Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tukivarret vai helat ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    Tukivarret vai helat ?

    -98 528 ja vasemman alatukivarren etummaisessa helassa ei löysää, mutta joustaa liikaa. Eli katsastuksessa ei hylkäysperuste, mutta kumi joustaa niin paljon että kolahtaa isommissa kuopissa tai kun rengas putoaa. Pitääkö ostaa koko tukivarsi vai vaihtaako vain helan ? Näin sanoi insinööri konttorilla että väljyyttä ei ole mutta kumi joustaa niin paljon että kolahdus tulee siitä...
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by m5bimmeri View Post
    -98 528 ja vasemman alatukivarren etummaisessa helassa ei löysää, mutta joustaa liikaa. Eli katsastuksessa ei hylkäysperuste, mutta kumi joustaa niin paljon että kolahtaa isommissa kuopissa tai kun rengas putoaa. Pitääkö ostaa koko tukivarsi vai vaihtaako vain helan ? Näin sanoi insinööri konttorilla että väljyyttä ei ole mutta kumi joustaa niin paljon että kolahdus tulee siitä...
    Molemmat tangot uusit Lemfördereillä niin kestää lopun ikää...

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Reaktiotangon helan pystyy vaihtamaan, siitähän tässä lie kyse (etummainen).

      Maksanee joku 30e...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Timelord
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 504
        • Loimaa

        #4
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Reaktiotangon helan pystyy vaihtamaan, siitähän tässä lie kyse (etummainen).

        Maksanee joku 30e...
        ja sillä 30e/kpl laittaa powerflexin vastaavat sitten sinne.
        W201 2,5D
        W123 280ce
        E21 316
        ex-E60 530ia
        ex-E53 4,4i
        ex-E39 523i
        ex-E34 520ia
        ex-E21 318i

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Timelord View Post
          ja sillä 30e/kpl laittaa powerflexin vastaavat sitten sinne.
          No niin, hyvä tieto!
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • m5bimmeri
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 250
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Reaktiotangon helan pystyy vaihtamaan, siitähän tässä lie kyse (etummainen).

            Maksanee joku 30e...
            En ole tuollaiseen nimeen törmännyt, mutta onko se kuvassa näkyvä osa 4. Siinä oli se löysä mikäli oikein muistan ?!

            Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by m5bimmeri View Post
              En ole tuollaiseen nimeen törmännyt, mutta onko se kuvassa näkyvä osa 4. Siinä oli se löysä mikäli oikein muistan ?!

              http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
              4 on reaktiotanko juu, ja 5 on se hela.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

                #8
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                4 on reaktiotanko juu, ja 5 on se hela.
                Ja uspartsin sivuilta powerflex osiosta PFF5-510 - tuotenumerolla 69e/ 2kpl.
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • m5bimmeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 250
                  • Suomi

                  #9
                  Kiitoksia puslat tilaukseen. Ihmetyttää miksi jotkin firmat nimittävät näitä tukitangoiksi, tukivarsiksi. Alatukivarren ymmärrän mutta jos osa on oikealta nimeltään reaktiotanko miksei sitä voida myydä oikealla nimellään vaan pitää keksiä oma. Varsinkin kun ilmoituksissa ei ole kuvaa osasta pitää päätellä itse onko nyt etutukitanko vai etutukivarsi kyseessä, ja onko etutkitagon hela vai etutkivarren sisähela se oikea. Onneksi löytyy myös paikkoja joissa on selkeästi kuvattu osa kuvan kanssa, helpottaa aika lailla asiaa.
                  Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by m5bimmeri View Post
                    Kiitoksia puslat tilaukseen. Ihmetyttää miksi jotkin firmat nimittävät näitä tukitangoiksi, tukivarsiksi. Alatukivarren ymmärrän mutta jos osa on oikealta nimeltään reaktiotanko miksei sitä voida myydä oikealla nimellään vaan pitää keksiä oma. Varsinkin kun ilmoituksissa ei ole kuvaa osasta pitää päätellä itse onko nyt etutukitanko vai etutukivarsi kyseessä, ja onko etutkitagon hela vai etutkivarren sisähela se oikea. Onneksi löytyy myös paikkoja joissa on selkeästi kuvattu osa kuvan kanssa, helpottaa aika lailla asiaa.
                    Varsinaiseen tukivarteen ei saa helapäätä ollenkaan vaihdettua, eli aina kun puhutaan etutukivarren/-tangon tms helasta, se on tuo reaktiotangon hela.

                    Eikö näin ole?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Varsinaiseen tukivarteen ei saa helapäätä ollenkaan vaihdettua, eli aina kun puhutaan etutukivarren/-tangon tms helasta, se on tuo reaktiotangon hela.

                      Eikö näin ole?
                      Ei.



                      ..

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Ei.



                        ..
                        No kerroppas miten siihen varsinaiseen tukivarteen hela vaihdetaan tai mistä niitä saa?

                        nevösiin. nevahööd.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                          No kerroppas miten siihen varsinaiseen tukivarteen hela vaihdetaan tai mistä niitä saa?

                          nevösiin. nevahööd.
                          Ensinnäkin, ne molemmat on tukivarsia. Toiset on poikittaiset ja toiset pitkittäiset. Tai ylemmät ja alemmat.

                          Vaihto: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...bushes-t14082/

                          Osat: http://www.usparts.fi/sendFile.php?fileId=8813

                          Powerflexit on hyvä laittaa vanhaan tukivarteen, jos nivel menee kohta väljäksi on helppo ottaa puslat irti ja siirtää uuteen tankoon. Ei tarvita prässiä tai ulosvetäjää.

                          Comment

                          • m5bimmeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 250
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Ensinnäkin, ne molemmat on tukivarsia. Toiset on poikittaiset ja toiset pitkittäiset. Tai ylemmät ja alemmat.

                            Vaihto: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...bushes-t14082/

                            Osat: http://www.usparts.fi/sendFile.php?fileId=8813

                            Powerflexit on hyvä laittaa vanhaan tukivarteen, jos nivel menee kohta väljäksi on helppo ottaa puslat irti ja siirtää uuteen tankoon. Ei tarvita prässiä tai ulosvetäjää.
                            Mielenkiintoista, en tiennytkään että myös tuohon "alatukivarteen" saa vaihdettua puslan. Se näyttää teettävän vähän enemmän töitä, mutta on myös vaihdettavissa...
                            Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Varmasti teettää työtä kun leikkii kuten tuolla sivulla, prässillä vaihtuu hetkessä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎