Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by jussi75 View Post
    Väliaikatietoja Schmiedmannin pajalta:
    - eivät saaneet autoa enää käyntiin. Vikakoodeja ei ollut, akseleiden asentoanturitkin näyttivät ilmeisesti ihan oikeita ervoja. Onko livedata sellainen jonka saa vain kun moottori on käynnissä? Jos näin on, niin eivät sellaista dataa luonnollisestikaan saaneet (en kylläkään kysynyt, olin hieman sokissa korjauksen kustannusarviosta) Veikkaus on että korkeapainepumppu sökönä. Uusi maksaisi yli 2 tonttua, asennus päälle. Ja muuta vaihtoehtoa Schmiedmann ei tarjoa. Näitä muita vaihtoehtoja joutuu nyt itse hakemaan. Tuleeko jollekin mieleen mitä voisi tehdä?
    Hieman edelleen ihmetyttää että tämä vika on mallia on-off. Kun auton sai aamulla ensimmäisen kerran käyntiin, ei yleensä koko päivänä ollut enää mitään ongelmaa. Ja välillä oli päiviä että kaikki toimi koko ajan. Nyt tosin ei käynnistynyt enää kahteen päivään. Voiko olla niin että pumppu oli vain menossa rikki ja on sitä nyt? Ja mistä tiedän onko pumpussa mekaaninen vika vai onko kyseessä vain ohjauslaitteen vika? Olisko niin että kun välillä toimii, niin viittaisi ohjauslaitteeseen eikä mekaniikkaan, joka on joko rikki tai ei, ja sähkölaite voi olla kontaktihäiriöinen?
    Onko kellään ehdotuksia jatkon suhteen? Saksan e-bayssä tarjoavat ohjauslaitteen testausta, ja mikäli on rikki, niin kunnostusta noin 200 eurolla. Mutta löytyisiköhän täältäkin pajaa joka tuohon pystyisi? Kunnostettuja pumppuja saa hintaan 700 euroa, vuoden takuulla. Tietäisi vaan että vika on oikeastikin pumpussa. Turhan takia ei viitsisi tonniakaan lohkaista...
    Taitaapi tämä olla vielä VP44 jakajapumpulla. Näin ollen voipi olla että tuo määränsäädin on särki(sähkövika). Saksasta tosiaan saa noita kunnostettuja pumppuja 700€:hen. Samoin löytyy näitä ohjainlaitteidenkin korjaajia.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Välillä 04/2000 - 07/2003 valmistetut 520d:t käyttää tuota VP44 pumppua, jonka "aivot" on kyllä aivan uskomatonta paskaa. Hajoaa käytännössä jokaisesta pumpusta nuo aivot. Onneksi noiden korjaajia on Suomessakin. Juttua löytyy paljon audi ja ooppeli foorumeilta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jussi75
        Newbiemmer
        • Aug 2013
        • 6
        • sipoo

        #18
        pumppua heikottaa...

        Hei,
        moneen paikkaan olen laittanut kysymyksen pumpun korjauksesta, ja Suomessa näyttäisi moni nostavan kädet pystyyn. Joten näyttäisi siltä että selvittelen asiaa e-bay:stä löytyvien puljujen kanssa. Kunnostettuja pumppuja hintaan 699+ lähetyskulut 20. Onhan sitä siinäkin, mutta tonnin, puolitoista edullisempi kuin uusi. Olivat siellä sitä mieltä että jos ei vikakoodeja tule, olisi kyseessä pumpun mekaaninen vika. Eli meidän auton pumppu olisi osa sitä 5% joukosta, jossa mekaaninen vika.

        Nyt vaan vielä mietin että voisikohan se kuitenkin olla että olisi vain jotain pientä epäkunnossa, esim virtalukon pohja? Kun edelleenkin askarruttaa että toimi välillä niin ilman mitään ongelmaa, mutta välillä ei sitten millään.

        Meinaan että kerran se pumpun hinta kirpasee, mutta korpeaa kyllä melko lailla jos hankii kalliin osan, asennuttaa, ja sitten ei vika korjaannukkaan.
        Ja lisäksi korjaamossa jossa auto nyt on, ei vielä ole pumpun vaihtoon tarvittavia erikoistyökaluja. Taitaa mennä vielä muutama viikko ennenkuin pääsee taas tällä autolla ajelemaan...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎