Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530i -02 automaatti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nimila75
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 26
    • Helsinki

    BMW 530i -02 automaatti?

    Olen ajatellut hankkia 525i manuaalin jälkeen otsikon mukaisen auton. Onko kokemuksia automaattilaatikon toimintavarmuudesta? Minkä merkkinen laatikko tuon ikäisessä on? Niin, ja ajomäärä max 120tkm. Pitäisi olla hinta-/laatusuhde kohdallaan, kun miettii millaista kyytiä tarjoillaan.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10057
    • KVLA

    #2
    Laatikko toimii varmasti noilla kilsoilla.Toimii vielä tuplakilsoillakin.Mutta haasteena vain voi olla löytää E39 Bemari,jolla OIKEASTI on ajettu noin vähän.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by nimila75 View Post
      Olen ajatellut hankkia 525i manuaalin jälkeen otsikon mukaisen auton. Onko kokemuksia automaattilaatikon toimintavarmuudesta? Minkä merkkinen laatikko tuon ikäisessä on? Niin, ja ajomäärä max 120tkm. Pitäisi olla hinta-/laatusuhde kohdallaan, kun miettii millaista kyytiä tarjoillaan.
      Bensakoneisen ZF steppilaatikot ovat käytännössä ikuisia tai sanotaan että 500tkm menee ihan huoleti.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3599
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Bensakoneisen ZF steppilaatikot ovat käytännössä ikuisia tai sanotaan että 500tkm menee ihan huoleti.

        Tänne voiskin ilmoittautua noita +500tkm ajettujen bensasteppien omistajia.

        Onko niitä oikeasti olemassa, oli alkuperäiset öljyt tai ei?!?
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • nimila75
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 26
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by ritariässä View Post
          Tänne voiskin ilmoittautua noita +500tkm ajettujen bensasteppien omistajia.

          Onko niitä oikeasti olemassa, oli alkuperäiset öljyt tai ei?!?
          Kiitos nopeista vastauksista! Nyt täytyy enää löytää tuollainen helmi. Onneksi bensa on halpaa, niin ei haittaa vaikka automaatti söisi vähän enemmän.

          Comment

          • Ivl
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 216
            • Oulunsalo

            #6
            Originally posted by nimila75 View Post
            Kiitos nopeista vastauksista! Nyt täytyy enää löytää tuollainen helmi. Onneksi bensa on halpaa, niin ei haittaa vaikka automaatti söisi vähän enemmän.
            Itse löysin just samanlaisen auton Ylivieskasta kesäkuun lopussa, autolla oli ajettu ostohetkellä 136tkm ja ollut kahdella aiemmalla omistajalla, jolle toiselle soitin, joten ainakin vois olettaa kilometrien pitävän paikkansa. 2005 tuotu Suomeen Jenkkilästä.

            Toisena autona meillä 528-97 automaatti ja tuo 530ia menee vähemmällä, vaikka onkin tiheämmällä perällä varustettu. Kalliitahan nuo vielä on, mutta sekin on suhteellinen käsite," kaikki tuntuu kalliilta jos ei ole rahaa". Tuosta 528:sta nyrjähti laatikko kuukausi sitten, ajettu 316tkm, käytetty tilalla ja hienosti toimii jälleen.


            T Jukka
            Last edited by Ivl; 26-09-2013, 11:52. Reason: Lisäys
            Bmw X5 2011
            Vw caddy 2019

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by ritariässä View Post
              Tänne voiskin ilmoittautua noita +500tkm ajettujen bensasteppien omistajia.

              Onko niitä oikeasti olemassa, oli alkuperäiset öljyt tai ei?!?
              Mulla oli melkein tuollainen, myin veljelle n.330tkm ajettuna ja veli myi eteenpäin +440tkm ajettuna. Toimi täydellisesti. Vaihdoin öljyt ja suodattimen ~280tkm kohdalla. Huoltokirja puuttui, että todennäköisesti siitä oli ruuvattu jo poiskin muutama sata tkm...

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Mulla on 530iA:n 320 tkm mittarissa ja laatikon öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Laatikko toimii ja on aina toiminut. Olen itse ajanut autolla 160 tkm.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Minulla on nytkin tallin lattialla v.-99 Suomi 523i:stä kiskaistu täydellisesti toimiva laatikko jolla on ajettu 477tkm ja ilman öljynvaihtoja.

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    #10
                    Vähintään 310tkm ajettu steppi, toimii paremmin kuin vasta rempattu GM vääntöäkin on padasta penkitetty 480nm@1700rpm/min että ei ihan helpolla pääsekään
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by pexodus View Post
                      Vähintään 310tkm ajettu steppi, toimii paremmin kuin vasta rempattu GM vääntöäkin on padasta penkitetty 480nm@1700rpm/min että ei ihan helpolla pääsekään
                      Nimenomaan juuri näin.
                      Eli ennen kuin mm.tuo minun 477tkm askin luovuttanut auto purettiin, otin sillä tyypit ja aski toimi oikeasti kuin uudessa 523i:ssä v.-00 kun itse sellaisen aikoinaan ostin.
                      Eli näihin ZF.iin saa "häröä" vain väärän kokoisella rengastuksella, mutta muutoin sitä ei kyllä ajeta oikeasti loppuun(siis ilman öljynvaihtojakaan).
                      Ok, netistähän aina löytää jonkun poikkeuksenkin8tietämättä kuitenkaan mikä se "kummitus" taustalla oikeasti on=usein väärin tehty öljynvaihto), mutta tässä jos missä se vahvistaa sääntöä näiden ZF bensasteppien lähes ikiliikkujan omaavasta luotettavuudesta.
                      Last edited by Hemi; 26-09-2013, 15:07.

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3599
                        • Raisio

                        #12
                        Mikäs näistä sitten yleensä hajoaa. Myyntipalstoilla näkyy steppejä jotka rempattu, jotkut jopa alle 200tkm kilsoilla.

                        Pakkirumpujen poksahteluista ainakin löytyy mainintaa, voiko sitä estää mitenkään, vaan poksahtaa kun poksahtaa.

                        Onkos nämä jo näillä vuosilla/kilsoilla tuurilaatikoita jo sittenkin?
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Mikäs näistä sitten yleensä hajoaa. Myyntipalstoilla näkyy steppejä jotka rempattu, jotkut jopa alle 200tkm kilsoilla.

                          Pakkirumpujen poksahteluista ainakin löytyy mainintaa, voiko sitä estää mitenkään, vaan poksahtaa kun poksahtaa.

                          Onkos nämä jo näillä vuosilla/kilsoilla tuurilaatikoita jo sittenkin?
                          Näytätkö muutaman bensakoneen 9/98-uudemman ZF stepin myynti-ilmon mistä ko.laatiko on rempattu?
                          Siis ok, kai näistäkin sen pakkirummun saa leikkimällä/ihan hajoittamalla/vauhdsta pakin tökkäisemällä hajalle, mutta ei kyllä normaalikäytössä?

                          Comment

                          • MGUarto
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 192
                            • Vantaa-Nissas

                            #14
                            Hei.
                            Hakusessa on ollut nyt tuo 530i, eipä tällä hetkellä ole löytynyt mieluistaa.

                            Mutta löytyisikö täällä manuaalin / automaatin omistajia, haluaisin ihan kuulla mielipiteitä, miten on, sopiiko tuohon tuo automaatti sitten ollenkaan? Stepillä jos vetelee niin onko hyvinkin erillainen kokemus kun manuaali?

                            Kulutusta toki nostaa, mutta eikös näissä ole keskikulutukset 10-14l ajotavasta ja paikasta riippuen?

                            Lähinnä mietin, että kannattaako sitä manuaalia nyt sitten turhaan metsästää jos tomaatilla pääsee.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by MGUarto View Post
                              Hei.
                              Hakusessa on ollut nyt tuo 530i, eipä tällä hetkellä ole löytynyt mieluistaa.

                              Mutta löytyisikö täällä manuaalin / automaatin omistajia, haluaisin ihan kuulla mielipiteitä, miten on, sopiiko tuohon tuo automaatti sitten ollenkaan? Stepillä jos vetelee niin onko hyvinkin erillainen kokemus kun manuaali?

                              Kulutusta toki nostaa, mutta eikös näissä ole keskikulutukset 10-14l ajotavasta ja paikasta riippuen?

                              Lähinnä mietin, että kannattaako sitä manuaalia nyt sitten turhaan metsästää jos tomaatilla pääsee.
                              Mielestäni hienoin keksintö koko autossa tuo ZF bensasteppi, enkä usko että sinäkään siitä luopuisit kun oikeasti tiedät mistä on kyse.
                              Ei käytännössä lisää juurikaan polttoaineenkulutustakaan, mikäli ajo ei ole ihan pelkkää kaupunkiajoa Helsingissä ja siltikin ero on kuriositeetti.
                              Ajotavasta toki riippuen...mutta itse olen saanut 530iA:n yhdistelmän pitkän ajan keskikulutuksen jäämään kyllä alle kymppiin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎