium Silver[/COLOR]

                              Järkevät vehkeet: MB W124 200E, 230E, 300E-24. Nyt W210 E320

                              Syrjähyppy: VW Passat 2.8 V6 Syncro

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎