Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ajoitusongelma -> polttoaineensaantiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Etsi sieltä E-boxista nippu, jossa sulakkeelta F2 tuleva syöttö ja lähtevät linjat on yhdistetty, kaikkien johtoväri pun./valk. Pura nippu ja mittaa, onko joku oikkarissa. Kun olet löytänyt oikkarissa olevan, yhdistät muut takaisin ja luet vikakoodeista, mitä päätelaitetta herjaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Eiwan
      Bimmer Rookie
      • Nov 2010
      • 40
      • Ilmajoki

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Etsi sieltä E-boxista nippu, jossa sulakkeelta F2 tuleva syöttö ja lähtevät linjat on yhdistetty, kaikkien johtoväri pun./valk. Pura nippu ja mittaa, onko joku oikkarissa. Kun olet löytänyt oikkarissa olevan, yhdistät muut takaisin ja luet vikakoodeista, mitä päätelaitetta herjaa.
      Hatunnosto ja virtuaaliset pullakahvit Clavurionille! Kesti vähän päästä kylppärirempan parista auton kimppuun, mutta näillä ohjeilla ei mennyt aikaakaan kun vika oli paikallistettu ja korjattu. Yksi piuhoista oli aivan täysin oikosulussa ja sen erottaminen nipusta johti "charge air pressure control" -vikakoodiin. Irrotin ahtopainesäätimen liittimen ja kiskoin piuhan esille, niin sieltähän löytyi kuvassa näkyvä sulanut kohta. Se aikaisempi veikkaus huohottimen lämmittimestä oli siis varsin oikeaan osunut, kun tuohan kuuluu samaan johtosarjaan. Pienen kolvailun jälkeen auto lähti nätisti käyntiin. Jospa se taas toimisi pienen tovin.
      Attached Files

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎