Juu kyllä tosiaan tulee vikakoodia jos piuhakontakti on huono. Mutta ei pelkkä imuvuoto sammuta autoa ajosta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 520ia 2003 sammuu valojen jälkeen hitaasti kiihdytttäessä
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostHöpö, höpö....ja "johtosarjat"....
Se viallinen johtosarja jäljittyy kyllä vikakoodien kautta, jos sellainen todellakin olisi olemassa.
Siellä on edelleen olemassa oleva imuvuoto, jota vain ei ole paikallistettu.
Lisäksi todennäköisesti jompi kumpi nokan asentoanturi alkaa olemaan tiensä päässä(veikkaisin imua?).
Nyt se vuotokohta vain pitäisi löytää ja ehkä vaihtaa joka tapauksessa se asentoanturi jos vielä muutenkin orggis(vaihdettava joka tapauksessa pian).
Lopuksi se piti sitten itse korjata.. Audi foorumilta löytyi hyvät neuvot, joilla se saatiin kuntoon. Yksi polttoaineletku oli hapero ja imi siitä ilmaa sekä pari pulttia piti kiristää. Kas kummaa autohan rupesi toimimaan täysin normaalisti. Eli aivan turhaan korjaamo vaihtoi osia, jotka olivat ehjiä. Korjaamolla aina sanottiin, että tässä mallissa on tyyppivika x, ja osa y pitää vaihtaa.
Tottakai korjaamot esittää kalliita korjauksia, kun niistä sitä rahaa saadaan. Samalla sitten kuulostetaan niin pätevältä kun tehdään vaikeita/työläitä remppoja. Jokainen toki korjauttaa autonsa kuinka parhaaksi näkee, mutta itse aloitan niistä halvoista & helpoista korjauksista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostJuu kyllä tosiaan tulee vikakoodia jos piuhakontakti on huono. Mutta ei pelkkä imuvuoto sammuta autoa ajosta?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOriginally posted by PerlenbacherJuu kyllä tosiaan tulee vikakoodia jos piuhakontakti on huono. Mutta ei pelkkä imuvuoto sammuta autoa ajosta?
Miksi eri avaimen käyttö poistaisi imuvuoto-ongelmat? Toisen avaimen avaimenperä kiinni konetilassa jossain imukanavassa, ja aiheutaa imuvuotoja?
Jään mielenkiinnolla odottamaan yksityiskohtaista vastinettasi...Last edited by Havis; 10-08-2013, 07:34."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostImuvuoto ei kai sentään sytyttele merkkivaloja, ainakaan luistonestoa?
Originally posted by Havis View PostMiksi eri avaimen käyttö poistaisi imuvuoto-ongelmat? Toisen avaimen avaimenperä kiinni konetilassa jossain imukanavassa, ja aiheutaa imuvuotoja?
Jään mielenkiinnolla odottamaan yksityiskohtaista vastinettasi...
Vai olisiko kyse plasebosta?
Yksi imuvuotohan sieltä jo löydettiin, korjattiin ja tilannehan parani, mutta väitän että kun löydettiin yksi, kuviteltiin ongelman olevan siinä. Näistä saa kuitenkin aina korjata näollä kilsoilla/ iässä kerralla 2-5 imuvuotokohtaa, mikäli sitä ei vielä ole tehty.
Myös nokan anturit ovat näissä tietämissä joka tapauksessa vaihtokunnossa ja niiden ongelmat ovat nimenomaan lämpötilariippuvaisia.
Tosin, saahan sitä nyt "tietämätöntä" kysyjää kyykyttää jollain johtosarjoilla ja tuhansien eurojen boksiremonteilla, kun kuitenkin ne anturit ja vuodot pitää tsekata loppuun asti ihan ensin(kuitenkin juuri näistä vioista on kyse 99:stä tapauksesta sadasta näissä koneissa).
Eli ymmärrän hyvin että on varmasti kivaa maalailla täällä netissä kauhukuvia ja kokea tykönään alitajuista perverssiä vahingoniloa, mutta jotain rajaa sentään?Last edited by Hemi; 10-08-2013, 12:59.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKerroppa sinä minulle mikä tämän oikeasti aiheuttaa...ja ilman vikakoodeja,,,"puolivaloilla toimiva ajonestoko"?
Vai olisiko kyse plasebosta?
Yksi imuvuotohan sieltä jo löydettiin, korjattiin ja tilannehan parani, mutta väitän että kun löydettiin yksi, kuviteltiin ongelman olevan siinä. Näistä saa kuitenkin aina korjata näollä kilsoilla/ iässä kerralla 2-5 imuvuotokohtaa, mikäli sitä ei vielä ole tehty.
Myös nokan anturit ovat näissä tietämissä joka tapauksessa vaihtokunnossa ja niiden ongelmat ovat nimenomaan lämpötilariippuvaisia.
Tosin, saahan sitä nyt "tietämätöntä" kysyjää kyykyttää jollain johtosarjoilla ja tuhansien eurojen boksiremonteilla, kun kuitenkin ne anturit ja vuodot pitää tsekata loppuun asti ihan ensin(kuitenkin juuri näistä vioista on kyse 99:stä tapauksesta sadasta näissä koneissa).
Eli ymmärrän hyvin että on varmasti kivaa maalailla täällä netissä kauhukuvia ja kokea tykönään alitajuista perverssiä vahingoniloa, mutta jotain rajaa sentään?
Ei kai pääasia ole se kuka on oikeassa, vaan se että kaveri saa autonsa ajokuntoon ja pääsee kiiinni siihen mitä tarkoittaa BMW - Ajamisen Iloa. Sekä se, että tiettyyn vikakuvaukseen saadaan oikeasti korjaavat ohjeet.
Jos yksi avain osoittautuu vialliseksi, sen käytön voi lopettaa, ja saa kai tuohon uudenkin lisäavaimen tarvittaessa. Tulee kai halvemmaksi kuin sen höpö-höpö-johtosarjan uusiminen. Ei liene aivan ennenkuulumatonta että avain vioittuu, luulisin.
Tilannehan on vielä avoin, aika näyttää oikean ratkaisun.Last edited by Havis; 10-08-2013, 14:26."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEi kai minulla ole tässä mitään toteennäyttövelvollisuutta? Katsellaan mitä jannnu78:n pidempiaikanen koekäyttö huoltoavaimella tuo ilmi ja jatketaan tinkaamista sen jälkeen
Jos yksi avain osoittautuu vialliseksi, sen käytön voi lopettaa, ja saa kai tuohon uudenkin lisäavaimen jos lisäavaimia haluaa. Tulee kai halvemmaksi kuin sen höpö-höpö-johtosarjan uusiminen. Ei kai ole aivan ennenkuulumatonta että avain vioittuu, luulisin.
Seurataan tilannetta.
Ymmärrän toki virtalukonpohjan viat, mutta nyt siis "ajonestohenki" ilmeisesti aiheuttaa kummittelua..ko?
Miten siellä avaimen sisällä asuva "henki" tämän kaiken tekee?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOn se aika ennen kuulumatonta että avain vioittuisi niin että se sytyttelee ajossa vikavaloja ja samuttelee autoa nimenomaan pikkukierroksilla...antaa imuvuotoon viittaavia vikakoodeja...jne.
Ymmärrän toki virtalukonpohjan viat, mutta nyt siis "ajonestohenki" ilmeisesti aiheuttaa kummittelua..ko?
Miten siellä avaimen sisällä asuva "henki" tämän kaiken tekee?Last edited by Havis; 10-08-2013, 14:33."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostKoita nyt vaan malttaa seurata tilannetta, sinä senkin höpönassu äläkä turhaan taas höyryä Kärsivällisyys(kään) ei taida olla parhaita puoliasi
Se että nyt lähdetään hypettämään jotakin johtosarjaa tai eml-boxeja, joihin vikakuvaus ei mitenkään sovi ja joka on ultraharvinaista näissä 9/98-uudemmissa, ei ole oikein relevanttia.
Voihan se salama osua nuppineulan kärkeen tässäkin, mutta eiköhän näissä vianetsinnöissä nyt kuitenkin kannata lähteä sieltä päästä missä se ylivoimaisesti todennäköisin vika kuitenkin ole.
Varsinkin kun kaikki oireet edelleen sopivat löytämättömään imuvuotoon plus nokan anturivikaan...sekä ajetut kilsat ja ikä ovat tismalleen niitä missä nämä molemmat viat ensi kertaa näihin kaikkiin M52TU/M54 koneisiin tulee?
...nimimerkillä kymmeniä tällaisia "johto+boxi+vanosvikaisia" korjanneena, vain sen imuvuodon paikallistamalla.
Comment
-
-
kiitos teille kaikille vinkeistä ja ohjeista mistä kannattaa lähteä liikkeelle ja huomaa että tällä foorumillla on hyvä henki ja BMW miestä koitetaan auttaa loppuun asti ,tänään ei mitään uutta auringon alla , mutta tosiaan vika ei ole tänäänkään ollut päällä
omilla vanhemmilla on samanlainen bmw mutta 2001 vuosikertaa , ja kun tästä ollut hyviä kokemuksia heillä noin 7 vuotta niin pitihän se pojankin päästä nauttimaan legendaarisen E39 kyydistä
puhelin faijan kanssa että mitenkä bemari pelannut niin yllätys yllätys samanlainen oire autossa tullut hiljan kun minulla , olivat ihan ihmeissään että mikä helvetti sitä vaivaa , toki omasta auton oireesta en ole kertonut koska auto hiljan homattu mutta tosiaan kyllä se taitaa olla näiden vehkeiden tyyppivika ,porukoiden 2001 mallilla ajattuna 159000tkm
ovat keskisuomesta niin pitääpä seurata mitä siellä pajalla sanotaan kun vievät sen sinne , oli jutellu jo paikallisen heebon kanssa kuka niiden autoa huoltanu niin lähti tälle ilmamäärä massa mittari linjalle että vaihtaa sen ekana
mutta pitääpä kommentoida tänne lisää kun saa arkitestissä kunnolla kilsoja alle ja alkuviikosta piuhan päähän jokatapauksessa
palaan ceissiin kun uutta kerrottavaa on asian tiimoilta mikä oli vikana ja otan tosiaan muutamien ihmisten kommentit ennen kun mitään isoa remppaa ruetaan suunnittelemaan .
k
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVarsinkin kun kaikki oireet edelleen sopivat löytämättömään imuvuotoon plus nokan anturivikaan...sekä ajetut kilsat ja ikä ovat tismalleen niitä missä nämä molemmat viat ensi kertaa näihin kaikkiin M52TU/M54 koneisiin tulee?
...nimimerkillä kymmeniä tällaisia "johto+boxi+vanosvikaisia" korjanneena, vain sen imuvuodon paikallistamalla.
Lista voisi olla järjestetty tärkeysjärjestyksessä eli mikä vaikuttaa eniten imuvuodon määrään tai niin, että näiden lukuisten huoltojen yhteydessä mitä osia olet vaihtanut eniten.
Uskoisin, että tälläinen palvelisi todella monia foorumilaisia sekä mahdollisesti ihan huoltoliikkeitäkin. Ja myös tämän topicin aloittajaa.
Eli periaatteessa mitä haen takaa on tarkka lista osista. Tämähän on nykyään helppoa, kun on olemassa esim. bmwfans.info sivusto, jossa hienot kuvat ja osanumerot.
Kiitos ja anteeksi, jos tämä kuulostaa oudolta
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Postovat keskisuomesta niin pitääpä seurata mitä siellä pajalla sanotaan kun vievät sen sinne , oli jutellu jo paikallisen heebon kanssa kuka niiden autoa huoltanu niin lähti tälle ilmamäärä massa mittari linjalle että vaihtaa sen ekana
Tässä voi jo sanoa että 100% varmuudella vika ei ole massamittarissa(ei ole ikinä M52TU/M54 moottoreissa).
Käske nyt äkkiä vanhempiesi olla pelaamatta tämä täysin turha menoeräkortti, koska vika ei siinä ole.
Kaikki ne vikakoodit mitkä imuvuodosta tulee, biittaa massamittariin, mutta ne ovat vain ja ainoastaan imuvuodosn seurausta, ei missään tapauksessa itse syy.
Syy löytyy aivan varmasti imuvuodosta tässäkin ja se tullaan löytämään vasta kun nämä "remonttireiskat" ovat vaihtaneet ENSIN 2K€:llä osia täysin turhaan(vika euron letkussa tai 30sentin tulppakorkissa).
Comment
-
-
Kumma juttu kun minulla on ollut tuo haitariputken ohuempi haara halki, päätytulppa halki ja myös imusarjan päällä oleva letku halki eikä autossa ollut käyntihäiriöitä. Ainoastaan kulutus on laskenut kun ne on korjannut. Ilmeisesti pitää olla aika massiivinen imuvuoto ennen kuin se näkyy moottorin käynnissä? Vai onko se tuurista kiinni miten tuo vaikuttaa?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKumma juttu kun minulla on ollut tuo haitariputken ohuempi haara halki, päätytulppa halki ja myös imusarjan päällä oleva letku halki eikä autossa ollut käyntihäiriöitä. Ainoastaan kulutus on laskenut kun ne on korjannut. Ilmeisesti pitää olla aika massiivinen imuvuoto ennen kuin se näkyy moottorin käynnissä? Vai onko se tuurista kiinni miten tuo vaikuttaa?
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostHei Foorumilaiset tässä yksi uusi uusi onnellinen/onneton Bmw omistaja avautuu omasta ongelmastaan .
kaasuläppäkotelo olis tukossa ja imuputkessa reikä , voiko tämä kaikki aiheuttaa näin paljon ongelmia , ja mikä taas tekee sen että auto toimii moiteettomasti niemenomaan moottoritie nopeuksissa .
mahtavaa tämä bmw:n omistaminen
Enkä toistuvasta viasta joka korjaantuu korjaamatta.
Muovi ja kumilaadut haurastuu iän myötä, niihin tulee halkeamia ennemmin tai myöhemmin.
Jokainen ilmavuoto aiheuttaa häiriöitä, osaa niistä auton moottorinohjaus pystyy johonkin rajaan saakka kompensoimaan arvojaan muuttamalla, lopulta menee yli ja häiriöt näkyvät tiheämmin. Jonkun letkun halkeama voi olla paikassa jossa letku painaa vuodon kiinni ja vain satunnaisesti vetäisee ilmaa.
Huohotinjärjestelmän letkut voi haurastua ja joko vuotaa tai pehmetä ja mennä miltei umpeen. Järjestelmään voi liittyä myös alipainekalvoja jotka karstautuu jumiin tai on puhki.
Jos ei näitä kaikkia käy aikuisten oikeasti läpi niin häiriöt jatkuu vaikka yhden vaihtaisikin.
Ilmavuodot tekee pätkimistä varsinkin pienillä kierroksilla.
Auton mittariston vikavalot kuuluu sammua kun auton käynnistää uudelleen, ne kuitenkin syttyy taas kun auto havaitsee vian. Testerillä luettavat vikakoodit jää muistiin ja on luettavissa kunnes testerillä ne nollaa.
Kun testerillä on nollannut vikakoodit ja auto ilmoittaa uudelleen oireista voi uudella testeriluvulla todeta mikä vikakoodi tuli uudestaan.
Vikakoodi ei kerro mikä osa on rikki, se kertoo minkä osan toimintaan vika on vaikuttanut, esimerkiksi ilmaletkuihin ei ole ympatty sensoreita vaan ilmamäärämittäri on yksi paikka joka osaa antaa koodia ettei ole pystynyt toimimaan oikein. Ei se ymmärrä oliko vuoto letkussa vai ilmamäärämittarin kotelossa vai missä.
Jos taas kaasunasennosta tulee vikakoodia on mahdollisia vikakohteita koko siihen liittyvä ketju, katkennut piuha, pätkivä liitin, itse tunnistin jne.
Se että jossakin korjaamossa on osattu tunnistaa joskus joku vika ei todista sitä, että korjaamon toinen korjaaja löytäisi todellista vikaa, usein ne arpoo turhaan juuri noita osia uusiksi joka vain tunnistaa vian olemassaolon. Toinen korjaaja enemmän kuin toinen.
Sitten asiantuntevasti kerrotaan asiakkaalle ison laskun kanssa, että testeri kertoi tämän ja tämän olevan rikki vaikka niillä ei ole hajuakaan mikä lopulta korjasi vian. Tai korjasiko.
Toisaalta joidenkin vikojen etsiminen vie paljon aikaa ja osia pitää irrotella että voi todeta jonkin ehjäksi tai jo kulahtaneeksi, joskus viallinen osa on "ensimmäisen kolmen osan" joukossa, joskus vasta se pohjimmainen 10h etsimisen jälkeen. Ellei sittenkään löytynyt tutkimista pitää jatkaa. Jokainen tunti maksaa. Ellet tutki itse. Kaikki viat kuitenkin voi korjata.
Myös nokka-akseleiden ja kampiakselin asentotunnistimet hajoavat joskus, ei ole hukkaan heitettyä rahaa uusia ne alkuperäiosilla vaikka vika niissä olisi lopulta ollutkaan. Lähivuosina niissä olisi kuitenkin vika odotettavissa tuossa iässä, ennakoiva huolto säästää yllättäviltä ongelmilta.
Kokonaisen piuhasarjan vaihtoon voi olla lähinnä 2 syytä,
- joku yhteys pätkii satunnaisesti ja korjaamot ei lähde selvittämään onko syy yksittäisessä poikkimurjotussa johdossa vai liittimen pinnissä => vaihtavat koko piuhanipun
- valmistajalta on voinut tulla sarja huonoja liittimiä joiden kosketus saattaa ajan myötä alkaa pätkiä tai pinnien lukitus ei pidä ja pinnit eivät painu pohjaan yms. jolloin tärähdys tai lämpötilavaihtelut pätkäisevät kontaktia. => yhden liittimen vaihto ei korjaa asiaa vaan useammassa ongelmamahdollisuus joten vaihdetaan uudella tavalla tehty piuhasarja.Last edited by JD; 12-08-2013, 11:59.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Comment