Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaatti ilmastointi--> ilmastoinnin etupaneeli eilähde päälle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #16
    Originally posted by TJJ View Post
    En muista, että missään olisi kerrottu E39:n tekevän noin. Mistä olet tuon tiedon löytänyt? E60 ja uudemmat niin toki tekee.
    Ihan omin silmin havaittu toiminto, kun jokunen vuosi sitten laturi hajos. Ensin loppu mittarien liike, seuraavaks lämppärin puhallus ja muut merkkivalot. Vasta sen jälkeen syttyi latauksen merkkivalo.

    Samalla tavallahan esim ikkunan nostimet putoaa pois käytöstä hetkellisen liikakuorman jälkeen (esim ikkunoita yritetään avata kun ne on jäässä, tai kun samaan aikaan on kovasti muuta sähkökuormaa). Toiminto yleensä palautuu normaaliksi seuraavassa käynnistyksessä.

    Kun CAN väylässä on useita eri yksiköitä on jännitevahdin tekeminen lapsen leikkiä, kunhan tehdas vaan älyää ohjelmoida asian suunnitteluvaiheessa.

    Laturin uusimisen jälkeen kaikki palautui takas, vain sadetunnistin vaati uudelleenalustuksen merkkiliikkeen ohjelmalla ennenkuin heräsi henkiin. Toki ohjelmoinnin ois varmaan voinut tehdä joku muukin sopivalla softalla, mutta onnistui melko edullisesti noinkin.
    Last edited by Havis; 29-12-2013, 12:56.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by TJJ View Post
      En muista, että missään olisi kerrottu E39:n tekevän noin. Mistä olet tuon tiedon löytänyt? E60 ja uudemmat niin toki tekee.
      Samaa mieltä, E39:ssä kun alkaa laitteita tippumaan, johtuu se siitä että virta ei enää riitä mutta E60:ssä IBS taas tiputtaa laitteita pois jotta virta riittäisi. E39:ssä ei ole IBS:ää. Merkittävä ero mutta kaikki ei välttämättä huomaa/ymmärrä asioiden eroa. :think
      Last edited by peto2; 29-12-2013, 15:29.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        #18
        Originally posted by peto2 View Post
        Samaa mieltä, E39:ssä kun alkaa laitteita tippumaan, johtuu se siitä että virta ei enää riitä mutta E60:ssä IBS taas tiputtaa laitteita pois jotta virta riittäisi. E39:ssä ei ole IBS:ää. Merkittävä ero mutta kaikki ei välttämättä huomaa/ymmärrä asioiden eroa. :think
        Jännitevalvontaa voidaan toteuttaa myös muutenkin kuin IBS:llä, eikö tullut mieleen.

        Olet siis sitä mieltä, että E39:ssä kyseinen toiminta on pelkkä sattuma, laitteet vaan ei enää jaksa toimia kun jännite laskee tarpeeks alas, ihan siis vakavasti puhuen ? Ja ilmiön takana ei olisi lainkaan tehtaalta lähtöisin olevaa suunnitelmallisuutta Miks ihmeessä ne laitteet sitten sammuu juuri sopivassa järjestyksessä?
        Last edited by Havis; 31-12-2013, 17:41.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Havis View Post
          Olet siis sitä mieltä, että E39:ssä kyseinen toiminta on pelkkä sattuma, laitteet vaan ei enää jaksa toimia kun jännite laskee tarpeeks alas, ihan siis vakavasti puhuen ? Ja ilmiön takana ei olisi lainkaan tehtaalta lähtöisin olevaa suunnitelmallisuutta Miks ihmeessä ne laitteet sitten sammuu juuri sopivassa järjestyksessä?

          Annat ymmärtää huomaavasi/ymmärtäväsi asian muita paremmin, mutta onkohan sittenkään ihan näin
          Mahtaakohan noissa olla eroavaisuuksia esim. vanhempien vuosikertojen/faceliftien välillä?
          Itse oon mielestäni havainnu penkinlämmittimien putoavan ensivaiheessa pois käytöstä.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14352
            • Oulu

            #20
            Mistähän muuten mahtaa johtua, kun joskus ei tuo ihka muista edelliskerran asetuksia kun auton sammuttaa ja vaikka seuraavana päivänä lähtee ajelemaan. Huomasin parhaiten kun olin auton ostanut ja lähtiessä säädöt oli 26c molemmille puolille. Säädin tottakai heti puhalluksen automaatille ja 21c.

            Pysähdyin sitte parin sadan kilometrin ajon jälkeen kahville ja ku lähdin jatkamaan matkaan oli asetukset taas 26c. Sen jälkeen on muutaman kerran tehny tuota että unohtaa puhallus suunnat, muistaa kuitenkin lämpötilan.

            Olipa kyllä hankalasti selitetty, toivottavasti porukka tajuaa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by zener View Post
              Mistähän muuten mahtaa johtua, kun joskus ei tuo ihka muista edelliskerran asetuksia kun auton sammuttaa ja vaikka seuraavana päivänä lähtee ajelemaan. Huomasin parhaiten kun olin auton ostanut ja lähtiessä säädöt oli 26c molemmille puolille. Säädin tottakai heti puhalluksen automaatille ja 21c.

              Pysähdyin sitte parin sadan kilometrin ajon jälkeen kahville ja ku lähdin jatkamaan matkaan oli asetukset taas 26c. Sen jälkeen on muutaman kerran tehny tuota että unohtaa puhallus suunnat, muistaa kuitenkin lämpötilan.

              Olipa kyllä hankalasti selitetty, toivottavasti porukka tajuaa.
              Mulla tekee toisinaan samaa, ei muista edelliskerran asetuksia. Välillä ihan hyväkin jos ollu poikkeuskeli ja tarvinnu säätää, mutta välillä kun säätää asetukset normaaleiksi ennen sammutusta, tai vaikka hyvissä ajoinkin, niin silti ei muista niitä, vaan aikasemmat ns. poikkeuskelin säädöt on muistissa... :think
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎