memebuy23buy

e39 530d suuttimenkorjausarvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #31
    Ja eikös aika iso syy siittimen luutumiseen kanteen ole juuri alumiini-teräs välinen kosketus näitten välillä, ne jotenkin myös reagoi...?

    Nää on vissiin niin lujassa yleensä kiinni, ettei auta suuttimen kiinnityksen löysäys ja auto käyntiin, ja odotellaan koska alkaa säksättää?
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #32
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Nää on vissiin niin lujassa yleensä kiinni, ettei auta suuttimen kiinnityksen löysäys ja auto käyntiin, ja odotellaan koska alkaa säksättää?
      ei auttanut itellä ainakaan vaikka moottori oli täyslämpönen ja hieman reippaammin kävin suuttimet löysällä kiihdyttelemässä
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • ARDler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 146
        • Pori

        #33
        Originally posted by lurkki3 View Post
        ei auttanut itellä ainakaan vaikka moottori oli täyslämpönen ja hieman reippaammin kävin suuttimet löysällä kiihdyttelemässä
        kuinka paljon löysäsit ennen ajoa? itellä 2 pytyn suuttimen arvo n.+5 kun muut -2 - +2,
        suuttimen johdon kiinnitys klipu on kyllä paskana eli vaihdan sen maanantaina kun marmori aukee kun tuskin saa motonetistä .
        E38 730i -95

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #34
          Originally posted by ARDler View Post
          kuinka paljon löysäsit ennen ajoa? itellä 2 pytyn suuttimen arvo n.+5 kun muut -2 - +2,
          .
          ihan muutaman millin niitä 8mm kannalla olevia
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • ARDler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 146
            • Pori

            #35
            Originally posted by lurkki3 View Post
            ihan muutaman millin niitä 8mm kannalla olevia
            kiitän!
            E38 730i -95

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #36
              Ihan vaan mietiskelen, tuossakin videoissa kun ne hakkaa noita suuttimia irti, ne samalla kiertää sitä jollain lenkillä edestakas, auttaisko suuttimien löysäys ja jotain woodoo40:stä sinne ja sitte kaveri antaa jenkaa, ei nyt mitään rajoittimelle asti tietenkään, ja toinen nitkuttaa lenkillä edestakas suutinta? Voisko lähteä? :think
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #37
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Ihan vaan mietiskelen, tuossakin videoissa kun ne hakkaa noita suuttimia irti, ne samalla kiertää sitä jollain lenkillä edestakas, auttaisko suuttimien löysäys ja jotain woodoo40:stä sinne ja sitte kaveri antaa jenkaa, ei nyt mitään rajoittimelle asti tietenkään, ja toinen nitkuttaa lenkillä edestakas suutinta? Voisko lähteä? :think
                suutinta ei hirveesti pysty nitkuttaan ku se kiinnitys rauta laittaa hanttiin.voin sanoa että oli lujassa suutin.itse kuuntelin ruuvari korvalla eniten naputtavaa suutinta ja 6 suutin piti eniten mekkalaa ja sen vaihdoin vaikka korjausarvot oli sillä inpan mukaan ihan ok.katsotaan nyt tarviiko rueta vielä se 2 vaihtaan...ainakin omaan korvaan käyntiääni pehmeni nyt hieman.
                Last edited by lurkki3; 02-02-2017, 06:52.
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Ihan vaan mietiskelen, tuossakin videoissa kun ne hakkaa noita suuttimia irti, ne samalla kiertää sitä jollain lenkillä edestakas, auttaisko suuttimien löysäys ja jotain woodoo40:stä sinne ja sitte kaveri antaa jenkaa, ei nyt mitään rajoittimelle asti tietenkään, ja toinen nitkuttaa lenkillä edestakas suutinta? Voisko lähteä? :think
                  Jos on fiksu, niin suihkii sinne sitä irroitusöljyä jo viikko ennen varsinaista remonttia, että ehtii oikein muhia. Helpottaa kummasti suuttimen irroittamista. Nimimerkillä kokemusta on!
                  Last edited by BreeZi; 03-08-2013, 20:00.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #39
                    Luojan kiitos ei ole tullut itsellä vielä vastaan tuollaista yhdeksi puuksi ruostunutta möykkyä. Ennen 3/2000 valmistuneiden 530d omistajat, älkää ottako yhteyttä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #40
                      Originally posted by lurkki3 View Post
                      suutinta ei hirveesti pysty nitkuttaan ku se kiinnitys rauta laittaa hanttiin.voin sanoa että oli lujassa suutin.
                      Ainoniin tietenkin, damäss minä

                      hyh, miten se noin ruosteiseks pääsee...?
                      Mut hyvä että irtos!
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        #41
                        Originally posted by clavurion View Post
                        luojan kiitos ei ole tullut itsellä vielä vastaan tuollaista yhdeksi puuksi ruostunutta möykkyä. Ennen 3/2000 valmistuneiden 530d omistajat, älkää ottako yhteyttä. :d
                        ......
                        Last edited by lurkki3; 04-08-2013, 08:51.
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • Kari1304
                          Newbiemmer
                          • Aug 2013
                          • 7
                          • Oulu

                          #42
                          Mitkä on korjausarvojen rajat, jonka jälkeen kannattaa alkaa uusia suuttimia etsimään?

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by Kari1304 View Post
                            Mitkä on korjausarvojen rajat, jonka jälkeen kannattaa alkaa uusia suuttimia etsimään?
                            +/-2 on sellanen arvo, jonka jälkeen kannattaa ruveta tutkimaan suuttimia enemmän. Mikäli ei suuttimissa ole hirveästi paluuvuotoa, en vielä vaihtaisi suuttimia, vaan kokeilisin esim redlinen RL-2:sta.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Simo e39
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 83
                              • Finland

                              #44
                              Pitääkö nuo korjausarvot katsoa tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Itsellä näyttää 4 sylinteri noin +1,6 ja 6 sylinteri -1,7 tyhjäkäynnillä. Sir jos nostaa kierroksia noin 1500 niin molemmat menee 3:n tosin toinen miinukselle ja toinen plussalle. Sit jos nostaa kierroksia lähemmäs 2000, niin kaikki korjaus arvot menee nollaan, eli inpa vissiin lopettaa mittaamisen? Onko normaalia?

                              Mitä olette siis mieltä onko nuo 4 &6 sylinterin suuttimet molemmat nyt mennyt paskaksi? Muut korjaus arvot liikkuu +-0,5 välillä kierroksista riippumatta. 3 sylinterin suutin on vaihdettu uuteen, ja muut huollatettu ja testattu viime kesänä.

                              Auto käynnistyy ja pyörii normaalisti, mutta vika alkoi silleen että kylmä nakutti vedättäessä, nyt muuttunut silleen että nakuttaa myös lämpimänä vedättäessä. Nollasin suuttimien arvot ja heiluttelin sekä voitelin suuttimien liittimet, mutta noilla ei ollut vaikutusta.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by Simo e39 View Post
                                Pitääkö nuo korjausarvot katsoa tyhjäkäynnillä vai kierroksilla? Itsellä näyttää 4 sylinteri noin +1,6 ja 6 sylinteri -1,7 tyhjäkäynnillä. Sir jos nostaa kierroksia noin 1500 niin molemmat menee 3:n tosin toinen miinukselle ja toinen plussalle. Sit jos nostaa kierroksia lähemmäs 2000, niin kaikki korjaus arvot menee nollaan, eli inpa vissiin lopettaa mittaamisen? Onko normaalia?

                                Mitä olette siis mieltä onko nuo 4 &6 sylinterin suuttimet molemmat nyt mennyt paskaksi? Muut korjaus arvot liikkuu +-0,5 välillä kierroksista riippumatta. 3 sylinterin suutin on vaihdettu uuteen, ja muut huollatettu ja testattu viime kesänä.

                                Auto käynnistyy ja pyörii normaalisti, mutta vika alkoi silleen että kylmä nakutti vedättäessä, nyt muuttunut silleen että nakuttaa myös lämpimänä vedättäessä. Nollasin suuttimien arvot ja heiluttelin sekä voitelin suuttimien liittimet, mutta noilla ei ollut vaikutusta.
                                Lähdeppäs käyttämään autosi paluuvuotomittauksessa.
                                Tämä mittaus kertoo kyllä täysin totuuden suuttimen kunnosta.
                                Itse olen suorittanut mittauksen aina kaksi kertaa. Toinen tyhjäkäynnillä, ja toinen noin 1500rpm.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X