Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ohjaustehostin asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raza-BMW
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 2
    • Jyväskylä

    #16
    Ohjaustehostin vuotaa

    Onko kenelläkään tullut vastaan tälläinen ongelma: Ohjaustehostimen nesteet tulee raidetangon/ohjaustehostimen/ vasemmanpuoleisesta päästä ulos.

    Aloin tutkimaan asiaa kun nestettä häviää koko ajan. Huomasin että raidetangon suojakumi (se haitarikumi) on mennyt rikki siitä kohdin missä se muuttuu paksusta ohuemmaksi, ja ilmeisesti hiekkaa päässyt tangon pinnalle ja kuluttanut sen. Ihmettelin vaan että millainen tuon koko systeemin rakenne on että se pääsee tuolta purkautumaan.

    Vaikuttaa siltä että koko tanko on vaihdettava, koska mitään korjaus sarjoja ei saa. Onko kenelläkään kokemuksia ohjausakselin vaihdosta tai vastaavasta ongelmasta. Nestettä täytyy lisäillä muutama desi päivässä, Kuivana alkaa huutmaan, mutta muuten toimii ihan loistavasti.

    Comment

    • Reeperbahn
      BTCF Member
      • May 2012
      • 602
      • EFOU

      #17
      Originally posted by MGUarto View Post
      Schmiedmanilta saa a 160e uutta pumppua, tarvike tietenkin.
      Itse olen omaani 523 sellaisen asentanut, ja hyvin on pelannut, ujels vanha meinaan niin perkeleesti.
      Ujelsiko koko ajan kierrosten mukaan vai pelkästään rattia käännettäessä?
      -BMW M3 -09
      -MB E320 Coupe -94
      -MB E250 CGI -10
      -Husqvarna R320 -14

      Comment

      • Patriot
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 274

        #18
        Originally posted by Raza-BMW View Post
        Onko kenelläkään tullut vastaan tälläinen ongelma: Ohjaustehostimen nesteet tulee raidetangon/ohjaustehostimen/ vasemmanpuoleisesta päästä ulos.

        Aloin tutkimaan asiaa kun nestettä häviää koko ajan. Huomasin että raidetangon suojakumi (se haitarikumi) on mennyt rikki siitä kohdin missä se muuttuu paksusta ohuemmaksi, ja ilmeisesti hiekkaa päässyt tangon pinnalle ja kuluttanut sen. Ihmettelin vaan että millainen tuon koko systeemin rakenne on että se pääsee tuolta purkautumaan.

        Vaikuttaa siltä että koko tanko on vaihdettava, koska mitään korjaus sarjoja ei saa. Onko kenelläkään kokemuksia ohjausakselin vaihdosta tai vastaavasta ongelmasta. Nestettä täytyy lisäillä muutama desi päivässä, Kuivana alkaa huutmaan, mutta muuten toimii ihan loistavasti.
        Sama ongelma! Jos nestettä lisää säiliöön vähänkään, niin alkaa heti valua hantinpuoleisesta päästä. Nyt en ole lisäillyt ja valuminenkin on loppunut. Ei kyllä ujeltele enää mitään. Vaihdoin tuon raidetangonpään ja sen jälkeen se on temppuillut. Ohjaus on myös vähän jäykkä.
        E39 540iA M62TUB44

        Comment

        • Lötkö
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 644
          • Keskisuomi

          #19
          Originally posted by Patriot View Post
          Sama ongelma! Jos nestettä lisää säiliöön vähänkään, niin alkaa heti valua hantinpuoleisesta päästä. Nyt en ole lisäillyt ja valuminenkin on loppunut. Ei kyllä ujeltele enää mitään. Vaihdoin tuon raidetangonpään ja sen jälkeen se on temppuillut. Ohjaus on myös vähän jäykkä.
          Hammastanko sieltä vuotaa ja takertelee,ei ole oikotietä onneen,uutta tankoa tilalle.

          Comment

          • Metu123
            Newbiemmer
            • Nov 2013
            • 3
            • Etelä

            #20
            Uutena bemaristina itekki heti kokeilin tuota huuhtelemalla vaihtoa ja hyvinhän se onnistu.
            ATF luki korkissa joten sellaset sinne vaihdettiin.
            Äänsi kun käänsi vauhdissa välillä.
            Nyt pelaa hienosti.
            E39 525dA vm.2002 Touring
            Entinen ikuinen mersumies. Nyt ensimmäinen biimeri alla.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by Metu123 View Post
              Uutena bemaristina itekki heti kokeilin tuota huuhtelemalla vaihtoa ja hyvinhän se onnistu.
              ATF luki korkissa joten sellaset sinne vaihdettiin.
              Äänsi kun käänsi vauhdissa välillä.
              Nyt pelaa hienosti.
              Herkistykö ohjaus yhtään vai oliko ees "jäykkä"? :think
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by Metu123 View Post
                ...ATF luki korkissa joten sellaset sinne vaihdettiin...
                Kaikissa korkeissa taitaa olla prässätty ATF teksti, mutta ainakin Suomi-autoihin maahantuoja on laittanut korkin päälle vihreän CHF only tarran.

                Vanhemmiten tarra on saattanut irrota. Toimii tuo varmaan ATF:lläkin, mutta CHF 11S toimii paremmin pakkasessa.

                Aineet ei liene sekoituskelpoisia.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #23
                  Originally posted by Havis View Post
                  Kaikissa korkeissa taitaa olla prässätty ATF teksti, mutta ainakin Suomi-autoihin maahantuoja on laittanut korkin päälle vihreän CHF only tarran.

                  Vanhemmiten tarra on saattanut irrota. Toimii tuo varmaan ATF:lläkin, mutta CHF 11S toimii paremmin pakkasessa.

                  Aineet ei liene sekoituskelpoisia.
                  Uusissa säiliöissä tulee korkki jossa lukee CHF only ja ATF tarra täytyy ostaa erikseen.

                  Comment

                  • kauko-63
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 143
                    • vantaa

                    #24
                    ATF only siinä lukee ja vähissä oli mulla öljy joten lisäsin sinne 220 atf:ää nyt välillä tekee sellasta että tehostus häviää välillä ei oo minkäänlaista tehostusta pelissä ja sit taas palautuu! johtuskohan nyt sitte väärästä öljystä vai mista? että välillä ei tehosta ollenkaan,äännä ei kyllä yhtään. eikä oo kuulunu että hihnakaan luistas.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by kauko-63 View Post
                      ATF only siinä lukee ja vähissä oli mulla öljy joten lisäsin sinne 220 atf:ää nyt välillä tekee sellasta että tehostus häviää välillä ei oo minkäänlaista tehostusta pelissä ja sit taas palautuu! johtuskohan nyt sitte väärästä öljystä vai mista? että välillä ei tehosta ollenkaan,äännä ei kyllä yhtään. eikä oo kuulunu että hihnakaan luistas.
                      Onko servotronic?

                      Comment

                      • kauko-63
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 143
                        • vantaa

                        #26
                        mikä se on?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by kauko-63 View Post
                          mikä se on?
                          Nopeuden mukaan säätyvä tehostus. Jos se oikuttelee ohjaus on välillä jäykkä. Jos tehostus loppuu kokonaan on se hemmetin jäykkä eikä käänny paikoillaan mihinkään.

                          Comment

                          • Munkka
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 38

                            #28
                            Samojen ongelmien kanssa kamppaillaan täälläkin (tosin nyt kun auton mittarissa on 300 tkm, tuntuu että vähän kaikki paikat on samaan aikaan rikki).

                            Pakkasilla tehostus saattaa kadota kokonaan ja ratin kääntäminen paikallaan olevassa autossa ei onnistu. Ohjaus on raskaampi kuin auton hankkiessa ja väittäisin jopa kääntösäteen huonontuneen eli renkaat ei käänny yhtä paljon kuin aluksi. Renkaista ratttiin tuleva "palaute" tien pinnasta, töyssyistä ja jne, ei tunnu luonnolliselta.

                            Pumppu ei äännä ja nestettä säiliössä on.
                            528i M-sport 1999

                            Comment

                            • kauko-63
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 143
                              • vantaa

                              #29
                              emmä tiedä onko tossa nopeuden mukaan säätyvä tehostin vai ei,vuosi sitte ton pumpun vaihdoin ku ei menny leimasta läpi, sillon äänsi eikä tehostanu tarpeeksi,oili jaloselta tilasin käytetyn pumpun ja vuoden pelas hienosti,onko se nopeuden mukaan säätyvä sit eri pumpulla?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎