Eli noin 1,5 kk sitten valo syttyi, joka kuitattiin. Parin päivän päästä syttyi taas ja vikakoodit herjasi kuskin turvavyön kiristintä, kaikki liiittimet matkustajan penkin alta putsattiin ja ei syttynyt kuukauteen. Nyt syttyi taas kun kaveri istui kyydissä. Olisiko vika siis tunnistinmatossa, vai edelleen niissä liittimissä/turvavyön kiristimessä. Pystyykö kuittaamaan itse siitä pyöreästä pistokkeesta vai vaatiiko jonkin laitteen ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Se kuuluista airbagin valo !
Collapse
X
-
Originally posted by m5bimmeri View PostEli noin 1,5 kk sitten valo syttyi, joka kuitattiin. Parin päivän päästä syttyi taas ja vikakoodit herjasi kuskin turvavyön kiristintä, kaikki liiittimet matkustajan penkin alta putsattiin ja ei syttynyt kuukauteen. Nyt syttyi taas kun kaveri istui kyydissä. Olisiko vika siis tunnistinmatossa, vai edelleen niissä liittimissä/turvavyön kiristimessä. Pystyykö kuittaamaan itse siitä pyöreästä pistokkeesta vai vaatiiko jonkin laitteen ?
-
-
Hanki piuha itselle tai sovi jonkun foorumilaisen kanssa vian kuittaus. Samalla näet mistä sitä vikakoodia tulee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJep mutta valon saa sammutettua sillä vikakoodinlukijalla jos on sopivaa sorttia.
Vikakoodi tosin voi olla jo eri kun kerran jo kuukauden selvisit.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostJoo ymmärrän että availeminen on vaikeaa, mutta ajattelin vaan että joku täällä tietäisi jos on ollut samat oireet ettei taas turhaan kuitattaisi sitä valoa taas vähäksi aikaa. Mitäs jos vikakoodi on taas sama, ja valo kuitataan ja syttyy uudestaan kun joku istuu taas repsikan penkille. Niin missäs se vika sitten on ?
Eikä turvavyön paukusta kuskin puolella.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSilloin luulisi kyllä vikakoodin olevan penkin matosta.
Eikä turvavyön paukusta kuskin puolella."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostTeoriassa on mahdollista että molemmat komponentit on vioittuneet lyhyen ajan sisällä. Matto ei ole ikuinen niin kuin ei ole paukkukaan. Omaan E39:iin molemmat uusittu kertaalleen.
Näkee sitten mikä sen valon sytyttää.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTätä juurikin tarkoitin että siitä koodinluvusta on hyvä lähteä.
Näkee sitten mikä sen valon sytyttää.
Muistan vain kerran kun separaattorilta öljytikulle menevä letku oli poikki, ja auto kävi miten sattuu näytti testeri että lamdat sököt ja arvot punaisella. Onneksi en ostanut uusia vaan rupesin tutkimaan ja vika olikin siinä letkussa. Silloin vikakoodit näytti sitä kuskin turvavyön kiristintä, koodit kuitattiin ja valo syttyi seuraavana päivänä vaikka turvavyötä ei käytetty. Matkustajan penkillä kuitenkin istuttiin. No mennään nyt sitten lukemaan ne koodit ja arvotaan vikaa...Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostYmmärrän tuon, mutta vikakoodit ei ole koskaan herjanneet sitä mattoa (3xkuitattu) ja kuitenkin matkustajan penkillä istuminen näyttää sytyttävän sen. Voiko siis herjata muuta ja vika onkin siinä matossa. Eli onko ne koodit vähän suuntaa-antavia ?
Muistan vain kerran kun separaattorilta öljytikulle menevä letku oli poikki, ja auto kävi miten sattuu näytti testeri että lamdat sököt ja arvot punaisella. Onneksi en ostanut uusia vaan rupesin tutkimaan ja vika olikin siinä letkussa. Silloin vikakoodit näytti sitä kuskin turvavyön kiristintä, koodit kuitattiin ja valo syttyi seuraavana päivänä vaikka turvavyötä ei käytetty. Matkustajan penkillä kuitenkin istuttiin. No mennään nyt sitten lukemaan ne koodit ja arvotaan vikaa..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Lambdojen kohdalla koodi tosiaan voi olla epäselvä kun esim tarpeeksi suuri imuvuoto sekoittaa niiden tuloksen niin paljon että moottorin ohjaus luulee niiden olevan rikki.
Airbagin kohdalla taa tuollaisia "mekaanisia" yhteyksiä ei ole.
Kiristinkään ei tarvitse turvavyön käyttöä jotta osaa lampun sytyttää.
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostUseasti se kiristimen "johtosarja" kyrvähtää ajan kanssa. Siihen on olemassa ihan virallinen korjaussetti marmorilla. Maksoi muistaakseni n.25e. Sillä hävisi omat herjat kiristimestä.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Comment