Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525iA Touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    #16
    Originally posted by JKK View Post
    Saattaisi olla tulossa kauppa tuollaisesta automaattilootaisesta, 2003-mallisesta E39:sta. Käyttöautoksi tulisi - jos tulisi. Millainen tuo 2,5-litrainen pannu on ko. korimallissa? Jaksaako viedä kuinka hyvin
    Sillä pääsee missä tahansa muuta liikennevirtaa ripeämmin matkanopeuteen, kiihtyy ja kulkee kovempaa kuin reippaasti yli puolet muista liikenteessä olevista autoista.
    Itsellä on/on ollut 523iA-540iA E39 malleja monia ja yhdessäkään en ole kertaakaan käyttänyt edes sport asentoja vaihteistossa - silti on aina muita ripeämmin liikkeellä eikä yksikään reipaskaan ohitus ole ollut ongelmallinen.
    Monta vuotta oli rinnalla 328i cabrio ja matka-ajoon E39 oli aina mukavampi, ei edes käynyt mielessä että tehoa pitäisi olla lisää.

    Ainoa asia johon TARVITSEE isompaa konetta on että voi sanoa kavereille isomman teholuvun, ei mitään muuta eroa arkiliikenteen seassa.
    Ellei sitten kuulu siihen ikävään "minua et kyllä ohita" häirikköryhmään jota suunnattomasti rassaa jokainen jolla oli tehokkaampi...
    Last edited by JD; 23-08-2013, 15:43.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Kuten huomataan, riippuu paljon omista tottumuksista. Joten kokeilemalla selviää.
      Nyt kun on taas 6 sylinterinen käyttöautona niin tulee väkisin ikävä 8 mukisen vääntöä ihan normiliikenteessäkin. Eniten ohituksissa juuri.
      Kaupungissa tämä pikkukoneinenkin on kyllä mukavan kepeä kun liikutaan hitaammin.
      Last edited by Supa; 23-08-2013, 13:13.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by JKK View Post
        No juu, näin vähän ajattelinkin.... Se 530iA olisi kyllä se oikea, sen tiesinkin. Ja farkku sen taas on pakko olla, kun reissuihin pitää saada aina jäätävä määrä rojua. Eikä ne mahdu edes tuohon E60 sedaniinkaan ilman kattoboksia. Tosin ei farkkua tarvitsisi, jos itse saisi reissukamat pakata. Riittäisi ihan hyvin vaikka 130i

        Tottakai 540i olisi paras, mutta yhden E39 540iA Touringin omistaneena tiedän, että mun kilometreillä ei haitari kestä niitä bensakuluja.
        En tiedä oliko tämä sinun edellinen M62 vai M62TU koneella mutta jos TU koneisen 540 ostaa niin väitän ettei kulutuksessa ole juurikaan eroa M54 2.5 suhteen jos ajelee normaalisti. Kun ei tarvitse kenkiä niin paljon että pääsee eteenpäin.
        Mulla pyöri e38:ssa kulutus 4.4 TU koneella 10-12 välissä mikä oli mielestäni todella hyvin. Tykkäsin erittäin paljon moottorin luonteesta ja voimaa oli tarvittaessa ihan kivasti.
        Kasissa automaatilla viehettää eritoten se ettei kokoajan tarvitse pykältää pienempää vaan eteenpäin pääse jo matalilla kierroksilla.
        Last edited by Supa; 23-08-2013, 13:21.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1836
          • Kotona/Poissa

          #19
          Originally posted by JKK View Post
          Saattaisi olla tulossa kauppa tuollaisesta automaattilootaisesta, 2003-mallisesta E39:sta. Käyttöautoksi tulisi - jos tulisi. Millainen tuo 2,5-litrainen pannu on ko. korimallissa? Jaksaako viedä kuinka hyvin jos vertaa vaikka E36 328i:hin? Vai tuntuuko ajossa kovinkin laiskalta? Muuten varmaan taitaa olla ihan yhtä lujaa tekoa kuin muutkin M52 ja M54 -pannut? Millaiseen kulutukseen pääsee normaalissa maantieajossa?
          Käy kokeilemassa, sillä ei täällä kukaan muu osaa arvata sinun omaa takapuolituntumaa. Käyttöautoissa ja eritoten käytetyissä sellaisissa yksilön kunto pitäisi olla merkittävämpi tekijä kuin joku 0-100 km/h aika tai vastaava nippeliasia.

          Jos tuntuu hyvältä osta pois. Jos kulku ei riitä hanki kevyempi auto manuaaliaskilla. Ei E39 automaatilla käy sellaiselle joka haluaa repivää kaasunvastetta joka käänteessä.

          Eikös tuollaiset mene maantiellä siistillä ajolla 8 litran kahta puolta, ja kaupungissa mitä tahansa 10 - 15 välillä, riippuu kaasujalkasi notkeudesta.

          Ihan hyviä laitteita noi E39 tourinkit on kunnossa ollessaan. Kutoskone on ihan jees, V8:t on varmaan joka suhteessa käyttökuluiltaan kalliimpia, sitä enempi mitä enemmän tulee suhteessa kaupunkiajoa.
          Last edited by Havis; 23-08-2013, 16:15.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2323
            • Uusimaa

            #20
            Originally posted by Supa View Post
            En tiedä oliko tämä sinun edellinen M62 vai M62TU koneella
            Saattoi olla M62, koska oli vuosimallia 1998. Muistelen vaan, että seka-ajossa meni aina 13-15 litraa sataselle, ja koko ajan piti olla tankkia täyttämässä.

            Noh, tämä tulisi vaan perheen kuormajuhdaksi "mummolanreissuille", jolloin harvemmin jaksan edes itse istua ratissa. Täytyy käydä kopaisemassa.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              TU koneinen 540ia sedani meni mummolareissulla n. 9l/100km motari/maantie ajossa. Eli siihen nähden matkassa ei välttämättä isoa eroa kulutuksiin tule. 525iat vei muistaakseni muutaman desin vähemmän samassa ajossa. Toki rengastus ja vuodenaikakin taisi olla eri mutta mutta. Kaupungissa tuo 540ia sitten söi pari litraa enemmän kuin 525ia.

              Nykyinen 540:n kun on perus M62 ja vaikka on manuaali niin matkassa tuntuu soppa maistuvan enemmän kuin tuolle TU+automaatille, noin litran verran on eroa :think
              Kaupungissa tämä manuaali taas menee selvästi pienemmällä..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎