Originally posted by MGUarto
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 530i -02 automaatti?
Collapse
X
-
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
-
-
Onhan tuo Steppi varmaan aikakautensa parhaimpia automaatteja, se mitä olen testannut niin mukavasti toimii. Jos automaateista tykkää, niin varma valinta.
Mutta ei sitä pidä mennä vertaamaan uudempiin tomaatteihin suorituskyvyn suhteen. Kiihtyvyydessä takkiin tulee paljon, verrattuna manuaaliin. Maantiekulutuksessa ei pitäisi olla eroja, mutta kaupunkikulutuksen suhteen tuollainen perinteinen paljon luistava automaatti on paha. Osaava kuljettaja pystyy kaupungissa pihistelemään paljon järkevällä vaihteiden käytöllä, kun automaatti vaan "tyhmästi" luistattaa momentinmuunnita. Kaveri vaihtoi pikkukoneisen automaatin Ämmään, niin kaupunkikulutus putosi. Toki kaupunkipyörityksessä tomaatti on aika hemmetin mukava, mutta nämä on makuasioita.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostMikäs näistä sitten yleensä hajoaa?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostYksi syy voi löytyä "revitetystä" turbiinista.Eli ajan saatossa kengitty laatikko->turbiini työntää siitä irtoavaa metallin mujua öljykiertoon.Ja jokainenhan tietää mitä kaikkea se ajan saatossa voi aiheuttaa.Venttiilikoneisto viasta totaaliseen hajoamiseen.Ja kaikkea siltä väliltä.Tuo momentinmuunnin,eli turbiini voi tosin hajota ilman isompaa kenkimistäkin.Näistähän löytyy juttua netistä.
Jos laatikko=turbiini toimii ostettaessa normaalisti, ei ei äännä eikä "kolauttele" vaihtaessa, ei riskiä juurikaan ole jos sitä ei sitten itse hajoita.
Eli varmin tapa saada se hajalle näyttää olevan muutaman vuoden väärän vierintäkehän renkailla ajaminen niin että laatikko ei vuosikausiin oikeasti lukitu.
530i:ssä turbiinin saa kyllä rikki leikkimällä/repimällä se hajalle, mutta jos se on ehjä ostettaessa ja itse ostaa autonsa käytettäväksi, ei leikittäväksi, ei läträä öljyjen kanssa(vajaatäyttö) ja ajaa oikean vierintäkehän renkailla, niin se turbiini kestää kyllä maailman tappiin.
Mikäli se turbiinivika sitten kuitenkin iskee, niin pääsääntöisesti ongelma korjaantuu ZF.ssä ihan pelkästään öljyjen ja turbiinin vaihdolla.
Eli näissä aika harvoin itse laatikkoon tulee mitään vaikka purua hetken kierrossa onkin, varsinkin kun viallisen turbiinin oireet pakottavat korjaukseen varsin pian.
Väitän kuitenkin että manualiaskeissa on enemmän tappelua mm.kytkinten kanssa kuin automaattien turbiinien kanssa.Last edited by Hemi; 15-04-2014, 14:59.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostLaatikko toimii varmasti noilla kilsoilla.Toimii vielä tuplakilsoillakin.Mutta haasteena vain voi olla löytää E39 Bemari,jolla OIKEASTI on ajettu noin vähän.
Tuo paljon puhuttu laatikko siis täysin huuhdeltu ja huollettu Suomeen tuonnin jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by fatbastard View PostTuo paljon puhuttu laatikko siis täysin huuhdeltu ja huollettu Suomeen tuonnin jälkeen.
Itse autokauppiaana olisin kuitenkin arvostanut paljon enemmän sitä että öljyt olisi jätetty vaihtamatta, koska nyt ne riskit realisoituessaan kaatuisivat minun niskaani?
Eli ainakin autokauppiaat vierastavat näitä "juuri laatikon öljyhuollon" läpikäyneitä yksilöitä.Last edited by Hemi; 15-04-2014, 15:32.
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostMikäs näistä sitten yleensä hajoaa. Myyntipalstoilla näkyy steppejä jotka rempattu, jotkut jopa alle 200tkm kilsoilla.
Pakkirumpujen poksahteluista ainakin löytyy mainintaa, voiko sitä estää mitenkään, vaan poksahtaa kun poksahtaa.
Onkos nämä jo näillä vuosilla/kilsoilla tuurilaatikoita jo sittenkin?
Vaikka askilla on hyvä maine , niin tosiaan näitä vikasiakin löytyy , itselläni autossa koukku , mitä lie vedetty ,kyllä kaikki rikki saa jos väärin käyttää , eikös tollanen esim , painavan veneen vetäminen ja vaunun vetäminen ole myrkkyä automaatille jos siellä ei erillistä öljyn lauhdutinta ole viritetty , öljyt joutuu liian koville . sitten on tälläkin just mainittu , epäpätevästi tehty laatikon öljynvaihto.
suosittelen melkein seisomaan vieressä jos teetätte laatikon öljynvaihtoja ja maksatte siitä , meinaa tuntuu että laatikkoa ei monessakaan pajassa huuhdella vaan laitetaan vaan uudet tilalle .
Comment
-
-
Meillä on tuo 6/02 valmistunut E39 530i M-sport touring automaatti. 335 000 km mittarissa eikä laatikkoon ole koskaan vaihdettu öljyjä. Laatikko toimii normaalisti eli tosi hyvin. Ei ole ollut mitään ongelmia laatikon kanssa koskaan.
PS. auto on myynnissä, joskaan mitään ilmoitusta ei vielä missään ole..., joten kiinnostuneet ottakee yhteyttäE61 525d LCI
Comment
-
-
[QUOTE=jannnu78;3310353]Niin itselläni M54 moottorilla e39 2003 automaatti ajettu 178.000tkm , ja auton edellinen omistaja oli jumpannu Turbiinin kanssa eli oli joutunut vaihtamaan , toivotaan että itselläni kestääkin sitten niin kauan kun minulla auto on käytössä.
Vaikka askilla on hyvä maine , niin tosiaan näitä vikasiakin löytyy , itselläni autossa koukku , mitä lie vedetty ,kyllä kaikki rikki saa jos väärin käyttää , eikös tollanen esim , painavan veneen vetäminen ja vaunun vetäminen ole myrkkyä automaatille jos siellä ei erillistä öljyn lauhdutinta ole viritetty , öljyt joutuu liian koville . sitten on tälläkin just mainittu , epäpätevästi tehty laatikon öljynvaihto.
Eikös noissa ole lauhdutin kaikissa automaateissa vakiona?Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by MGUarto View PostHei.
Hakusessa on ollut nyt tuo 530i, eipä tällä hetkellä ole löytynyt mieluistaa.
Mutta löytyisikö täällä manuaalin / automaatin omistajia, haluaisin ihan kuulla mielipiteitä, miten on, sopiiko tuohon tuo automaatti sitten ollenkaan? Stepillä jos vetelee niin onko hyvinkin erillainen kokemus kun manuaali?
Kulutusta toki nostaa, mutta eikös näissä ole keskikulutukset 10-14l ajotavasta ja paikasta riippuen?
Lähinnä mietin, että kannattaako sitä manuaalia nyt sitten turhaan metsästää jos tomaatilla pääsee.
Sähkökaasu ja tomaatti yhdistettynä m54b30 koneeseen on e39 korissa jo ihan mukava paketti. En kyllä vaihtais manuaaliin. Perusajossa tuntuu jopa pirteämmältä kuin perheen toinen auto 97 540iA.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment