Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D -00 ongelmia??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by |parsakaali| View Post
    Millä mittaat ahtopaineet? Alkuperäinen map-anturi ymmärtää vain 2450mbar asti eli 1,45bar asti ahtopainetta, minkä myös inpa näyttää korkeintaan. Uusiahdin voi olla hyvinkin väärin säädetyllä vnt-tangolla (halvat erityisesti), jolloin ahtopaineet heittelee ja nousee yli rajatun -> menee vikatilaan. Lastuttamattoman ahtopaine on n.1,1-1,2 oli 183 hv tai 192 hv. Näiden ero on hyvin vähäinen ja sillä ei ole tässä tapauksessa merkitystä. Mikäli paine nousee kierrosten mukana yli 1,2bar:in, tällöin ei säätö toimi oikein. Joko on ohjauksessa on vika tai alipainekellon tanko on väärän mittainen. Yksi kierros vaikuttaa jo paljon.
    Juurikin näin. Tämä mahdollinen ongelma ei kuitenkaan selitä tuota sammumista täydestä laukasta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Suuttimien paluuvuodot testiin. Nuo testit kannattaa suorittaa myös 1500kierroksella. Oma auto teki juurikin samanlaista sammumista kun suutin ei enää pitänyt kovemmilla kierroksilla.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • BMWfreak
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 391
        • hyvinkää

        #18
        Tuo suutinjumppa mua vähän hirvittääkin kun se on heti tonni seljällään kun niitten kanssa alkaa leikkiä... ongelmia tosissaan on päällekkäin muutama, nyt tosin kokeilin anspan neuvosta ajaa ilman maffia eli johto irti ja jotenkin kulku oli tasaisempaa ja laatikko ei kierrätellyt enää korkealle vaan vaihteli rauhallisestk ja nätisti alhaalla niinkun pitääkin... vedotkin ehkä vähän parani... sieltä nyt yks vika ehkä selvinnee, tuo turbo toki on race addictsilta ostettu garrett ilman garretin tekstiä, pitäis muutoin olla samaa laatua kuin garrett mutta ilman nimen tuomaa lisähintaa... mietinkin ennen asennusta että on ne ainakin sen tangon säädön sinetöineet vihreellä maalilla mutterin ja jengan juureen mutta se että onko se säädöissään jäi mullekkin vähän kysymysmerkiksi...

        Tosin ilman maffin johtoakin tuo dde valo palaa startatessa mutta sammuilee ajossa summittaisesti ja auto kuolee edelleenkin siihen eikä vedä yli 60kmh eikä kierrä yli 2500... ja kun valo taas syttyy niin vetää taas paremmin ja ahtaa enemmän... eli ainakaan maf ei ole ainoa syy tuohon dde valoon ja sen syttymiseen... voi toki olla polttoainepumpuissakin hiipumaa jos vaikka paine laskee alle 3 barin niin silloin pitäis herjata ja jos rail paine putoaa niin kone sammuu...
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

        ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

        Comment

        • BMWfreak
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 391
          • hyvinkää

          #19
          Ja ahtopainetta seurailen ihan ahtopainemittarista jonka hienosti tein itse ja säästin ja tinasin mittarille oman lähdön ahtoputkeen... en viittiny mistään mitään ryöstää juurikin ettei mitkään paineet mene sekaisin taikka ristiin... siksi tein oman lähdön ahtoputkeen ja ostin mittarin kun epäilin ensin vnt siipien jumittavan...
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

          ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 996

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Juurikin näin. Tämä mahdollinen ongelma ei kuitenkaan selitä tuota sammumista täydestä laukasta.
            Yksi asia kerrallaan

            Sammuileminen johtuu tässä moottorissa yleensä polttoaineen saannista. Raili paine tipahtaa alle sallitun ja auto sammuu. Livedatalla lähtisin tätä selvittämään, että mitä oikeastaan tapahtuu kiihdyttäessä. Tuo vikatilaan meneminen viittaa ahtopaineen tunnistukseen. Toki voi johtua vaihdelaatikostakin. Sammuilemisen vian tutkiminen on hyvin vaikeaa ilman livedatan seuraamista. Mikäli auto sammuu vain kiihdyttäessä, en usko että vika on raili anturissa, vaan auto ei vain ihan oikeasti saa polttoainetta / painetta riittävästi.


            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Suutinvika tasoittunee kun laittaa 2T öljyä tankkiin polttoaineen kaveriks, oisko jollain prosentin seoksella sopiva? Ainakin E60 530d savuttaa ketjussa oli juttua tästä...
            Tuolla siis voi helposti testata vaikuttaako paljonki auton käyntiin jne, silloin voi alkaa epäillä jo suuttimien kuntoa. Eikä se voitelu pahaa tee muillekaan osille.
            Tähän 2T-öljyynkin suhtautuisin varauksin. Monesti olen tätä kokeillut, mutta kertaakaan sillä ei ole ollut vaikutusta. Toki kannattaahan sitä kokeilla, kun ei siitä haittaakaan ole ja on se varmasti jollakin toiminut... ehkä.. Mikäli suuttimissa on mekaanista vikaa, siitä ei pääse ohi kuin korjaamalla / vaihtamalla suuttimen.

            Originally posted by BMWfreak View Post
            Ja ahtopainetta seurailen ihan ahtopainemittarista jonka hienosti tein itse ja säästin ja tinasin mittarille oman lähdön ahtoputkeen... en viittiny mistään mitään ryöstää juurikin ettei mitkään paineet mene sekaisin taikka ristiin... siksi tein oman lähdön ahtoputkeen ja ostin mittarin kun epäilin ensin vnt siipien jumittavan...
            Ei sitä voi ryöstää mistään ja ei kannata alipaineletkuja sekoittaa bensa auton moottorin alipainejärjestelmän toimintaan....



            Originally posted by BMWfreak View Post
            tuo turbo toki on race addictsilta ostettu garrett ilman garretin tekstiä, pitäis muutoin olla samaa laatua kuin garrett mutta ilman nimen tuomaa lisähintaa... mietinkin ennen asennusta että on ne ainakin sen tangon säädön sinetöineet vihreellä maalilla mutterin ja jengan juureen mutta se että onko se säädöissään jäi mullekkin vähän kysymysmerkiksi...
            Garretin aidoissa ahtimissa kyllä lukee garret selvästi. Korjatuissa / kunnostetuissa ei lue selvästi, koska ovat hiekka / lasi / sooda puhallettuja? Tai milläpä lie ikinä niitä puhdistavatkaan. Näissä säädön kohdalleen osuminen on vähän arpapeliä ja herkästi oireet ovat juuri tuollaiset.



            Mikäli tuo on se Garret niin hinta on puolet aidosta. Aito Garret maksaa n.1000-1200e riippuen tietysti ostopaikasta.



            Tuossa on hieman vertailua.
            Last edited by |parsakaali|; 11-08-2013, 11:27.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2285
              • Joensuu/Syvyys

              #21
              Ei nyt tullut ihan kaikkia postauksia luettua. Ei se ahtopaineiden vajaus saa autoa sammumaan. Vuotava suutin, alhainen railpaine > kp-pumppu tai siirtopumppu tai ihan pelkkä imuvastus pa-imupuolella ovat yleisimpiä vikoja

              Edit: voishan sen rail-paine anturin skoopilla vilkasta että on kunnossa
              Last edited by Slazha; 11-08-2013, 11:21.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #22
                [QUOTE=BMWfreak;3110465]Tuo suutinjumppa mua vähän hirvittääkin kun se on heti tonni seljällään kun niitten kanssa alkaa leikkiä...[QUOTE]

                Suotta pelkäät ao. operaatiota. On noita common rail suuttimia "muutama" kpl tullut korjattua. Halvemmallakin kuin 1K€ selviää pelkästä suuttimen huollosta. Toki JOS ovat pikeentyneet kanteen TOSI lujasti kiinni niin tokihan se irroitus silloin maksaa.
                Kuten Clavurion jo aiemmin kirjoitti tutkikaa ne suuttimet.
                Korjaus tarvetta suuttimissa ??
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • BMWfreak
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 391
                  • hyvinkää

                  #23
                  mihinkähän hintaan sen sais sen suutinhuollon, jos ite naputtelis irti nuo suuttimet..?

                  ja tosinkin on tiedossa tuon kopioturbon laatu, ja se onkin varmasti aika karua, tarkoitus oli vähän että mikäli fin-turbolla tai muualla ei maksais ihan maltaita huollattaa tuota vanhaa omaa garrettia niin huollattais sen ja viskais takaisin paikalleen ja ajelis tuolla kopiogarretilla vain sen aikaa...

                  laatikossa en osko vikaa olevan, silloin kun moottori pelaa hyvin, myös laatikko vaihtaa nätisti ja hyvin, ei nyi eikä pyri vapaalla eteenpäin. äänetönkin tuo laatikko on... se jollainviisii riippuu ihan vedoista/paineista että miten kone koittaa laatikkoa pyörittää että miten laatikko siihen reagoi, ja mitä vaihdetta se koittaa perämurikalle tarjota, eilen illalla kun maffin johto irti ajelin niin laatikonkin elämä muuttui paljon rauhallisemmaksi, ja alkoi vaihtaa taasen nätisti pienillä kierroksilla eikä kertaakaan enää kierrätellyt 3000rpm ennenkuin vaihtaa isommalle...

                  tosin tuo dde-valo edelleen kiusaa, eli omilla anturiarvoilla kone ei toimi eikä kulje, ja heti kun dde valo alkaa taas palaa ja mennään "korjausarvoilla" niin sitten voi ajaa "suht" normaalisti...oliskos kellään pk-seudulla mahista ottaa livedataa, tai miten AAPO siellä syvyyksissä, oiskos sulla mahiksia kun oon juurikin joensuun nurkilla käymässä ja huomenna lähössä espoon suunnille takas, niin jos ois sulla kone niin vois jo tänään vilkasta...
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39

                  ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2285
                    • Joensuu/Syvyys

                    #24
                    Originally posted by BMWfreak View Post
                    mihinkähän hintaan sen sais sen suutinhuollon, jos ite naputtelis irti nuo suuttimet..?
                    Muistelen että joen dieselissä oli 250-300?€ per suutin korjaus

                    tai miten AAPO siellä syvyyksissä, oiskos sulla mahiksia kun oon juurikin joensuun nurkilla käymässä ja huomenna lähössä espoon suunnille takas, niin jos ois sulla kone niin vois jo tänään vilkasta...
                    Soiteltu
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 996

                      #25
                      Originally posted by BMWfreak View Post
                      ja tosinkin on tiedossa tuon kopioturbon laatu, ja se onkin varmasti aika karua, tarkoitus oli vähän että mikäli fin-turbolla tai muualla ei maksais ihan maltaita huollattaa tuota vanhaa omaa garrettia niin huollattais sen ja viskais takaisin paikalleen ja ajelis tuolla kopiogarretilla vain sen aikaa...

                      .
                      Garrett VNT-ahtimien korjaus on kielletty valmistajan vaatimuksen mukaan.

                      Niitä ei yksinkertaisesti huolleta ja alkuperäisiä varaosia niihin ei ole saatavana.

                      Suuttimissa testaa ensin vuotavatko paluupuolelle. Voit tämän tehdä ihan kotonakin. Kuusipeltipurkkia, kirkasta letkua ja auto käyntiin. Tosin tähän tarvitset kaverin, ettei jokapaikka ole polttoaineessa.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #26
                        Originally posted by BMWfreak View Post
                        mihinkähän hintaan sen sais sen suutinhuollon, jos ite naputtelis irti nuo suuttimet..?

                        ...
                        100€ / kpl
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          #27
                          ohivuototesti

                          Originally posted by |parsakaali| View Post
                          Voit tämän tehdä ihan kotonakin. Kuusipeltipurkkia, kirkasta letkua ja auto käyntiin. Tosin tähän tarvitset kaverin, ettei jokapaikka ole polttoaineessa.
                          tai sitten ohivuototesti näin = c/o Clavurion / e46touring
                          Last edited by e46touring; 21-03-2014, 15:12.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #28
                            BMWfreak nimimerkki sai kasvot ku haasteeltiin tykkimäellä tänään.

                            Nyt ku tässä pähkäiltiin, niin varmaan vnt ohjaus jumittaa, ku välillä ei nosta ahtoja ja välillä taas ahtaa liikaa. Ahtimen päässä ohjausvika ei ole, vaan "auton" päässä. Sikälimikäli siellä on vikaa. Kova savutus, ahtojen nousemattomuus jne ainakin mun mielestä viittaisi siihen? Ja kun kahta eri ahdinta kokeiltu ja Garretinkin siivet olivat herkät... Tai voisko johtua vaan sitte Maffista, ja ohjaus menee sen takia vituiksi..?

                            Sammuminen varmasti johtunee jostain polttoaineen saannin viasta. Oisko se se tankin pumppu, kun polttoainemäärä tankissa vaikuttaa? Ja jos antaa vikakoodia presupply pressure sensor (tms?), niin eikös se viittaa joko anturi- tai johtovikaan polttoaineen esipaineen anturissa? Jos antais jotain presupply pressure low, olis vikaa paineessa? Toki viallinen anturikin olis mahdollinen? Tai sit se kuskin penkin alla oleva pumppukin...
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎