Eli vinkkiä tarvisi, en löytäny vastaavaa ongelmaa täältä selailemalla. Eli auto toimii moitteetomasti tyhjäkännillä ja kovaa kiihdyttäessä, mutta kun ajelee vaikka 70-100km/h tasakaasulla tekee pientä nykivää liikettä vähänväliä, kaasua kevyesti lisäämällä auto ei lähde vetämään vaan ikäänkuin jäisi junnaamaan (moottorin ääni muuttuu "pooaavaksi").. sportti asennolla ei niin paha kun d:llä. Vikakoodeilla ei löydy mitn. Imuvuodot tarkistettu ja korjattu. Autoon vaihdettu myös tulpat,bensapumppu ja suodatin, moottoriöljyt+suodatin. Korjaamolla arveli että katit voisi olla tukossa? Ehdotuksia? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 540 iA junnaa/nytkyttää
Collapse
X
-
Ihan mielenkiinnosta,millä bensalla ajelet?Minulla ex.540:n nypytti tasakaasulla 60-70km/h vaudissa,mutta korjaantui,kun rupesin tankaamaan E98.Sinulla voi olla kyllä jostain muusta kyse,kun oireet on vähän "raskaammat".
Onko vikakoodeja luettu jollain "kunnon laitteella"?Vai millä nuo on tarkastettu?Paikkakuntaa näkyviin,niin joku foorumilainenkin voisi homman hoitaa (korjaamoita halvemmalla).Jos sinne rupeaan arpomalla nokkien asentoantureita tai IMM:ää vaihtelemaan,niin voi tulla hintavaksi.Last edited by Heguli 31; 03-08-2013, 10:49.
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan mielenkiinnosta,millä bensalla ajelet?Minulla ex.540:n nypytti tasakaasulla 60-70km/h vaudissa,mutta korjaantui,kun rupesin tankaamaan E98.Sinulla voi olla kyllä jostain muusta kyse,kun oireet on vähän "raskaammat".
Onko vikakoodeja luettu jollain "kunnon laitteella"?Vai millä nuo on tarkastettu?Paikkakuntaa näkyviin,niin joku foorumilainenkin voisi homman hoitaa (korjaamoita halvemmalla).Jos sinne rupeaan arpomalla nokkien asentoantureita tai IMM:ää vaihtelemaan,niin voi tulla hintavaksi.
Comment
-
-
Lambdat, kaasuläpän anturi ( jos ennen 10/98) tai maf. Joku kattomaan livedataa kärrystä. Inpa on hieman hidas siihen toisin kuin esim phenon ohjelma. Jos lahden ohi ajelet niin onnistuu...
Niin ja näissä tapauksissa yleensä vikakoodit ei juuri kerro mitään. Yleensä niitä ei edes tule.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Originally posted by turbopuusti View PostLambdat, kaasuläpän anturi ( jos ennen 10/98) tai maf. Joku kattomaan livedataa kärrystä. Inpa on hieman hidas siihen toisin kuin esim phenon ohjelma. Jos lahden ohi ajelet niin onnistuu...
Niin ja näissä tapauksissa yleensä vikakoodit ei juuri kerro mitään. Yleensä niitä ei edes tule.
Comment
-
-
Originally posted by ^niGo View PostAuto on 4/99. Kiitos vinkeistä. Voiko noita lambdoja todeta hajonneiksi ottamalla yläpäästä irti ja käyä koeajolla kokeilee onko vaikutusta. Maffin anturin tarkistin ja puhdistin, se lanka oli ainakin siinä ehjä.
Maffivika on näissä hyvin yleinen mitä nyt itse tullut todettua ja kuultua. Putsaaminen ei välttämättä auta varsinkaan jos filmimallia. Itsellä temppuili todella paljon ennenkun tuli paikallistettua vika maffiin. Ilmeisesti anturin sisällä oleva elektroniikka väsyy ajan mittaan ja ainakin omassa toimi osakaasulla normaalisti, mutta ilmamäärän kasvaessa juuttui liian alhaiseen arvoon. Seuraus että seokset täyskaasulla perseellään, yritti säätää seosta lambdojen mukaan oikeaksi ja kun säätöarvot ylittyivät niin puski kaikista lambdoista vikakoodia. Eli niihin koodeihinkaan ei ole aina luottamista johtuen että moottorinohjauksessa kaikki vähän liittyy kaikkeen...
Yhden suuntaa antavan testin voit tehdä ->
lukituksen purun jälkeen ->
TEST-NR.04 = Hetkellinen bensankulutus. litraa/100km ja/tai litraa/tunnissa
Tulisi 540i näyttää terveellä maffilla täyskaasulla ja noin 6000rpm 90l/h (+-5l)
Itsellä hajonnut maffi oli luokkaa 60-70l/h.
EDIT: Tuli lukastua toi vikakuvaus uudestaan ja näin mututuntumalla voisi viitata tosiaan enemmän lambdavikaan jo senkin takia ettei lambdojen arvoja oteta varsinaisesti huomioon täyskaasulla. Mutta tuo maffi on helppo testata ja poissulkea.
Karkeasti:
-jos katit tukossa niin ei kulje täyskaasulla
-jos maffi sökö niin ei kulje täyskaasulla
-jos joku lambda niin nykii osakaasulla (sun autossasi taisi olla 2kpl)
-jos imuvuoto niin nykii osakaasulla ja täyskaasulla parempi
-jos kaasuläpän asentoanturi niin nykii ja hyökkäilee tai ei kulje ollenkaanLast edited by turbopuusti; 04-08-2013, 23:54.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Originally posted by turbopuusti View PostEi oikeastaan. Tai ainakaan ei erityisen luotettava keino. Tuohon olen todennut itse ainakin phenon ohjelman olevan varsin käypänen.
Maffivika on näissä hyvin yleinen mitä nyt itse tullut todettua ja kuultua. Putsaaminen ei välttämättä auta varsinkaan jos filmimallia. Itsellä temppuili todella paljon ennenkun tuli paikallistettua vika maffiin. Ilmeisesti anturin sisällä oleva elektroniikka väsyy ajan mittaan ja ainakin omassa toimi osakaasulla normaalisti, mutta ilmamäärän kasvaessa juuttui liian alhaiseen arvoon. Seuraus että seokset täyskaasulla perseellään, yritti säätää seosta lambdojen mukaan oikeaksi ja kun säätöarvot ylittyivät niin puski kaikista lambdoista vikakoodia. Eli niihin koodeihinkaan ei ole aina luottamista johtuen että moottorinohjauksessa kaikki vähän liittyy kaikkeen...
Yhden suuntaa antavan testin voit tehdä ->
lukituksen purun jälkeen ->
TEST-NR.04 = Hetkellinen bensankulutus. litraa/100km ja/tai litraa/tunnissa
Tulisi 540i näyttää terveellä maffilla täyskaasulla ja noin 6000rpm 90l/h (+-5l)
Itsellä hajonnut maffi oli luokkaa 60-70l/h.
EDIT: Tuli lukastua toi vikakuvaus uudestaan ja näin mututuntumalla voisi viitata tosiaan enemmän lambdavikaan jo senkin takia ettei lambdojen arvoja oteta varsinaisesti huomioon täyskaasulla. Mutta tuo maffi on helppo testata ja poissulkea.
Karkeasti:
-jos katit tukossa niin ei kulje täyskaasulla
-jos maffi sökö niin ei kulje täyskaasulla
-jos joku lambda niin nykii osakaasulla (sun autossasi taisi olla 2kpl)
-jos imuvuoto niin nykii osakaasulla ja täyskaasulla parempi
-jos kaasuläpän asentoanturi niin nykii ja hyökkäilee tai ei kulje ollenkaan
Comment
-
-
Originally posted by ^niGo View PostEli vinkkiä tarvisi, en löytäny vastaavaa ongelmaa täältä selailemalla. Eli auto toimii moitteetomasti tyhjäkännillä ja kovaa kiihdyttäessä, mutta kun ajelee vaikka 70-100km/h tasakaasulla tekee pientä nykivää liikettä vähänväliä, kaasua kevyesti lisäämällä auto ei lähde vetämään vaan ikäänkuin jäisi junnaamaan (moottorin ääni muuttuu "pooaavaksi").. sportti asennolla ei niin paha kun d:llä. Vikakoodeilla ei löydy mitn. Imuvuodot tarkistettu ja korjattu. Autoon vaihdettu myös tulpat,bensapumppu ja suodatin, moottoriöljyt+suodatin. Korjaamolla arveli että katit voisi olla tukossa? Ehdotuksia? :think
Comment
-
-
Empä oikein usko abs vikaan. Pitäisi vilkuttaa luistonesto valoa, jos auto luulee renkaan sutivan ja siksi jarruttaisi menoa. Sopiva testeri kiinni niin saa selvitetty lambda, maffit jne. Eli vaikkapa Testo on mainia ohjelma tähän tutkailuun. Miten imuvuodot selvitettiin? Pienet imuvuodot voi olla vaikea löytää, ellei käytä savua niiden etsimiseen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEmpä oikein usko abs vikaan. Pitäisi vilkuttaa luistonesto valoa, jos auto luulee renkaan sutivan ja siksi jarruttaisi menoa. Sopiva testeri kiinni niin saa selvitetty lambda, maffit jne. Eli vaikkapa Testo on mainia ohjelma tähän tutkailuun. Miten imuvuodot selvitettiin? Pienet imuvuodot voi olla vaikea löytää, ellei käytä savua niiden etsimiseen.
Comment
-
-
Lootaan vaikuttaa oleellisesti moottorin arvot. Eli ehkä ennemminkin niin että kun moottorissa arvot sekaisin niin loota käyttäytyy siksi oudosti. Jos olet tulkinnut vikaa oikein eli nimenomaan moottori nykii niin melkolailla lambdaan kallistuu tämä homma. Toimiiko ollenkaan osakaasulla nykimättä noin 2/4 tai 3/4 kaasulla? Jos ainoastaan lämä pohjassa ei yhtään nyi niin 99% varmuudella lambda ja/tai katalysaattori.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
Comment