Originally posted by SwampHog
View Post
e39 530d suuttimenkorjausarvot
Collapse
X
-
Mitenkäs tuo suutinhuolto on löpön kulutukseen teillä vaikuttanu ?
Mulla menee 8l/100km ja jos nätiski köröttelee 80km/h, niin 7,4l oon parhaillaan päässy. Ajotietokone näyttää 5.4, mutta sille nyt sama mitä näyttää..
Itellä huolto myös varmaan edessä, rykii jo tyhjäkäynnillä ja toisinaan hankala saada käyntiin etenkin kylmänä (sammua tupsahtanu pari kertaa).
RL-2 ja suuttimien hoitoliemillä vähenee oireet ja pysyy vähän aikaa pois, mutta palaa takasin parin takinllisen jälkeen.
Pitänee lueskella nuo livedatat ja kattoa mikkä suuttimet on paskana..
"e46touring" ,mulle vois kans pistää privaa mitä kustantais 6kpl suuttimien huolto
Leave a comment:
-
Omassa oli pari kuukautta sitten arvot kohollaan ja nyt redline rl2 käyttänyt niin oli huomattavasti arvot parantunu ja kaikki +-2 sisällä. 1sylinterin suutin menee kuitenkin vaihtoon koska tyhjäkäynnillä lähemmäs -2 arvoa ja hieman naputtaa alakierroksilla vedättäessä. Täytyy varmuulta käyttää ohivuotojen mittauksessa ensin..
Leave a comment:
-
Semmonen tieto että nakutus on nyt poissa pelistä
Eli suuttimessa/suuttimissa oli vika.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMWfreak View PostMistäs tuo vika sinun korviin kuulostaa, onko suutinhuolto ajankohtainen tai jopa välttämätön..? Mitä suutinhuolto pitää sisällään ja miten kokemuksesta, onko vaan tekohengitystä vai tuleeko niistä ihan uudenveroisia..?
Mikä olis koko sentillä hinta..? Näin memberille ja työttömille
Kunnostus alkaa sillä, että avaan nuo rungot ja tutkin onko POLTTOAINEESA oleva vesi mahdollisesti ruostuttanut rungot sisältä päin. Jos runko OK niin ultraäänipesu ja kuivaus kaikille osille ja uusilla tiivisteillä kasaan.
Harvoin itse suihku kärki on niin kulunut että välttämättä tarvitsee vaihtaa. Yleensä ovat niin polttoaineesta irronnen "hartsin" peitossa ettei suutinkärki tule edes pois rungostaan ilman työkaluja. UÄ-pestystä suutin rungosta liikkuu painovoimalla suutin kärki ja suihkutus kuvio testipaineella on uuden veroinen.
Periaatteessa aina kaikki korjaaminen on tekohengitystä, mutta ei uudetkaan osat aina ole tahtaan jäljiltä 100% kunnollisia. Selvästi epäkuntoisia runkoja, kun en korjaa niin hyvin nuo ovat KAIKKI tähän mennessä toimineet.
sait privaan työttömän tarjouksen työttömälle.
Leave a comment:
-
Originally posted by e46touring View PostLuulisin näin onnistuvan suuttimien kunnostuksen.
Koita saada vielä kone käyntiin ja aja KUUMAKSI tuki keula ja tee muutkin temput jotta kone lämpenee sinne n.90C tuntumaan. Löysää MAX 2 kierrosta suuttimen kiristys mutterit (8mm avain) kone tyhjä käynnille ja seuraa tilannetta IRTOAAKO KAIKKI suuttimet pesistään. Ääni on kuin vanhassa ZETORISSA. Jos ei kaikki irtoa, niin nosta koneeseen varovasti kierroksia nopealla kaasun polkaisulla. Tällä tempulla yleensä KAIKKI suuttimet irtoaa pesästään. Pese suutin kärkeä varoen enimmät noet rungoista pois.
pakkaa suuttimet HYVIN. laita viestiä niin sovitaan hinta 6 kpl korjaukselle.
Mikä olis koko sentillä hinta..? Näin memberille ja työttömille
Leave a comment:
-
Nyt ois 4 & 6 sylinterin suuttimet vaihdettu. 6 sylinterin arvot kestää nyt hienosti lähellä nollaa, mutta 4 sylinteri käyttäytyy erikoisesti. Tyhjäkäynnillä 4 sylinterin arvot on maksimissaan +0,5 mutta sitten kun nostaa 1000 kierrokseen niin arvo nousee jopa yli +4:jään, mutta sitten kun nostaa kierroksia 1100:n niin arvo tippuu +0,5 ja säilyy siinä vaikka kierroksia nostaa niin pitkälle kuin arvoja suostuu näyttämään. Voisko vika olla johtosarjassa? Onko jollain käyttäytynyt samalla tavalla?
Vai voisko johtua että suuttimet ns. opettelee vielä arvoaja, kun en käynyt ajamassa vaan pyöritin tallissa?
Sitä en vielä tiedä häviskö nakutus, sen näkee huomenna kun lähtee ajelemaan.
Leave a comment:
-
Common rail suutin huoltoa.
Originally posted by BMWfreak View Post
mikä on "helpoin" tapa irroitela nuo suuttimet ja missä olis järkevänhintainen ja hyväkin suutinhuolto, joku tuntui täälläkin niitä tekevän oikihintaan mutta mikä lie paras vaihtoehto..? uudet suihkutkin kustantaa kuitenkin sen puolitoista isoa rahaa...
Koita saada vielä kone käyntiin ja aja KUUMAKSI tuki keula ja tee muutkin temput jotta kone lämpenee sinne n.90C tuntumaan. Löysää MAX 2 kierrosta suuttimen kiristys mutterit (8mm avain) kone tyhjä käynnille ja seuraa tilannetta IRTOAAKO KAIKKI suuttimet pesistään. Ääni on kuin vanhassa ZETORISSA. Jos ei kaikki irtoa, niin nosta koneeseen varovasti kierroksia nopealla kaasun polkaisulla. Tällä tempulla yleensä KAIKKI suuttimet irtoaa pesästään. Pese suutin kärkeä varoen enimmät noet rungoista pois.
pakkaa suuttimet HYVIN. laita viestiä niin sovitaan hinta 6 kpl korjaukselle.
Leave a comment:
-
liitytääs itekkin tähän topicciin... kesällä kun kateltiin omasta 530Da -00 suutinarvoja, kaikki pysy arvoissa mutta 3 ja 4 oli "huonoimpia" mutta nekin vielä arvoissa.. nyt kun katottiin viikko sitten niin 1 suutin yli arvojen reilusti... ja samaa tekee itelläkin, eli kiihdyttäessä kuuluu moottorista kummaa ritinän tapaista nakutusta... en tiedä liittyykö samaan vikaan mutta ilmamassamittarin johto paikallaan vetää huonosti ja kiertää huonosti mutta johto irti "vika-arvoilla" vetää todella kivasti joskaan ei ihan niin kuin pitäisi... henkilökohtaisesti ajattelin huollattaa kaikki suuttimet kerralla, koska 3 ja 4 oli kesällä jo heikkoja, ja nyt tuo 1 suutin..
lisäksi testatessa oli kokeiltu pihdeillä tukkia paluuletku, ja 1 suuttimen paluupaine oli niin kova että halkaisi letkun ja uuteen letkuun vaihdettuna ampui letkun irti suuttimelta, eli suutin todennäköisesti niin kuollut ettei läpi mene juurikaan ainetta, vai mikä mahtaa olla vikana..??
ja kiihdyttäessä kone kuulostaa volvon vag-5 moottorille, ei niinkään kuutoselle... kolme purkkia motonetin suuttimenpuhdistusainetta ja 1 purkki complete fuel system cleaneria kerralla täyteen tankilliseen, niin tuntuu auttavan kulkupuolta ja tuo natiseva äänikin vaimentunut moottorista, joskaan ei loppunut kokonaan, joten lienenkö ihan hakoteillä vian suhteen..?
mikä on "helpoin" tapa irroitela nuo suuttimet ja missä olis järkevänhintainen ja hyväkin suutinhuolto, joku tuntui täälläkin niitä tekevän oikihintaan mutta mikä lie paras vaihtoehto..? uudet suihkutkin kustantaa kuitenkin sen puolitoista isoa rahaa...
Leave a comment:
-
Noihin kaikkiin suuttimiin on huollossa vaihdettu viime kesänä korkeapaine tiivisteet ja kädet hiottu. Eikös juuri tuo ohivuoto mittaus kerro sen että vuotaako nuo korkeapaine tiivisteet?
Varmistan vielä eli kuuluuko noiden arvojen nollaantua noin 2000 kierroksen koholla?
Leave a comment:
-
Originally posted by Simo e39 View PostPitääkö nuo korjausarvot katsoa tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Itsellä näyttää 4 sylinteri noin +1,6 ja 6 sylinteri -1,7 tyhjäkäynnillä. Sir jos nostaa kierroksia noin 1500 niin molemmat menee 3:n tosin toinen miinukselle ja toinen plussalle. Sit jos nostaa kierroksia lähemmäs 2000, niin kaikki korjaus arvot menee nollaan, eli inpa vissiin lopettaa mittaamisen? Onko normaalia?
Mitä olette siis mieltä onko nuo 4 &6 sylinterin suuttimet molemmat nyt mennyt paskaksi? Muut korjaus arvot liikkuu +-0,5 välillä kierroksista riippumatta. 3 sylinterin suutin on vaihdettu uuteen, ja muut huollatettu ja testattu viime kesänä.
Auto käynnistyy ja pyörii normaalisti, mutta vika alkoi silleen että kylmä nakutti vedättäessä, nyt muuttunut silleen että nakuttaa myös lämpimänä vedättäessä. Nollasin suuttimien arvot ja heiluttelin sekä voitelin suuttimien liittimet, mutta noilla ei ollut vaikutusta.
Tämä mittaus kertoo kyllä täysin totuuden suuttimen kunnosta.
Itse olen suorittanut mittauksen aina kaksi kertaa. Toinen tyhjäkäynnillä, ja toinen noin 1500rpm.
Leave a comment:
-
Pitääkö nuo korjausarvot katsoa tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Itsellä näyttää 4 sylinteri noin +1,6 ja 6 sylinteri -1,7 tyhjäkäynnillä. Sir jos nostaa kierroksia noin 1500 niin molemmat menee 3:n tosin toinen miinukselle ja toinen plussalle. Sit jos nostaa kierroksia lähemmäs 2000, niin kaikki korjaus arvot menee nollaan, eli inpa vissiin lopettaa mittaamisen? Onko normaalia?
Mitä olette siis mieltä onko nuo 4 &6 sylinterin suuttimet molemmat nyt mennyt paskaksi? Muut korjaus arvot liikkuu +-0,5 välillä kierroksista riippumatta. 3 sylinterin suutin on vaihdettu uuteen, ja muut huollatettu ja testattu viime kesänä.
Auto käynnistyy ja pyörii normaalisti, mutta vika alkoi silleen että kylmä nakutti vedättäessä, nyt muuttunut silleen että nakuttaa myös lämpimänä vedättäessä. Nollasin suuttimien arvot ja heiluttelin sekä voitelin suuttimien liittimet, mutta noilla ei ollut vaikutusta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kari1304 View PostMitkä on korjausarvojen rajat, jonka jälkeen kannattaa alkaa uusia suuttimia etsimään?
Leave a comment:
-
Mitkä on korjausarvojen rajat, jonka jälkeen kannattaa alkaa uusia suuttimia etsimään?
Leave a comment:
Leave a comment: