Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bigblock
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160
    • iisalmi

    M62 öljyvuoto

    Onko noissa joku yleinen vuotopaikka moottorin etu osassa?

    Ei tule tälläkertaa venttiilikopista.

    On niin täynnä tuota tavaraa tuo kattila huone ettei tahdo saada selvää mistä tulee.
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #2
    Eiköhän vuotokohdan saa selville kun peset sen koneen ensin.
    E61 520Da

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #3
      Originally posted by bigblock View Post
      Onko noissa joku yleinen vuotopaikka moottorin etu osassa?

      Ei tule tälläkertaa venttiilikopista.

      On niin täynnä tuota tavaraa tuo kattila huone ettei tahdo saada selvää mistä tulee.
      Onko Vanos moottori, jos niin katso solenoidien tiivisteet. Öljynlauhduttimien letkut yms....
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #4
        kampiakselin stefa.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • bigblock
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 160
          • iisalmi

          #5
          -On pesty,mutta visco levittelee sen verran hyvin ettei tahdo saada varmaa kohtaa ja ei viittis summassa alkaa osaa/tiivistettä vaihtamaan.

          -Ei ole vanos mallia.

          -Tulee ylempää kun kampuran stefalta

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            #6
            Mulla vuosi venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen apparin puolelta. Siinä kannen ja jakopäänkopan välissä oli pykälä mistä vuosi. Piti ottaa koppa uudestaan irti ja laitoin siihen "monttuun" tiivisteliimaa, sen jälkeen rupesi pitämään.
            E61 520Da

            Comment

            • marlin
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 33
              • Tampere

              #7
              Originally posted by bigblock View Post
              Onko noissa joku yleinen vuotopaikka moottorin etu osassa?

              Ei tule tälläkertaa venttiilikopista.

              On niin täynnä tuota tavaraa tuo kattila huone ettei tahdo saada selvää mistä tulee.
              Mahdollinen vuotokohta voisi olla myös ketjunkiristin (Timing Chain Tensioner)..vuoti aika lailla tyttäreni autossa. Kannattaa muutenkin vaihtaa kyseinen osa vanhempiin m62 koneisiin..suht helppo homma itsekin tehdä ja kiristimen hintakin on siedettävällä tasolla..Saksassa 60-70 euroa.
              Tuossa näkyy kyseisen kiristimen paikka moottorissa: http://forums.bimmerforums.com/forum...nt-%28M62TU%29

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9992
                • KVLA

                #8
                Originally posted by Mik@ View Post
                Mulla vuosi venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen apparin puolelta. Siinä kannen ja jakopäänkopan välissä oli pykälä mistä vuosi. Piti ottaa koppa uudestaan irti ja laitoin siihen "monttuun" tiivisteliimaa, sen jälkeen rupesi pitämään.
                Tämä on aikas lailla vakiopaikka M62 koneiden venakopan vuodolle.Näihin jakopään saumoihin kannattaa tosiaan laittaa tiivisteiden vaihdon yhteydessä pienet "tipat kittiä" varmistukseksi.Moottorisilikonia tms.

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 823
                  • Lahti

                  #9
                  Nämä kasit falskaa vähän joka perkeleen rakosesta. Itse tilkinnyt vuotoja kanssa ja vaihtanut moottorin osalta kaikki paitsi öljypohjan tiivisteet. Vieläkin kusee jonkin verran ainakin öljypohjan tivarista ja ohjaustehostimen letkuista

                  Aika paskaa materiaalia bmw käyttänyt noissa tiivisteitä. Jakopäärempan yhteydessä 10 vuotta vanhat tivarit sai pala palalta kaivaa pois koppien urista
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎