Announcement

Collapse
No announcement yet.

Se kuuluista airbagin valo !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    Se kuuluista airbagin valo !

    Eli noin 1,5 kk sitten valo syttyi, joka kuitattiin. Parin päivän päästä syttyi taas ja vikakoodit herjasi kuskin turvavyön kiristintä, kaikki liiittimet matkustajan penkin alta putsattiin ja ei syttynyt kuukauteen. Nyt syttyi taas kun kaveri istui kyydissä. Olisiko vika siis tunnistinmatossa, vai edelleen niissä liittimissä/turvavyön kiristimessä. Pystyykö kuittaamaan itse siitä pyöreästä pistokkeesta vai vaatiiko jonkin laitteen ?
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by m5bimmeri View Post
    Eli noin 1,5 kk sitten valo syttyi, joka kuitattiin. Parin päivän päästä syttyi taas ja vikakoodit herjasi kuskin turvavyön kiristintä, kaikki liiittimet matkustajan penkin alta putsattiin ja ei syttynyt kuukauteen. Nyt syttyi taas kun kaveri istui kyydissä. Olisiko vika siis tunnistinmatossa, vai edelleen niissä liittimissä/turvavyön kiristimessä. Pystyykö kuittaamaan itse siitä pyöreästä pistokkeesta vai vaatiiko jonkin laitteen ?
    Esim. inpalla voi kuitata siitä pistokkeesta. Ei onnistu millään rautalanka virityksellä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Hanki piuha itselle tai sovi jonkun foorumilaisen kanssa vian kuittaus. Samalla näet mistä sitä vikakoodia tulee.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • m5bimmeri
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 250
        • Suomi

        #4
        vikakoodit herjasi kuskin turvavyön kiristintä

        Tuossahan se vikakoodin herja on jo viestissä !
        Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by m5bimmeri View Post
          vikakoodit herjasi kuskin turvavyön kiristintä

          Tuossahan se vikakoodin herja on jo viestissä !
          Jep mutta valon saa sammutettua sillä vikakoodinlukijalla jos on sopivaa sorttia.

          Vikakoodi tosin voi olla jo eri kun kerran jo kuukauden selvisit.

          Comment

          • m5bimmeri
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 250
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Jep mutta valon saa sammutettua sillä vikakoodinlukijalla jos on sopivaa sorttia.

            Vikakoodi tosin voi olla jo eri kun kerran jo kuukauden selvisit.
            Joo ymmärrän että availeminen on vaikeaa, mutta ajattelin vaan että joku täällä tietäisi jos on ollut samat oireet ettei taas turhaan kuitattaisi sitä valoa taas vähäksi aikaa. Mitäs jos vikakoodi on taas sama, ja valo kuitataan ja syttyy uudestaan kun joku istuu taas repsikan penkille. Niin missäs se vika sitten on ?
            Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by m5bimmeri View Post
              Joo ymmärrän että availeminen on vaikeaa, mutta ajattelin vaan että joku täällä tietäisi jos on ollut samat oireet ettei taas turhaan kuitattaisi sitä valoa taas vähäksi aikaa. Mitäs jos vikakoodi on taas sama, ja valo kuitataan ja syttyy uudestaan kun joku istuu taas repsikan penkille. Niin missäs se vika sitten on ?
              Silloin luulisi kyllä vikakoodin olevan penkin matosta.
              Eikä turvavyön paukusta kuskin puolella.

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Silloin luulisi kyllä vikakoodin olevan penkin matosta.
                Eikä turvavyön paukusta kuskin puolella.
                Teoriassa on mahdollista että molemmat komponentit on vioittuneet lyhyen ajan sisällä. Matto ei ole ikuinen niin kuin ei ole paukkukaan. Omaan E39:iin molemmat uusittu kertaalleen.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Havis View Post
                  Teoriassa on mahdollista että molemmat komponentit on vioittuneet lyhyen ajan sisällä. Matto ei ole ikuinen niin kuin ei ole paukkukaan. Omaan E39:iin molemmat uusittu kertaalleen.
                  Tätä juurikin tarkoitin että siitä koodinluvusta on hyvä lähteä.
                  Näkee sitten mikä sen valon sytyttää.

                  Comment

                  • m5bimmeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 250
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Tätä juurikin tarkoitin että siitä koodinluvusta on hyvä lähteä.
                    Näkee sitten mikä sen valon sytyttää.
                    Ymmärrän tuon, mutta vikakoodit ei ole koskaan herjanneet sitä mattoa (3xkuitattu) ja kuitenkin matkustajan penkillä istuminen näyttää sytyttävän sen. Voiko siis herjata muuta ja vika onkin siinä matossa. Eli onko ne koodit vähän suuntaa-antavia ?
                    Muistan vain kerran kun separaattorilta öljytikulle menevä letku oli poikki, ja auto kävi miten sattuu näytti testeri että lamdat sököt ja arvot punaisella. Onneksi en ostanut uusia vaan rupesin tutkimaan ja vika olikin siinä letkussa. Silloin vikakoodit näytti sitä kuskin turvavyön kiristintä, koodit kuitattiin ja valo syttyi seuraavana päivänä vaikka turvavyötä ei käytetty. Matkustajan penkillä kuitenkin istuttiin. No mennään nyt sitten lukemaan ne koodit ja arvotaan vikaa...
                    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1836
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by m5bimmeri View Post
                      Ymmärrän tuon, mutta vikakoodit ei ole koskaan herjanneet sitä mattoa (3xkuitattu) ja kuitenkin matkustajan penkillä istuminen näyttää sytyttävän sen. Voiko siis herjata muuta ja vika onkin siinä matossa. Eli onko ne koodit vähän suuntaa-antavia ?
                      Muistan vain kerran kun separaattorilta öljytikulle menevä letku oli poikki, ja auto kävi miten sattuu näytti testeri että lamdat sököt ja arvot punaisella. Onneksi en ostanut uusia vaan rupesin tutkimaan ja vika olikin siinä letkussa. Silloin vikakoodit näytti sitä kuskin turvavyön kiristintä, koodit kuitattiin ja valo syttyi seuraavana päivänä vaikka turvavyötä ei käytetty. Matkustajan penkillä kuitenkin istuttiin. No mennään nyt sitten lukemaan ne koodit ja arvotaan vikaa...
                      Itse kyllä tuossa tapauksessa luottaisin vikakoodiin ja aloittaisin pelkästään sen kiristimen uusimisella. Se että se valo sattui syttymään kun viereiselle penkille istuttiin saattoi olla pelkkä yhteensattuma, ja vika olla silti siinä kiristimessä johon vikakoodikin viittaa. Se vaihtoon, koodit nollaten ja uusi yritys. Jos mattokin on vialla syttyy airbag valo pian uudestaan ihan omalla koodilla.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Lambdojen kohdalla koodi tosiaan voi olla epäselvä kun esim tarpeeksi suuri imuvuoto sekoittaa niiden tuloksen niin paljon että moottorin ohjaus luulee niiden olevan rikki.

                        Airbagin kohdalla taa tuollaisia "mekaanisia" yhteyksiä ei ole.
                        Kiristinkään ei tarvitse turvavyön käyttöä jotta osaa lampun sytyttää.

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          #13
                          Useasti se kiristimen "johtosarja" kyrvähtää ajan kanssa. Siihen on olemassa ihan virallinen korjaussetti marmorilla. Maksoi muistaakseni n.25e. Sillä hävisi omat herjat kiristimestä.

                          Comment

                          • m5bimmeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 250
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by S.P.R View Post
                            Useasti se kiristimen "johtosarja" kyrvähtää ajan kanssa. Siihen on olemassa ihan virallinen korjaussetti marmorilla. Maksoi muistaakseni n.25e. Sillä hävisi omat herjat kiristimestä.
                            No se pitää käydä ostamassa, herja oli taas se kiristin !
                            Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎