Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostaisitko 400 tkm ajetun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yaggo
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 3
    • Helsinki

    Ostaisitko 400 tkm ajetun?

    Jos olisit ostamassa 400 tuhatta ajettua alkupään 523/528:ia (bensa-tourinki), mitkä kriittiset moottorin/voimansiirron/alustan komponentit varautuisit vaihtamaan, ellei edellisen omistajan toimesta uusittu? Paljonko karkeasti tällaisen kiesin ylläpitoon uppoaa vuosittain?

    Auto ei tulisi arkikäyttöön vaan tarkoitus olisi tarjota baijerilaiselle leppoisat eläkepäivät rullaamalla vuosittain vaivaiset muutama tuhat kilometriä harrastus- ja mummolareissuja.
  • Timelord
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 504
    • Loimaa

    #2
    Originally posted by yaggo View Post
    Jos olisit ostamassa 400 tuhatta ajettua alkupään 523/528:ia (bensa-tourinki), mitkä kriittiset moottorin/voimansiirron/alustan komponentit varautuisit vaihtamaan, ellei edellisen omistajan toimesta uusittu? Paljonko karkeasti tällaisen kiesin ylläpitoon uppoaa vuosittain?

    Auto ei tulisi arkikäyttöön vaan tarkoitus olisi tarjota baijerilaiselle leppoisat eläkepäivät rullaamalla vuosittain vaivaiset muutama tuhat kilometriä harrastus- ja mummolareissuja.
    Lyhyt ja ytimekäs vastaus: en olisi ostamassa harrastus/ mummolareisuihin jo paalausiässä olevaa, todnäk loppuunajettua vanhaa linttaa jonka pelkkään alustaan uppoaa touhutonni poikineen vaikka olisi kaikki palikat vaihdettu 200tkm:ssa ja vielä orkkis-osilla. Tourinki-kopan kyseessä ollessa voisi myös kuvitella olevan jo ehkä 17.sta takaluukku menossa.

    Mutta jos puoli-ilmaiseksi (500-1000e) tuollaisen saat ja vielä juuri leimattuna niin muutaman tonnin vuosittaisella ajosuoritteella ehkä ekana vuotena ei tarvitse mitään tehdä... ehkä.
    Mutta ajan kuluessa vuosittaiseen ylläpitoon tulee varmasti kulumaan eksponentiaalisesti kasvava summa euroja.

    Kyllä tollaselle vanhukselle ainoa oikea "laitospaikka" löytyy Oili Jaloselta...
    W201 2,5D
    W123 280ce
    E21 316
    ex-E60 530ia
    ex-E53 4,4i
    ex-E39 523i
    ex-E34 520ia
    ex-E21 318i

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      Miks ei? Ajoin omalla 408tkm ja toimi vielä kun unelma. Hyvin huollettu ja korjattu jos joku nivel esim väljiintyy. Vielä olsi ajanu ties miten paljon.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Baggio77
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 99
        • Pirkanmaa

        #4
        Jos harraste peliksi olisin hankkimassa, jolla kesällä kävisin muutaman kerran mökillä ja mulla olisi autotalli sekä muutama tonni ylimääräisiä € niin miksen hankkisi? Kyllä rahoilleen huonompaakin käyttöä löytyy, kuin uljaan vanhuksen pelastaminen.
        F31 320d xDrive -13
        -------------------------
        ex e39 523 -96
        ex e46 320d touring -03
        ex e28 518 -82

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #5
          Kyyllähän moni on tuollaisen 300-400tkm ajetun ostanut tietämättään, luullen ostavansa "170tkm" ajetun. Sitten valitellaan/kysellään netissä tai essolla mitä vikana ja bemarit on paskoja vaikka niin vähän ajettu...

          400tkm ajettu auto voi olla vielä hyvinkin iskussa, jos edes jollain tavalla pidettu huolta. Toki kaikenlaista pientä ja isompaa laittoa tulee aina eteen, tai tapauksesta riippuen pääsee hyvinkin vähillä ongelmilla.
          Jos itse pääsee siitä yli, että taulussa seisoo 400tkm, niin ostaa toimivan auton halvalla ja ajaa aikansa jonka jälkeen joutaakin paaliin koko rotisko.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Blizzard030
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 353
            • Kouvola, Finland

            #6
            itsellä on 413tkm ajettu, eikä ole kaasarin vaihdon jälkeen ollut minkäänlaisia ongelmia

            Comment

            • igoritigeri
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 115
              • Lappeenranta/Mikkeli

              #7
              Oman ostin, 400tkm mittarissa ja toista vuotta jo ajelen eikä mittään muuta ole tehnyt kun oljyt vaihtanu. Tosin miulla on dieseli. E39 facelifti 520d. Mielestäni oli hyvää ostos koska auto on toiminut hyvin. Halpa auto oli. Ihmettelen että turbo ja kytkin ovat vieläkin kuin uudet.
              Ex e34 518i,-96. Ex e39 520d,-02. Nykyinen e91 320d, 08.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #8
                Kilometrin on vain numeroita! Auton huolto historia jos löytyy ja yleiskunto on hyvä, niin ostaisin varmasti.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Blizzard030
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 353
                  • Kouvola, Finland

                  #9
                  Tottahan se on, että kun huoltaa niin ajaa pitkään...Mie tosin en omastani maksanut mitään...Hyvä kun sen paalaukselta ehdin pelastaa

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    En kyllä tiedä vaikka just tälläkin hetkellä olis 400tkm ajettu auto pihassa :think Käyttikseksi en ainakaan tietoisesti ostaisi, harrastepeliksi ei voisi vähempää kinnostaa kilometrit.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Timbe]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 522
                      • K-S

                      #11
                      Itse kyllä ostaisin mikäli on vain kunnossa. Halvallahan noita enemmän ajettuja saa, missä on yleensä alkuperäiset kilometrit tallessa.

                      Ei ne kilometrit kaikkea kerro.
                      Varmaan siisti yleiskunto ratkaisee eniten, sekä huoltohistoria.

                      ihan yhtälailla se vähemmän ajettu voi olla täysi pommi mikäli ei ole huoltoja tehty.

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1194
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Timelord View Post
                        Lyhyt ja ytimekäs vastaus: en olisi ostamassa harrastus/ mummolareisuihin jo paalausiässä olevaa, todnäk loppuunajettua vanhaa linttaa jonka pelkkään alustaan uppoaa touhutonni poikineen vaikka olisi kaikki palikat vaihdettu 200tkm:ssa ja vielä orkkis-osilla.
                        Mutta ajan kuluessa vuosittaiseen ylläpitoon tulee varmasti kulumaan eksponentiaalisesti kasvava summa euroja.

                        Kyllä tollaselle vanhukselle ainoa oikea "laitospaikka" löytyy Oili Jaloselta...
                        Ihan saman hintaisia ne alustan osat on 200tkm ajettuun kuin 400tkm ajettuunkin.
                        Eikä loppujen lopuksi mitenkään erityisen kalliita, satasilla uusii paljon alustaa. Pienessä harrasteajossa uudelleen vaihtotarvekin tulee tosi harvakseltaan vastaan vaikka käyttäisi enää vain keskihintaisia tarvikeosia.
                        Jos taas autoa huolletaan korjaamolla niin sitten tietysti kaikki maksaa järjettömästi oli uusi tai vanha, tee-se-itse korjaajalle kaikki taas on halpaa eikä kilometrit tunnu missään.
                        Koneen mekaniikka kestänee "loputtomiin", letkut, vesivehkeet ja anturit vaativat huoltoa joskus jotta auto käy häiriöttä. Eipä ne vähän ajetut koneetkaan maksaisi kuin alle 700€ jos tarve tulisi.

                        Ehjän vanhuksen ainoa oikea paikka on harrastajan pienessä ajossa. Mädät ja ympärikolhitut ja jokapaikasta repsottavat jossa edellinen omistaja on rikkonut lähes joka osasta jonkun kiinnikkeen yms. on ensimmäistä paalutavaraa, mutta vain tekniikkahuoltoja välillä kaipaavat puolestaan ovat pelkkää ruuvaamista joista selviää pienellä vaivannäöllä.
                        Last edited by JD; 02-07-2013, 21:16.
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        • apocalypse
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 21
                          • Helsinki, Finland

                          #13
                          Jos auto olisi siisti ulkoa ja sisältä ja toimisi hyvin teknisesti (lue: katsastettu ja ok), niin voisin hyvin ostaakin. Hyvin pidetyn laatuauton kilometrejä on turha hysteerisesti pelätä.

                          Comment

                          • Garash
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Joensuu

                            #14
                            Miksi ei, tuskin se huoltamatta on jäänyt jos 400tkm on jo kuitenkin mittarissa
                            E30 325iA
                            F31 320xd

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              #15
                              Mutta e39 harrasteautona? M5 ehkä..
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎