Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 rakas ongelmakasani <3 UUSI VIKA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikoLL
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 105
    • Tornio

    E39 rakas ongelmakasani <3 UUSI VIKA

    BMW 525Tds vm97

    Noniin, viime perjantaina meni diesel pumppu tankista. Tänään vaihdoin innoissani pumpun ja kiisselisuodattimen, että nyt taas "rakas" alkaa pelittämään. Mutta ei. Käyntiin sain mutta tekee seuraavia asioita.

    1. Välissä toimii normaalisti, muuten mutta kierrokset ei nouse normaalisti, vaan nousee hitaammin.

    2. Välissä tekee sillain, että puottaa kierrokset n.500 rpm eikä nosta kierroksia vaikka kuinka hyppii kaasupolkimen päällä!

    3. Kun antaa "reilummasti" kierroksia n. 2500-3500rpm ja löysää kaasun niin kierrokset putoaa ja sammuu. Kaikkihan nämä on testattu paikoillaan ja kävin huonolla menestyksellä ajamassa 100metriä mutta ei toimi niin ei.

    Mikä siis neuoksi? Tietokone antoi jonku oil sensor jutun vain virheenä, että voiko vika olla siellä mitä tohin itse epäillä?

    Sitten tuotaaaa... Suodattimenkin vaihdon yhteydessä kaadoin n.0.5l dieseliä suodattimeen (EI TULLUT AIVAN TÄYTEEN), mutta yritin ainakin kovasti ilmata järjestelmää koneenkyljestä. (Suodattimelta lähtee letku koneeseen, niin siittä nipasta, pultti jossa on reikä tai mikä lie nyt olikaan oikealta nimeltä).

    Puimurin korjauksella ei nyt kiire ole kunhan saisi sen huomiseksi kuntoon, että töihin pääsisi
  • ARDler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 146
    • Pori

    #2
    itellä on nyt vuoden kitissy tota oil level sensoria ja ei ole mulle tuommosta tehny
    E38 730i -95

    Comment

    • ARDler
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 146
      • Pori

      #3
      ja ainakin 530d 01 ilmaa ittensä kun pitää virtoja 2 asennossa minuutin, kai 525 on sama juttu ilmauksessa?
      E38 730i -95

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by ARDler View Post
        ja ainakin 530d 01 ilmaa ittensä kun pitää virtoja 2 asennossa minuutin, kai 525 on sama juttu ilmauksessa?
        tds on ihan eri kone kuin d. tds ilmaa itsensä kun vaan pyörittää pitkään startilla, ja jos se ylipäätään käy niin ilmaaminen on onnistunut. jos silti ilman kanssa on ongelmia niin jostain vetää ilmaa sekaan = vuoto.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • ARDler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 146
          • Pori

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          tds on ihan eri kone kuin d. tds ilmaa itsensä kun vaan pyörittää pitkään startilla, ja jos se ylipäätään käy niin ilmaaminen on onnistunut. jos silti ilman kanssa on ongelmia niin jostain vetää ilmaa sekaan = vuoto.
          asia pihvi
          E38 730i -95

          Comment

          • däädää
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 756
            • Tornio

            #6
            Kävikö auto normaalisti ennen kun siirtopumppu hajosi? Oliko se nyt varmasti siirtopumppu joka oli rikki? E39 taitaa kulkea ilman siirtopumppuakin kunhan enemmän kun 1/4 tavaraa tankissa..

            Tarkista ettei saa ilmaa mistään, suodattimen jalkoja näistä taittu paljon hajottaa joten kokeile vaikka ohittaa suodatin tai juottaa pumppua suoraan vaikka pullosta Jos ei ongelmaa löydy niin käänny syöttöpumpun puoleen, ei ois mitenkään yllätys jos paskana

            Comment

            • NikoLL
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 105
              • Tornio

              #7
              Originally posted by däädää View Post
              Kävikö auto normaalisti ennen kun siirtopumppu hajosi? Oliko se nyt varmasti siirtopumppu joka oli rikki? E39 taitaa kulkea ilman siirtopumppuakin kunhan enemmän kun 1/4 tavaraa tankissa..

              Tarkista ettei saa ilmaa mistään, suodattimen jalkoja näistä taittu paljon hajottaa joten kokeile vaikka ohittaa suodatin tai juottaa pumppua suoraan vaikka pullosta Jos ei ongelmaa löydy niin käänny syöttöpumpun puoleen, ei ois mitenkään yllätys jos paskana
              Tyttöystäväni ajoi autolla tapahtuma hetkellä. Sano, että normaalisti toimi, mutta kun pääsi moottoritien rampinpäälle niin ei antanut enään kierroksia. (ja on muuten rauhallinen kuski).
              Tankissa on nyt +50l tavaraa, eikä toiminut normaalisti. Potikkaa kun käytti päällä niin auto toimi normaalisti, muttakun otti pois päältä niin ei oikeen mitenkään. Eli polttoainetta ei saa tarpeeksi? tai repii ilmaa jostakin, eipä itellä tule ainakaan muuta mieleen. Mistähän voisi lähteä etsimään ongelmaa? Ja voiko suodattimelle tulevan letkun liittää suoraan tee-se-itse patentilla suodattimelta lähtevään letkuun, ettei haittaa mitenkään toimintaa?

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                #8
                Originally posted by NikoLL View Post
                Tyttöystäväni ajoi autolla tapahtuma hetkellä. Sano, että normaalisti toimi, mutta kun pääsi moottoritien rampinpäälle niin ei antanut enään kierroksia. (ja on muuten rauhallinen kuski).
                Tankissa on nyt +50l tavaraa, eikä toiminut normaalisti. Potikkaa kun käytti päällä niin auto toimi normaalisti, muttakun otti pois päältä niin ei oikeen mitenkään. Eli polttoainetta ei saa tarpeeksi? tai repii ilmaa jostakin, eipä itellä tule ainakaan muuta mieleen. Mistähän voisi lähteä etsimään ongelmaa? Ja voiko suodattimelle tulevan letkun liittää suoraan tee-se-itse patentilla suodattimelta lähtevään letkuun, ettei haittaa mitenkään toimintaa?
                Kyllähän sen voi kokeilla sillain tai sitten laitat 0,5L pulloon naftaa, otat syöttöpumpulle menevän letkun irti ja se pulloon.. Näissä kannattaa vain putsata paikat mahdollisimman hyvin, suuttimet tukkiutuvat pienistäkin roskista..

                E. Jos sulla on se potikka viritys siellä nyt niin revi helvettiin ja kokeile käykö auto normaalisti!
                Last edited by däädää; 20-08-2013, 21:54.

                Comment

                • NikoLL
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 105
                  • Tornio

                  #9
                  Originally posted by däädää View Post
                  Kyllähän sen voi kokeilla sillain tai sitten laitat 0,5L pulloon naftaa, otat syöttöpumpulle menevän letkun irti ja se pulloon.. Näissä kannattaa vain putsata paikat mahdollisimman hyvin, suuttimet tukkiutuvat pienistäkin roskista..

                  E. Jos sulla on se potikka viritys siellä nyt niin revi helvettiin ja kokeile käykö auto normaalisti!
                  Ei auttanut potikan poisto. Pitänee kokeilla huomenna tuota syöttöpumppu hommaa.
                  Ja missä se syöttöpumppu sijaitsee? kuskinpuolella takapenkin alla?

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by NikoLL View Post
                    Ei auttanut potikan poisto. Pitänee kokeilla huomenna tuota syöttöpumppu hommaa.
                    Ja missä se syöttöpumppu sijaitsee? kuskinpuolella takapenkin alla?
                    Kyllä syöttöpumppu on ihan konehuoneessa moottorissa kiinni, siitä lähtee putket sitte joka suuttimelle.

                    polttoainelinjassa olevat pumput on sitte näitä muita pumppuja.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • NikoLL
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 105
                      • Tornio

                      #11
                      Noniin, ajoin tuossa kotipaikkaan sen talliin ja hoksasin, että putkesta tullee jumalattomasti savua normaalin nähden niin arvelin että vika olisi ilmapuolella. Noh vaihdoin ilmanputsarin (Oli muuten helvetin paskanen!!) sitten arvelin, että olisko voinu mennä paskaa ilmamassaanturille ja putsasin senki sitten oikealla crcn air spraylla (ja sielläkin oli paskaa) niin ei lähde enään ollenkaan käymään. Eli voisko vika olla sitten siinä ilmanmassaanturissa?

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #12
                        Kyllähän se käynnistyä pitäis vaikkei MAFfi toimiskaan?
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Nappaa ilmamassamittarin johto irti. Auton pitää käydä ihan hyvin ilman sitäkin. Ellei käy niin vika ei ole siinä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • NikoLL
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2013
                            • 105
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Nappaa ilmamassamittarin johto irti. Auton pitää käydä ihan hyvin ilman sitäkin. Ellei käy niin vika ei ole siinä.
                            Nyt on koitettu halppis mittarilla, no eipä se sen paremmin toiminu vaan tuli vikakoodi sitten siitäkin. Tiistaina tulee uusi pierburgin niin kokeilla sillä. Eikä ollut merkitystä juurikaan oli johto paikoillaan tai ei. Ja autohan lähtee taas käyntiin, johtu varmaan vain vähäisestä akusta, ettei käyntiin lähtenyt..

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎