Olen ajatellut hankkia 525i manuaalin jälkeen otsikon mukaisen auton. Onko kokemuksia automaattilaatikon toimintavarmuudesta? Minkä merkkinen laatikko tuon ikäisessä on? Niin, ja ajomäärä max 120tkm. Pitäisi olla hinta-/laatusuhde kohdallaan, kun miettii millaista kyytiä tarjoillaan.
BMW 530i -02 automaatti?
Collapse
X
-
Bensakoneisen ZF steppilaatikot ovat käytännössä ikuisia tai sanotaan että 500tkm menee ihan huoleti.Originally posted by nimila75 View PostOlen ajatellut hankkia 525i manuaalin jälkeen otsikon mukaisen auton. Onko kokemuksia automaattilaatikon toimintavarmuudesta? Minkä merkkinen laatikko tuon ikäisessä on? Niin, ja ajomäärä max 120tkm. Pitäisi olla hinta-/laatusuhde kohdallaan, kun miettii millaista kyytiä tarjoillaan.
Comment
-
-
Kiitos nopeista vastauksista! Nyt täytyy enää löytää tuollainen helmi. Onneksi bensa on halpaa, niin ei haittaa vaikka automaatti söisi vähän enemmän.Originally posted by ritariässä View PostTänne voiskin ilmoittautua noita +500tkm ajettujen bensasteppien omistajia.
Onko niitä oikeasti olemassa, oli alkuperäiset öljyt tai ei?!?
Comment
-
Itse löysin just samanlaisen auton Ylivieskasta kesäkuun lopussa, autolla oli ajettu ostohetkellä 136tkm ja ollut kahdella aiemmalla omistajalla, jolle toiselle soitin, joten ainakin vois olettaa kilometrien pitävän paikkansa. 2005 tuotu Suomeen Jenkkilästä.Originally posted by nimila75 View PostKiitos nopeista vastauksista! Nyt täytyy enää löytää tuollainen helmi. Onneksi bensa on halpaa, niin ei haittaa vaikka automaatti söisi vähän enemmän.
Toisena autona meillä 528-97 automaatti ja tuo 530ia menee vähemmällä, vaikka onkin tiheämmällä perällä varustettu. Kalliitahan nuo vielä on, mutta sekin on suhteellinen käsite," kaikki tuntuu kalliilta jos ei ole rahaa". Tuosta 528:sta nyrjähti laatikko kuukausi sitten, ajettu 316tkm, käytetty tilalla ja hienosti toimii jälleen.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
Mulla oli melkein tuollainen, myin veljelle n.330tkm ajettuna ja veli myi eteenpäin +440tkm ajettuna. Toimi täydellisesti. Vaihdoin öljyt ja suodattimen ~280tkm kohdalla. Huoltokirja puuttui, että todennäköisesti siitä oli ruuvattu jo poiskin muutama sata tkm...Originally posted by ritariässä View PostTänne voiskin ilmoittautua noita +500tkm ajettujen bensasteppien omistajia.
Onko niitä oikeasti olemassa, oli alkuperäiset öljyt tai ei?!?
Comment
-
Nimenomaan juuri näin.Originally posted by pexodus View PostVähintään 310tkm ajettu steppi, toimii paremmin kuin vasta rempattu GM
vääntöäkin on padasta penkitetty 480nm@1700rpm/min että ei ihan helpolla pääsekään 
Eli ennen kuin mm.tuo minun 477tkm askin luovuttanut auto purettiin, otin sillä tyypit ja aski toimi oikeasti kuin uudessa 523i:ssä v.-00 kun itse sellaisen aikoinaan ostin.
Eli näihin ZF.iin saa "häröä" vain väärän kokoisella rengastuksella, mutta muutoin sitä ei kyllä ajeta oikeasti loppuun(siis ilman öljynvaihtojakaan).
Ok, netistähän aina löytää jonkun poikkeuksenkin8tietämättä kuitenkaan mikä se "kummitus" taustalla oikeasti on=usein väärin tehty öljynvaihto), mutta tässä jos missä se vahvistaa sääntöä näiden ZF bensasteppien lähes ikiliikkujan omaavasta luotettavuudesta.Last edited by Hemi; 26-09-2013, 15:07.
Comment
-
Mikäs näistä sitten yleensä hajoaa. Myyntipalstoilla näkyy steppejä jotka rempattu, jotkut jopa alle 200tkm kilsoilla.
Pakkirumpujen poksahteluista ainakin löytyy mainintaa, voiko sitä estää mitenkään, vaan poksahtaa kun poksahtaa.
Onkos nämä jo näillä vuosilla/kilsoilla tuurilaatikoita jo sittenkin?
Comment
-
Näytätkö muutaman bensakoneen 9/98-uudemman ZF stepin myynti-ilmon mistä ko.laatiko on rempattu?Originally posted by ritariässä View PostMikäs näistä sitten yleensä hajoaa. Myyntipalstoilla näkyy steppejä jotka rempattu, jotkut jopa alle 200tkm kilsoilla.
Pakkirumpujen poksahteluista ainakin löytyy mainintaa, voiko sitä estää mitenkään, vaan poksahtaa kun poksahtaa.
Onkos nämä jo näillä vuosilla/kilsoilla tuurilaatikoita jo sittenkin?
Siis ok, kai näistäkin sen pakkirummun saa leikkimällä/ihan hajoittamalla/vauhdsta pakin tökkäisemällä hajalle, mutta ei kyllä normaalikäytössä?
Comment
-
Hei.
Hakusessa on ollut nyt tuo 530i, eipä tällä hetkellä ole löytynyt mieluistaa.
Mutta löytyisikö täällä manuaalin / automaatin omistajia, haluaisin ihan kuulla mielipiteitä, miten on, sopiiko tuohon tuo automaatti sitten ollenkaan? Stepillä jos vetelee niin onko hyvinkin erillainen kokemus kun manuaali?
Kulutusta toki nostaa, mutta eikös näissä ole keskikulutukset 10-14l ajotavasta ja paikasta riippuen?
Lähinnä mietin, että kannattaako sitä manuaalia nyt sitten turhaan metsästää jos tomaatilla pääsee.
Comment
-
Mielestäni hienoin keksintö koko autossa tuo ZF bensasteppi, enkä usko että sinäkään siitä luopuisit kun oikeasti tiedät mistä on kyse.Originally posted by MGUarto View PostHei.
Hakusessa on ollut nyt tuo 530i, eipä tällä hetkellä ole löytynyt mieluistaa.
Mutta löytyisikö täällä manuaalin / automaatin omistajia, haluaisin ihan kuulla mielipiteitä, miten on, sopiiko tuohon tuo automaatti sitten ollenkaan? Stepillä jos vetelee niin onko hyvinkin erillainen kokemus kun manuaali?
Kulutusta toki nostaa, mutta eikös näissä ole keskikulutukset 10-14l ajotavasta ja paikasta riippuen?
Lähinnä mietin, että kannattaako sitä manuaalia nyt sitten turhaan metsästää jos tomaatilla pääsee.
Ei käytännössä lisää juurikaan polttoaineenkulutustakaan, mikäli ajo ei ole ihan pelkkää kaupunkiajoa Helsingissä ja siltikin ero on kuriositeetti.
Ajotavasta toki riippuen...mutta itse olen saanut 530iA:n yhdistelmän pitkän ajan keskikulutuksen jäämään kyllä alle kymppiin.
Comment
Comment