Announcement

Collapse
No announcement yet.

1997 E39 528 diagnostiikka-apua. Tutiseva tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Lähtisin varmaan kyselemään paikallisilta harrastajilta, mm. nimimerkit Rahu Tuusulassa ja Supa Vihdissä. Jos eivät itse tee niin ainakin tuntevat alueen muita harrastajia ja firmoja. :think

    Itsekin tarjoutuisin tekemään mutta matka taitaa tulla esteeksi.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • JD
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1194
      • Espoo

      #17
      Originally posted by absum View Post
      Mutuanalyysilla ohivuotomittaamatta diagnosoisin että kansipahvi vuotaa nelosen ja vitosen välillä.

      Suosituksia edulliseen nyrkkipajaan PK-seudulla, joka pystyisi hoitamaan pahvin vaihdon kohtuullista korvausta vastaan? Itselläni ei ole tiloja missä pajoittaa.
      Jos on pelkästä tilasta kiinni niin sehän ei ole edes ongelma, käytännössä ilmainen tila työkaluineen BMW harrastukseen löytyy läheltä:

      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

      Comment

      • absum
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 11
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by JD View Post
        Jos on pelkästä tilasta kiinni niin sehän ei ole edes ongelma, käytännössä ilmainen tila työkaluineen BMW harrastukseen löytyy läheltä:

        http://www.jaridebner.com/37
        Kiitos vinkistä, tuohonpa pitää tutustua joka tapauksessa tarkemmin.
        '04 E60 520i
        ex '97 E39 528iA
        ex '95 E34 520i

        Comment

        • absum
          Newbiemmer
          • Nov 2011
          • 11
          • Helsinki

          #19
          Tähän loppukaneetti jälkipolville. Kyseisen auton ongelma oli se, että aikaisempi omistaja oli ilmeisesti keittänyt koneen sen verran huolella, että öljyt olivat palaneet lohkoon kiinni ja kun vaihdoin siihen pesevän sorttiset Kendallin öljyt, lähtivät ne palaneet paskat kiertoon ja tukkivat osan öljykanavista. Koneen purussa kävi ilmi, että nokka-akseleissa ja kampurassa oli pahanlaatuista öljynkiertohäiriötä havaittavissa jurmujen muodossa, sekä kansipahvi oli suorastaan räjähtänyt 5 & 6 sylinterin välillä sen lisäksi, että vuotoa oli havaittavissa muidenkin sylintereiden välillä.

          Itse luovutin tämän suhteen ja ostin tuoreemman (E60) bemarin, mutta koneenvaihdolla tuo auto on edelleen liikenteessä. Kukkuu ja voi hyvin.
          '04 E60 520i
          ex '97 E39 528iA
          ex '95 E34 520i

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #20
            Originally posted by absum View Post
            Tähän loppukaneetti jälkipolville. Kyseisen auton ongelma oli se, että aikaisempi omistaja oli ilmeisesti keittänyt koneen sen verran huolella, että öljyt olivat palaneet lohkoon kiinni ja kun vaihdoin siihen pesevän sorttiset Kendallin öljyt, lähtivät ne palaneet paskat kiertoon ja tukkivat osan öljykanavista. Koneen purussa kävi ilmi, että nokka-akseleissa ja kampurassa oli pahanlaatuista öljynkiertohäiriötä havaittavissa jurmujen muodossa, sekä kansipahvi oli suorastaan räjähtänyt 5 & 6 sylinterin välillä sen lisäksi, että vuotoa oli havaittavissa muidenkin sylintereiden välillä.

            Itse luovutin tämän suhteen ja ostin tuoreemman (E60) bemarin, mutta koneenvaihdolla tuo auto on edelleen liikenteessä. Kukkuu ja voi hyvin.
            Pisteet siitä, että kerroit tarinan lopun tänne!
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎