Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi: po101 ( mass or volume air flow...)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukka.levander@gmail.com
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 38
    • Helsinki

    Vikakoodi: po101 ( mass or volume air flow...)

    Nyt vihdoin sain luettua vikakoodit ja tarttis viisaimilta neuvoja!

    Vikakoodi: po101 ; mass or volume air flow circuit range/ performance problem

    Eli auto lähtee käyntiin mutta ei pysy ilman kaasua käynnissä.
    Tulpat vaihdettu ja imupuoli tutkittu pitapuolisesti.

    Huomioitavaa oli se että autoon oli asennettu jokin vapaavirta ilmansuodin. Voiskos ilmamassamittari olla sökö?

    Muistissa oli myös seuraavat vikakoodit:

    Po340; camshaft position sensor circuit malfunction
    Po505; idle control system malfunction

    Nollasin koodit jäljelle jäi tuo po101

    Auto on vm -00 520iA
    Last edited by jukka.levander@gmail.com; 24-09-2013, 17:55.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10084
    • KVLA

    #2
    Ota piuha irti IMM:stä ja kokeile toimiiko paremmin.Jos suodatin on ns. öljyttävä malli,niin voi olla,että pääset IMM:n uusimaan.

    Comment

    • jukka.levander@gmail.com
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 38
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Ota piuha irti IMM:stä ja kokeile toimiiko paremmin.Jos suodatin on ns. öljyttävä malli,niin voi olla,että pääset IMM:n uusimaan.
      Imm: on siis se mikä on heti ilmaputsarin jälkeen ( ilmamassamittari)

      Otin tuon piuhan irti mutta ei vaikutusta, pitää yrittää putsata näin alkajaisiksi
      Last edited by jukka.levander@gmail.com; 24-09-2013, 18:18.

      Comment

      • H3NE
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 146
        • Pohjois- Karjala

        #4
        Nollaantuko tuo IAC koodi varmasti?

        Tuo tyhjäkäyntiventtiili oirelee siten ettei pysy käynnissä ilman kaasua, tai vastaavasti tyhjäkäynti on liian korkealla.
        E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
        E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
        EX. E39 528i montrealblau
        EX. E34 525 -91 calypsorot

        Comment

        • jukka.levander@gmail.com
          Bimmer Rookie
          • Sep 2013
          • 38
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by 69hene View Post
          Nollaantuko tuo IAC koodi varmasti?

          Tuo tyhjäkäyntiventtiili oirelee siten ettei pysy käynnissä ilman kaasua, tai vastaavasti tyhjäkäynti on liian korkealla.
          IAC koodi?

          Nyt kun pari kertaa käyttänyt ja pitänyt kaasulla käynnissä niin ainut vikakoodi on tuo 101

          Tosin kun otin ilmamassamittarin käydessä irti ( toinen paino samalla kaasua) niin kierrokset alko vaeltaa ei muuta vaikutusta...samanlailla sammu heti kun päästi kaasun
          Toinen huomio tuli, että aikas runsasta savua putkesta tuuppaa kun käyttää!?
          Vielä ideoita mistä jatkais? Ei huvittain huvikseen alkaa vaihtaa palikoita

          (Vanhassa escorttissa oli ihan samat oireet viimetalvena ja silloin siinä oli " sytytysyksikkö"-> eli vissiinkin puola rikki)

          Comment

          • H3NE
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 146
            • Pohjois- Karjala

            #6
            Originally posted by jukka.levander@gmail.com View Post
            IAC koodi?

            Nyt kun pari kertaa käyttänyt ja pitänyt kaasulla käynnissä niin ainut vikakoodi on tuo 101

            Tosin kun otin ilmamassamittarin käydessä irti ( toinen paino samalla kaasua) niin kierrokset alko vaeltaa ei muuta vaikutusta...samanlailla sammu heti kun päästi kaasun
            Toinen huomio tuli, että aikas runsasta savua putkesta tuuppaa kun käyttää!?
            Vielä ideoita mistä jatkais? Ei huvittain huvikseen alkaa vaihtaa palikoita

            (Vanhassa escorttissa oli ihan samat oireet viimetalvena ja silloin siinä oli " sytytysyksikkö"-> eli vissiinkin puola rikki)

            Eli tuo PO505. Tässä jotain juttua englanniksi.

            Mille savu haisi? Palaneelle öljylle? bensalle? Oliko varmasti savua? Näin kosteilla keleillä on ihan normaalia jos putkesta tulee reippaasti höyryä ennenkuin putkisto lämpenee kunnolla.
            E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
            E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
            EX. E39 528i montrealblau
            EX. E34 525 -91 calypsorot

            Comment

            • jukka.levander@gmail.com
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 38
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by 69hene View Post
              Eli tuo PO505. Tässä jotain juttua englanniksi.

              Mille savu haisi? Palaneelle öljylle? bensalle? Oliko varmasti savua? Näin kosteilla keleillä on ihan normaalia jos putkesta tulee reippaasti höyryä ennenkuin putkisto lämpenee kunnolla.
              No vaikee sanoa tosta savusta, varmaa aikas normaalia pakokaasua mutta ei ainakaan bensalle haissut..

              Ihmetyttää miksi tuo p0505 koodi ei tulisi uudestaan? Pitää vielä mennä testaa, tuo p0101 tulee aina uudestaan resetin jälkeen vaikka konetta ei olisi käynnistänyt. Riittää vain kun ottaa resetin jälkeen virrat pois ja mittari irti.

              Kallistuisin ehkä tuohon tyhjäkäyntiventtiiliin/ moottoriin? Imm irroituksella kun ei ollut negatiivinen vaikutus kierroksiin kun sen irroitti.

              Meinaako tuo p0101 suoraan ilmamassamittariin? Ja miksi se herjaisi jos tyhjäkäyntimoottori olisi sökö?

              Vaikeeta on vaikeeta

              Comment

              • jukka.levander@gmail.com
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 38
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by jukka.levander@gmail.com View Post
                No vaikee sanoa tosta savusta, varmaa aikas normaalia pakokaasua mutta ei ainakaan bensalle haissut..

                Ihmetyttää miksi tuo p0505 koodi ei tulisi uudestaan? Pitää vielä mennä testaa, tuo p0101 tulee aina uudestaan resetin jälkeen vaikka konetta ei olisi käynnistänyt. Riittää vain kun ottaa resetin jälkeen virrat pois ja mittari irti.

                Kallistuisin ehkä tuohon tyhjäkäyntiventtiiliin/ moottoriin? Imm irroituksella kun ei ollut negatiivinen vaikutus kierroksiin kun sen irroitti.

                Meinaako tuo p0101 suoraan ilmamassamittariin? Ja miksi se herjaisi jos tyhjäkäyntimoottori olisi sökö?

                Vaikeeta on vaikeeta
                Nyt ois hajottamolta tilauksessa tyhjäkäyntiventtiili, pitää sillä katsoa lähteekö toimimaan. Riittääköhän kun purkaa kaasuläppäkotelon jotta pääsee vaihtaa sen vai pitääköhän purkaa imusarja?

                Comment

                • jukka.levander@gmail.com
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 38
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by jukka.levander@gmail.com View Post
                  Nyt ois hajottamolta tilauksessa tyhjäkäyntiventtiili, pitää sillä katsoa lähteekö toimimaan. Riittääköhän kun purkaa kaasuläppäkotelon jotta pääsee vaihtaa sen vai pitääköhän purkaa imusarja?
                  Vika löytyi. Uusi käytetty ilmamassamittari vaihdettu ja toimii!

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10084
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by jukka.levander@gmail.com View Post
                    Vika löytyi. Uusi käytetty ilmamassamittari vaihdettu ja toimii!
                    Outoa,ettei johdon irroittaminen vanhasta korjannut tilannetta yhtään???Hyvä kuitenkin,että tuli kuntoon.

                    Comment

                    • jukka.levander@gmail.com
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 38
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Outoa,ettei johdon irroittaminen vanhasta korjannut tilannetta yhtään???Hyvä kuitenkin,että tuli kuntoon.
                      Joo vanhasta kun nappas johdon irti niin ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Mutta nyt näyttäis toimivan uudella imm

                      Comment

                      Working...
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎