Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525iA Touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2324
    • Uusimaa

    E39 525iA Touring?

    Saattaisi olla tulossa kauppa tuollaisesta automaattilootaisesta, 2003-mallisesta E39:sta. Käyttöautoksi tulisi - jos tulisi. Millainen tuo 2,5-litrainen pannu on ko. korimallissa? Jaksaako viedä kuinka hyvin jos vertaa vaikka E36 328i:hin? Vai tuntuuko ajossa kovinkin laiskalta? Muuten varmaan taitaa olla ihan yhtä lujaa tekoa kuin muutkin M52 ja M54 -pannut? Millaiseen kulutukseen pääsee normaalissa maantieajossa?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Saattaisi olla tulossa kauppa tuollaisesta automaattilootaisesta, 2003-mallisesta E39:sta. Käyttöautoksi tulisi - jos tulisi. Millainen tuo 2,5-litrainen pannu on ko. korimallissa? Jaksaako viedä kuinka hyvin jos vertaa vaikka E36 328i:hin? Vai tuntuuko ajossa kovinkin laiskalta? Muuten varmaan taitaa olla ihan yhtä lujaa tekoa kuin muutkin M52 ja M54 -pannut? Millaiseen kulutukseen pääsee normaalissa maantieajossa?
    No onhan tuo vähän laiskanpulskea yhdistelmä E39:n :think

    Pitkää matkaa ajelee varmasti alle 8l kulutuksella vaikka ei pisaralla pisimmälle yrittäisi päästä. Sekalaisessa kyläpyörityksessä 12 alkavat kulutuslukemat eivät ole poikkeuksellisia..

    Imuvuodot ja huohottimen osat kun laittaa kuntoon niin kyllähän tuolla ajelee huoletta.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Ei kannata, liian pieni kone ja touring. Osta vähintään 530ia ja sedan.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ei kannata, liian pieni kone ja touring. Osta vähintään 530ia ja sedan.
        Eipäs kun 540i ja manuaali. Tai M5
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by _nixu_ View Post
          Eipäs kun 540i ja manuaali. Tai M5
          Ja turbosarja viel ämmäläiseen!
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Ja turbosarja viel ämmäläiseen!
            Kyllähän kaikki autot, joissa tehopainosuhde on alle 0.5hv/kg, on melko laiskoja. :think

            Vakavasti ottaen käy koeajolla ja päätä itse. Kukaan muu ei osaa sanoa miltä se auto sinusta tuntuu.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Kukaan muu ei osaa sanoa miltä se auto sinusta tuntuu.
              Minä voin sanoa, se tuntuu laiskalta. Vaihdoin 323ia touringista 528ia touringiin. Ero on huomattava 323:sen hyväksi. Tässä tapauksessa ero vielä suurempi 328 coupe vs 525...

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Minä voin sanoa, se tuntuu laiskalta. Vaihdoin 323ia touringista 528ia touringiin. Ero on huomattava 323:sen hyväksi. Tässä tapauksessa ero vielä suurempi 328 coupe vs 525...
                Jep. Jos on tottunut että autossa on suorituskykyä niin tuosta sitä on turha odottaa. Toki pärjää kai jotkut 520ia:kin
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5155
                  • Joensuu

                  #9
                  Ihan paska. EsJonnet ajaa mopoautolla ohi.










                  Pakilla....


                  No eikai tuota kukaan tiiä muu kuin sie ite. Toisille riittäs ja olisi hyvinkin ripeä, mutta toisille taas ihan tuhnu.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • mekstrm
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 836
                    • Vantaa

                    #10
                    Mulla on perheen ykkösautona juurikin tuollainen facelift 525i touring.
                    Se on taajamassa ihan riittävän reipaskulkuinen, mutta pidempää reissua kun ajaa, niin ohituksissa saisi kyllä olla enemmänkin ruutia, päärjää kyllä hienosti, ei siinä mitään.
                    Kulutukset taajamapyörityksessä n.13l sadalle ja reissussa noin 8l. Tärkeetä on, että vanokset toimii kunnolla.
                    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      jos tuntuu laiskalta, nii ostaa dieselin, niissä on mielestäni kulkua maantiellä todella hyvin juuri ohittamiseen jne. Ja helppo saada lisää tehoa jos tarvii.

                      edit: eikä se dieselvero "iso" ole, kulutus on niin paljon pienempi vastaavasti, että ihan hirveitä ei tarvi ajaa ku säästöä jo tulee.
                      Last edited by Bmw Dreamer; 23-08-2013, 13:26.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Jarno
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 645
                        • Äänekoski

                        #12
                        Itellä oli 525ia sedan facelift ja äitillä on vieläkin samanlainen mutta touring.
                        Ja onhan ne ihan törkeän laiskoja ja bensa maistuu vähän liikaa siihen nähden miten ne liikkuu. Kannattaisi katella ainakin se 530ia tai sitten diesel, 540 kannalla en ole (semmoisenkin omistaneena) bensa maistuu jo vähän liikaa.
                        e30 325i cabrio
                        Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2324
                          • Uusimaa

                          #13
                          No juu, näin vähän ajattelinkin.... Se 530iA olisi kyllä se oikea, sen tiesinkin. Ja farkku sen taas on pakko olla, kun reissuihin pitää saada aina jäätävä määrä rojua. Eikä ne mahdu edes tuohon E60 sedaniinkaan ilman kattoboksia. Tosin ei farkkua tarvitsisi, jos itse saisi reissukamat pakata. Riittäisi ihan hyvin vaikka 130i

                          Tottakai 540i olisi paras, mutta yhden E39 540iA Touringin omistaneena tiedän, että mun kilometreillä ei haitari kestä niitä bensakuluja.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #14
                            Kyllä sillä 525:lla varmasti pärjää maantiellä suomen nopeusrajoituksilla. Itse asiassa mun mielestä hyvä ohituskiihtyvyys on ehkä juuri parasta tuossa. Kickdownilla 5-> 3 niin kiihtyy aika mukavasti. "Normaalisti" ajellessa tuntuu nuhaiselta samalla tavalla kuin 528ia, mutta kun kaasua painaa reilummin niin kyllä sieltä voimaa löytyy kierroksilla. 530ia on myös aika lailla samanlainen luonteeltaan.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3580
                              • Raisio

                              #15
                              Joo, jos 525iA tuntuu laiskalta, pian sen jälkeen myös 530iA tuntuu laiskalta. Mutta jos haluaa perusleppoisan/hiljaisen auton, niin ihan ok valinta.

                              Perusteknisesti vahva auto, mutta tätäkin tyypilliset bemariongelmat, tutinat, öljyt talvella pihalle ym paskamaisen ongelmat vaivaa jos huono tuuri käy.

                              Ruosteet näissä rajoittuu kosmeettisiin maalirupikuplimisiin ellei ole kolhimisten/kolareiden jälkeen huonosti maalattu.
                              Last edited by ritariässä; 23-08-2013, 12:09.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎