Originally posted by |parsakaali|
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D -00 ongelmia??
Collapse
X
-
Suuttimien paluuvuodot testiin. Nuo testit kannattaa suorittaa myös 1500kierroksella. Oma auto teki juurikin samanlaista sammumista kun suutin ei enää pitänyt kovemmilla kierroksilla.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Tuo suutinjumppa mua vähän hirvittääkin kun se on heti tonni seljällään kun niitten kanssa alkaa leikkiä... ongelmia tosissaan on päällekkäin muutama, nyt tosin kokeilin anspan neuvosta ajaa ilman maffia eli johto irti ja jotenkin kulku oli tasaisempaa ja laatikko ei kierrätellyt enää korkealle vaan vaihteli rauhallisestk ja nätisti alhaalla niinkun pitääkin... vedotkin ehkä vähän parani... sieltä nyt yks vika ehkä selvinnee, tuo turbo toki on race addictsilta ostettu garrett ilman garretin tekstiä, pitäis muutoin olla samaa laatua kuin garrett mutta ilman nimen tuomaa lisähintaa... mietinkin ennen asennusta että on ne ainakin sen tangon säädön sinetöineet vihreellä maalilla mutterin ja jengan juureen mutta se että onko se säädöissään jäi mullekkin vähän kysymysmerkiksi...
Tosin ilman maffin johtoakin tuo dde valo palaa startatessa mutta sammuilee ajossa summittaisesti ja auto kuolee edelleenkin siihen eikä vedä yli 60kmh eikä kierrä yli 2500... ja kun valo taas syttyy niin vetää taas paremmin ja ahtaa enemmän... eli ainakaan maf ei ole ainoa syy tuohon dde valoon ja sen syttymiseen... voi toki olla polttoainepumpuissakin hiipumaa jos vaikka paine laskee alle 3 barin niin silloin pitäis herjata ja jos rail paine putoaa niin kone sammuu...Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39
ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...
Comment
-
-
Ja ahtopainetta seurailen ihan ahtopainemittarista jonka hienosti tein itse ja säästin ja tinasin mittarille oman lähdön ahtoputkeen... en viittiny mistään mitään ryöstää juurikin ettei mitkään paineet mene sekaisin taikka ristiin... siksi tein oman lähdön ahtoputkeen ja ostin mittarin kun epäilin ensin vnt siipien jumittavan...Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39
ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJuurikin näin. Tämä mahdollinen ongelma ei kuitenkaan selitä tuota sammumista täydestä laukasta.
Sammuileminen johtuu tässä moottorissa yleensä polttoaineen saannista. Raili paine tipahtaa alle sallitun ja auto sammuu. Livedatalla lähtisin tätä selvittämään, että mitä oikeastaan tapahtuu kiihdyttäessä. Tuo vikatilaan meneminen viittaa ahtopaineen tunnistukseen. Toki voi johtua vaihdelaatikostakin. Sammuilemisen vian tutkiminen on hyvin vaikeaa ilman livedatan seuraamista. Mikäli auto sammuu vain kiihdyttäessä, en usko että vika on raili anturissa, vaan auto ei vain ihan oikeasti saa polttoainetta / painetta riittävästi.
Originally posted by Bmw Dreamer View PostSuutinvika tasoittunee kun laittaa 2T öljyä tankkiin polttoaineen kaveriks, oisko jollain prosentin seoksella sopiva? Ainakin E60 530d savuttaa ketjussa oli juttua tästä...
Tuolla siis voi helposti testata vaikuttaako paljonki auton käyntiin jne, silloin voi alkaa epäillä jo suuttimien kuntoa. Eikä se voitelu pahaa tee muillekaan osille.
Originally posted by BMWfreak View PostJa ahtopainetta seurailen ihan ahtopainemittarista jonka hienosti tein itse ja säästin ja tinasin mittarille oman lähdön ahtoputkeen... en viittiny mistään mitään ryöstää juurikin ettei mitkään paineet mene sekaisin taikka ristiin... siksi tein oman lähdön ahtoputkeen ja ostin mittarin kun epäilin ensin vnt siipien jumittavan...
Originally posted by BMWfreak View Posttuo turbo toki on race addictsilta ostettu garrett ilman garretin tekstiä, pitäis muutoin olla samaa laatua kuin garrett mutta ilman nimen tuomaa lisähintaa... mietinkin ennen asennusta että on ne ainakin sen tangon säädön sinetöineet vihreellä maalilla mutterin ja jengan juureen mutta se että onko se säädöissään jäi mullekkin vähän kysymysmerkiksi...
Mikäli tuo on se Garret niin hinta on puolet aidosta. Aito Garret maksaa n.1000-1200e riippuen tietysti ostopaikasta.
Tuossa on hieman vertailua.Last edited by |parsakaali|; 11-08-2013, 11:27.
Comment
-
-
Ei nyt tullut ihan kaikkia postauksia luettua. Ei se ahtopaineiden vajaus saa autoa sammumaan. Vuotava suutin, alhainen railpaine > kp-pumppu tai siirtopumppu tai ihan pelkkä imuvastus pa-imupuolella ovat yleisimpiä vikoja
Edit: voishan sen rail-paine anturin skoopilla vilkasta että on kunnossaLast edited by Slazha; 11-08-2013, 11:21.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
[QUOTE=BMWfreak;3110465]Tuo suutinjumppa mua vähän hirvittääkin kun se on heti tonni seljällään kun niitten kanssa alkaa leikkiä...[QUOTE]
Suotta pelkäät ao. operaatiota. On noita common rail suuttimia "muutama" kpl tullut korjattua. Halvemmallakin kuin 1K€ selviää pelkästä suuttimen huollosta. Toki JOS ovat pikeentyneet kanteen TOSI lujasti kiinni niin tokihan se irroitus silloin maksaa.
Kuten Clavurion jo aiemmin kirjoitti tutkikaa ne suuttimet.
Korjaus tarvetta suuttimissa ??__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
mihinkähän hintaan sen sais sen suutinhuollon, jos ite naputtelis irti nuo suuttimet..?
ja tosinkin on tiedossa tuon kopioturbon laatu, ja se onkin varmasti aika karua, tarkoitus oli vähän että mikäli fin-turbolla tai muualla ei maksais ihan maltaita huollattaa tuota vanhaa omaa garrettia niin huollattais sen ja viskais takaisin paikalleen ja ajelis tuolla kopiogarretilla vain sen aikaa...
laatikossa en osko vikaa olevan, silloin kun moottori pelaa hyvin, myös laatikko vaihtaa nätisti ja hyvin, ei nyi eikä pyri vapaalla eteenpäin. äänetönkin tuo laatikko on... se jollainviisii riippuu ihan vedoista/paineista että miten kone koittaa laatikkoa pyörittää että miten laatikko siihen reagoi, ja mitä vaihdetta se koittaa perämurikalle tarjota, eilen illalla kun maffin johto irti ajelin niin laatikonkin elämä muuttui paljon rauhallisemmaksi, ja alkoi vaihtaa taasen nätisti pienillä kierroksilla eikä kertaakaan enää kierrätellyt 3000rpm ennenkuin vaihtaa isommalle...
tosin tuo dde-valo edelleen kiusaa, eli omilla anturiarvoilla kone ei toimi eikä kulje, ja heti kun dde valo alkaa taas palaa ja mennään "korjausarvoilla" niin sitten voi ajaa "suht" normaalisti...oliskos kellään pk-seudulla mahista ottaa livedataa, tai miten AAPO siellä syvyyksissä, oiskos sulla mahiksia kun oon juurikin joensuun nurkilla käymässä ja huomenna lähössä espoon suunnille takas, niin jos ois sulla kone niin vois jo tänään vilkasta...Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Nykyään mennään 530DA -03 Touring orig m sport individual E39
ex: 2kpl 316 e21, 320 e21, jokunen 316 kaasari e30+2kpl 1.6 ruiskukoneellisia, 3kpl e30 320 ja yksi 325i e30. 518 kaasari e28 ja 520 e28. 520 e34 m20padalla, sekä yksi kappale e34 524TD. e36 "ruotsintuonti" 325i coupe nahoilla ja ilmastoinnilla sekä uusimpana exänä jälleen e36 325i coupe M-korisarjalla, Brock-B1 vanteilla jnejne "lowbudget-tuning" pirssi...
Comment
-
-
Originally posted by BMWfreak View Postmihinkähän hintaan sen sais sen suutinhuollon, jos ite naputtelis irti nuo suuttimet..?
tai miten AAPO siellä syvyyksissä, oiskos sulla mahiksia kun oon juurikin joensuun nurkilla käymässä ja huomenna lähössä espoon suunnille takas, niin jos ois sulla kone niin vois jo tänään vilkasta...Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by BMWfreak View Postja tosinkin on tiedossa tuon kopioturbon laatu, ja se onkin varmasti aika karua, tarkoitus oli vähän että mikäli fin-turbolla tai muualla ei maksais ihan maltaita huollattaa tuota vanhaa omaa garrettia niin huollattais sen ja viskais takaisin paikalleen ja ajelis tuolla kopiogarretilla vain sen aikaa...
.
Niitä ei yksinkertaisesti huolleta ja alkuperäisiä varaosia niihin ei ole saatavana.
Suuttimissa testaa ensin vuotavatko paluupuolelle. Voit tämän tehdä ihan kotonakin. Kuusipeltipurkkia, kirkasta letkua ja auto käyntiin. Tosin tähän tarvitset kaverin, ettei jokapaikka ole polttoaineessa.
Comment
-
-
ohivuototesti
Originally posted by |parsakaali| View PostVoit tämän tehdä ihan kotonakin. Kuusipeltipurkkia, kirkasta letkua ja auto käyntiin. Tosin tähän tarvitset kaverin, ettei jokapaikka ole polttoaineessa.Last edited by e46touring; 21-03-2014, 15:12.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
BMWfreak nimimerkki sai kasvot ku haasteeltiin tykkimäellä tänään.
Nyt ku tässä pähkäiltiin, niin varmaan vnt ohjaus jumittaa, ku välillä ei nosta ahtoja ja välillä taas ahtaa liikaa. Ahtimen päässä ohjausvika ei ole, vaan "auton" päässä. Sikälimikäli siellä on vikaa. Kova savutus, ahtojen nousemattomuus jne ainakin mun mielestä viittaisi siihen? Ja kun kahta eri ahdinta kokeiltu ja Garretinkin siivet olivat herkät... Tai voisko johtua vaan sitte Maffista, ja ohjaus menee sen takia vituiksi..?
Sammuminen varmasti johtunee jostain polttoaineen saannin viasta. Oisko se se tankin pumppu, kun polttoainemäärä tankissa vaikuttaa? Ja jos antaa vikakoodia presupply pressure sensor (tms?), niin eikös se viittaa joko anturi- tai johtovikaan polttoaineen esipaineen anturissa? Jos antais jotain presupply pressure low, olis vikaa paineessa? Toki viallinen anturikin olis mahdollinen? Tai sit se kuskin penkin alla oleva pumppukin...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment